Hallo allemaal, Vandaag ben ik 19 + 5 weken zwanger. Vaak kunnen voor deze tijd de bewegingen van de baby al gevoeld worden. Ik heb heel misschien de baby al gevoeld maar ben bang dat ik het mezelf wijs maak. Waar hebben jullie de baby voor het eerst voelen trappen? Ik heb het gevoel dat ik kleine trapjes in het midden van m'n buik onder de navel voel. Kan dit kloppen? Bedankt voor de reacties
Ik voel sinds een paar dagen hetzelfde als wat je beschrijft, lijken soms van die belletjes of zo te zijn, onder mijn navel. Maar ook ik ben soms bang dat ik het mezelf wijs maak
ik was precies 22 weken, maar mijn placenta lag helemaal voorin.. ik voelde het in m'n onderbuik, maar ik kreeg duidelijke trapjes!
Bij mij voelt het meer als soort van trapjes. Hele kleine drukjes net onder m'n navel. Volgens mij zullen we het nog niet geloven als het echt zo is omdat we te bang zijn dat we het fout hebben Haha moest echt lachen om de tekst in je ticker: 'I weight a pound? Wow! That's like an entire pound heavier than Kate Moss!'
Met week 22, dus het is zo gek nog niet om (misschien) nog niks te voelen rond week 20. Zijn de eerste trapjes altijd in de onderbuik te voelen? Hoe weet je waar je placenta ligt? Deelt de verloskundige dat normaal gesproken mee?
Dat moet wel een raar gevoel zijn alsof iemand je van binnen aan het kietelen is Heerlijk om het zo vroeg al te voelen! Lijkt me zo'n geweldig gevoel!
Ik voelde de baby rond de 14 weken. Voelde soms plopjes onder in mijn buik. Nu voel ik geregeld echt trapjes her en der in mijn buik. 3 dagen terug kreeg ik een flink schopje waar ik echt van schrok haha.
Ik voelde hem voor het eerst met 19 weken en 2 dagen. Had weken zitten focussen op mijn buik in de hoop dat ik iets voelde, maar helaas niks. Dus toen ik hem voor de eerste keer voelde was het niet te missen!
Bij mij ligt ook de placenta aan de voorkant, dat heeft de verloskundige me inderdaad verteld en met de 20 weken echo werd dit ook gezegd. Je vroeg ook nog of je de trapjes altijd in de onderbuik voelt. Volgens mij ligt het hoogste punt van je baarmoeder rond deze termijn net onder of rond je navel, dus denk dat je inderdaad nu de trapjes daar zou moeten voelen.
Voor het eerst rond 15 weken dat ik het zeker wist. Maar ws al eerder rond 14 weken. Toen had ik nog de twijfel of t mijn darmen waren. Na die 15 weken ging het snel. De bewegingen werden snel duidelijker en harder. En t duurde niet lang voordat we het aan de buitenkant konden voelen en zien.
Ik voelde de baby ook al vrij vlot, met ong 15 weken. Pas met 17+5 besefte ik dat het al die tijd de baby was. Bij de VK nagevraagd op 18 weken en zij vertelde dat, alles wat je onder je navel voelt ploppen enzo, de baby is (rond deze periode). Ons hummeltje is behoorlijk actief, ik voel het meerdere momenten per dag en dan ook meerdere keren achter elkaar...
Wat grappig! Hier hetzelfde verhaal! Ik dacht sinds een paar dagen (na intensief focussen op de buik terwijl ik in bed lag) dat ik af en toe iets voelde... Maar ik durfde het niet te geloven, en was bang dat ik het me allemaal inbeeldde! Maar sinds eergisteren weet ik het zeker! Want ook als ik niet focus op mn buik, maar bijv sta te koken voel ik ineens zachte duwtjes in mijn onderbuik! ♥
Bedankt voor alle reacties! Hopelijk voel ik het nog een paar keer vandaag en dan is het wel duidelijk. Goed om te weten waar de placenta op dit moment zit. Het is dus goed mogelijk. Eindelijk
volgens mij bespreken ze het niet altijd met je, maar ik heb het expres gevraagd omdat ik me zorgen maakte met 20 weken dat ik nog niets gevoeld had maar toen zei de vk dat mijn placenta vooraan ligt en dat ons kindje met de voetjes graag richting mijn rug ligt! je vraag over of je altijd de beweging/schopjes in je onderbuik voelt durf ik je niet te zeggen, denk dat het eraan ligt hoever je bent als je wat voelt en of je placenta voorin ligt of niet...
sinds wk 17 ong, maar durfde er niet op te vertrouwen. nu overduidelijk, steeds meer, vaker en harder. gezellig hoor . ook kan mijn vriend het al voelen, bij jullie ook?
Vanaf week 13-14 voelde ik iets, maar wuifde het weg omdat ik het niet geloofde, toen vanaf week 17-18 weer iets, en vanaf een weekje of 20-22 veel vaker En nu te vaak en teveel gericht op de ribben