Kan zonnen miskraam veroorzaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik ben op dot moment op vakantie ik ben 5 weken zwanger nu las ik ergens dat zonnen een miskraam kan veroorzaken en het is hier erg warm ?

2. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit van gehoord dat dat een miskraam kan veroorzaken. Ikzelf was bij mn vorige zwangerschap ook in een warm land, en toch is ze er goed uitgekomen:D

Hoe doen mensen het dan die in warme landen wonen? Die kindjes blijven ook zitten terwijl het snikkie heet is. Dus nee, gwniet van de zon! Wel goed insmeren want je huid schijnt wel gevoeliger te zijn.

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik denk niet dat je vol moet gaan liggen te bakken maar een beetje zon kan volgens mij niet kwaad, wel je gezicht goed insmeren ivm zwangerschapsmasker.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nee dat kan niet. Je moet je wel goed insmeren en zoveel mogelijk uit de zon liggen/zitten ivm zwangerschaps masker.

Fijne vakantie!

5. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik had begrepen dat als je te warm word dat je baarmoeder overhitvraakt ofzoiets

En ik ga geen uren bakken maar wel op het strand in bikini

6. nursie29

nursie29 Lid

13 jan 2013
    63
    0
    0
    Enige waar ik me dit bij voor kan stellen is dat je lichaamstemperatuur te hoog wordt. Dat is hetzelfde met dat je niet in een kokend heet bad moet gaan liggen in je zwangerschap. Dit heeft meer met misvormingen te maken dan een miskraam. En inderdaad een zwangerschapsmasker voorkomen door goed in te smeren en niet in de volle zon te gaan liggen.

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ben daar ook precies zo wat bang voor...
    Ook al zegt mijn verstand dat het niet kan, toch twijfel ik altijd maar...
    Hetzelfde met zonnebanken. Blijkbaar is dat enkel opletten omdat je er een zwangerschapsmasker van kan krijgen en kan het, mits je niet te lang gaat, geen enkel kwaad voor het vruchtje.
    Als ik zou gaan zou ik sowieso mijn gezicht beschermen en de gezichtsbruiner uitzetten, en een mijn buik bedekken. Ook zou ik dan maar 12min gaan en 3x/week max om gewoon een gezond kleurtje te krijgen. Nu ben ik net een spook en bruin zonder zon geeft bij mij altijd zo'n fake resultaat, en dan zwijg ik nog over de stank die dat met zich meebrengt :$:x...
    Ik zeg het, ik twijfel dus, terwijl ik ook vaak denk "wat dan met de zwangere vrouwen uit warme landen" :);)...

8. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik weet niet maar vrouwen in hele warme landen zijn zulke temperaturen ook gewend. Hun lichaam kan daar makkelijk tegen ook als ze zwanger zijn. En tja NL heeft toch afwisselende weertypes en wij en onze lichamen zijn dit weer gewend. In Marokko ging ik al onderuit bij 35 graden gewoonweg omdat mijn lichaam daar niet tegen kon. Extra maatregelen zijn beter dan geen. En wat zonnebank betreft hoor je allerlei verhalen een handdoek op de buik is goed en dan maar een 15 minuten inderdaad. Ik heb t ook nodig ben al weken niet geweest en mis toch ook echt me bruine kleurtje.

Deel Deze Pagina