1e bevalling weeeen/persdrang gestopt bij 10 cm, hoe ging de 2e??

Discussion in 'De bevalling' started by mamajojo79, Sep 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    Zijn er meer mensen waarbij tijdens een bevalling de weeen stopte?
    en ging een volgende bevalling dan wel goed?

Ik werd van mijn dochter ingeleid, 2x gel in de ochtend. Laaste om 12 uur ofzo. Om 22 uur braken spontaan toch me vliezen en kreeg ontsluitingsweeeen en persweeen. Eenmaal 10 cm mocht ik persen maar was de persdrang weg......

Ben benieuwd naar ervaringen.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Hier bijna zelfde bevalling bij mijn eerste, ook inleiding met gel en uiteindelijk bij 10 cm na 1-2 goede persweeën niks meer.
    Mijn tweede bevalling kwam spontaan op gang, verliep voorspoedig en eindigde weer zonder persweeën :( .... ik vond de tweede bevalling echt heel zwaar daardoor. Mijn zoon was een stuk groter dan mijn dochter en was echt pittig hem er op eigen kracht uit te krijgen...

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik had bij de eerste, na een ontsluiting die prima vorderde, ook ineens nagenoeg geen persdrang meer. Ik heb bijna alles op eigen krachten gedaan en de uitdrijving duurde dan ook bijna 1, 5 uur.

Bij de 2e had ik super snelle ontsluiting (van 0 naar 10 cm in ca. 2 uur) en ook sterke persweeën; na 7 minuten persen was mijn zoontje er al.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ik heb bij beide geen persweeen gehad en vond dat juist heel fijn want ik kon op het moment dat het nodig was de weeen wegpuffen en daarmee voorkomen dat ik uit zou scheuren. bij persdrang hoor ik dat dit erg lastig is en je eigenlijk het persen niet in de hand hebt omdat je dit vanzelf al doet. hoop dat ik bij deze ook geen persdrang heb.

5. Amethist

Nou, ik vond het echt veeeel fijner om wel persdrang te hebben. Ik wist veel beter waar ik heen moest persen als het ware en het was ook niet zo'n uitputtingsslag als zonder die persweeën. Ik kreeg mijn dochter er echt niet uit zonder die persweeën en de vk heeft een knip moeten zetten en de kraamverzorgster heeft nog op mijn buik mee moeten duwen voor ze er eindelijk was.

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nou het was voor mij wel logisch waar ik heen moest persen hoor, ik had maar 1 uitgang :D

Maarja ik weet niet hoe het is om persdrang te hebben dus weet dan natuurlijk het verschil niet. Ik vond het wel fijn om niet te hoeven persen. heb er een 8 ponder en een 7 ponder uitgekregen zonder enig kleerscheurtje omdat ik bij het staan van het hoofdje de weeen makkelijk weg kon puffen. Anders was ik uitgescheurd.

7. Amethist

Hahaha, grapjas ;). Ik bedoel dus dat ik het lastig vond om goed te persen. Tja, lastig uitleggen, maar die persweeën dat was echt een oerkracht die vrij kwam. Mijn lichaam deed 80% van het werk zelf, ik hoefde alleen maar mee te doen. Ik vond het echt fantastisch om dat gevoel te ervaren.

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

Jan 13, 2011
    2,308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Bij de eerste namen na een half uur persen de weeën al af en ben toch naar het ziekenhuis gemoeten zodat ze me een handje konden helpen. Ik zou het op eigen kracht niet redden. Daar uiteindelijk nog een uur bezig geweest incl. knip.
    Hoop het nu op eigen kracht lekker thuis te kunnen doen. Ben benieuwd.

Share This Page