Hallo, Gister 8-2-2012 ben ik samen met mij man naar de huisarts geweest met oog op een kinderwens, 2 jaar terug gestopt met de pil maar nog geen resultaat helaas, nou hebben we een verwijsbrief voor de gynaecoloog heb vandaag gebeld voor een afspraak, Vrijdag 2 Maart moeten wij daar heen. Ik weet totaal niet wat ons te wachten staat, zit ook best met een dubbel gevoel. kan iemand mij vertellen wat we kunne verwachten bij zo een eerste bezoek? en hoe jullie hier mee omgaan/ om zijn gegaan? liefs sweety25
Hoi hoi, In ieder ziekenhuis gaat het anders maar ik kan je wel vertellen hoe het bij ons gaat. Toen wij doorverwezen werden hebben wij als eerste 2 vragenlijsten thuis gestuurd gekregen. 1 voor mij, 1 voor mijn vriend. Toen het gesprek bij de fertiliteitsverpleegkundige. Daar wat vragen doorgenomen en uitleg over hoe verder. Ik heb toen bloed moeten prikken en mijn vriend zijn zaad in moeten leveren. Nu de vervolgafspraak bij een arts en dan zullen we verder zien. Het is allemaal heel spannend, vooral als je al zo lang bezig bent maar wat ik gemerkt hebt is dat je vooral veel geduld moet hebben. En rustig afwachten. Succes
Hoi , Het is overal anders hier mijn ervaring. Eerst 2 formulieren ingevuld en terug gestuurd . Toen we daar kwamen hadden we intake met nog wst vragen en wat we een beetje konden verwachten. Ik was die dag ook net ongi geworden dus gelijk echo gehad en bij mij zagen ze pcos en moest de volgende ongi clomid 50 slikken en bellenals im begon want moest dan 2 eeken later weer komen voor een echo om te kijken of er eitjes waren en weer 2 weken later was ik zwanger oja bloed prikken en zaad inleveren moesten wij ook hopelijk heb je er wat aan en als ze echo doen is het inwendig.
@ chila, dank je wel voor je reactie, er is mij wel verteld dat we eerder moeten komen om idd die vragenlijsten in te vullen, wanneer moeten jullie weer terug? echt ongeduldig ben ik niet dat heb ik in het begin toen ik gestopt was met de pil wel gehad, kamp nu meer met dat het zo dubbel is, blij dat er onderzoeken komen want miss dat er iets is dan kan het gevonden worden, maar aan de andere kant ook moeilijk om deze stap te zetten omdat heb tot nu toe nog niet is gelukt om zwanger te mogen worden. jullie ook succes
@ san84, dank je wel voor je reactie, ik heb er zeker wat aan, zo krijg ik wel beetje beeld wat ons te wachten staat, ik had 2 weken geleden ongi moeten worden (heb getest negatief) en heb nu wel zoiets nou moet het toch wel komen maja zou je net zien ben ik ongi als we er heen moeten, geniet van je zwangerschap
Wij moeten over 2 weken weer terug. Dat is 4 weken na de eerste afspraak. Ik vind het ook wel dubbel hoor, aan de ene kant blij dat er gekeken wordt, aan de andere kant balen dat het niet gewoon lukt
Ik hoop voor je dat je net ongi bent als je erheen mag datkan het versnellen dat was bij ons wel . Laat je even weten hoe het is gegaan?
Bij mij werd bloed afgenomen en direct een inwendige echo. Nou had de huisarts bij mij al het vermoeden PCOS en dat werd meteen bevestigd op de echo en later met de bloeduitslag. We kregen ook meteen uitleg over de behandeling met hormoonpreparaten, we konden direct starten maar we wilden zelf even alles laten bezinken. De volgende afspraak moest mijn man een potje inleveren en kregen we medicijnen mee om een eisprong op te wekken (clomid).. Ik wens je heel veel succes!! Het is niet niks de babyachtbaan (wij hebben het ook onderschat)
Bij ons op een rijte: - een intakeformulier invullen en opsturen - 1e afspraak: kennismaking en afnemen bloed en mijn man moest die week zaad inleveren - 2e afspraak: uitslag bloed- en zaadonderzoek, inwendig onderzoek. Niet pijnlijk. Kreeg een brief mee om weer bloed te prikken, een week na eisprong (die moest ik opsporen met ovulatietestjes). -3e afspraak: uitslag eisprong, hsg-onderzoek (beetje pijnlijk) -4e afspraak: afrondend gesprek Bij ons is alleen geen samenlevingstest gedaan. Dat doen ze in ons ziekenhuis niet. Succes!!
okey, ja ik wacht het wel af tot op heden nog niet ongi ja dat ga ik zeker doen kan ik het ook van me af schrijven
dank je wel voor je reactie, dat geloof ik best alles laten bezinken het is ook niet niks, dank je wel, jullie ook, nee dat hadden we al van me schoonouders gehoord die hebben toen we zwanger probeerde worden van mijn man ook in de babyachtbaan gezetten al is dat inmiddels 29 jaar en 4 gezonde kinderen. maar hun hebben vanmiddag ook dingen verteld wat hun mee hebben gemaakt dat is best fijn
@sweety25, spannend hoor. Wij zitten in het zelfde schuitje helaas. Toevallig afgelopen donderdag met mijn man bij de huisarts geweest en wij hebben ook een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitskliniek. Bij ons in de regio is er wel een wachtlijst helaas... Maar het voelt heel dubbel, aan de ene kant ben ik blij dat we worden doorverwezen zodat we hopelijk hulp kunnen krijgen, maar aan de andere kant, waarom is het ons zelf nog niet gelukt... :x Maar wel fijn om hier te lezen wat je zoal kunt verwachten... Veel sterkte ermee in ieder geval!!
@ Ria81, voor jullie dus ook een hele spannende tijd, is het een lange wachtlijst of heb je de datum al staan dat jullie er heen kunne? ja ik heb ook dat dubbele gevoel,dat maakt het ook wel wat moeilijker, ja idd vind het ook wel fijn om te lezen hoe dames die ook in het zelfde schuitje zitten/zatten te lezen hoe het bij hun is gegaan en hoe jullie er mee omgaan heel veel succes
Ik herken het dubbele gevoel, ook wij hebben een doorverwijzing gekregen voor de ferilliteitarts , de afspraak staat op 7 maart. Net na mijn ongi. Voor ons idee gaan we nu de " laatste" eigen ronde in. Stiekem duimen we en hopen we toch dat we de afspraak af kunnen bellen!
hallo wij hebben ook een verwijzing gekregen voor de gyn. Ben benieuwd. Lees graag hoe het bij jullie gaat en jullie ervaringen @ria kun je niet elders terecht? Bij het zh dicht bij is er ook een wachtlijst (3 mnd), maar de dame die ik aan telefoon had zei al: je mag ook elders kijken. Vandaag 1 zh verderop gebeld: kunnen we over 2 weken al terecht?!
@sweety25, wij hebben helaas nog geen datum doorgekregen, we krijgen een oproep en dat kan wel een paar maanden duren... @bouwjaar79, het ziekenhuis waar wij terecht kunnen staat heel goed aangeschreven, ook al duurt het nog enkele maanden, heb ik dat daar nog wel voor over... Maar als het inderdaad veel langer zou duren dan ga ik zeker wel kijken of er andere mogelijkheden zijn. En in de tussentijd maar blijven proberen, de huisarts zei ook dat toch nog wel wat stelletjes nadat ze bij hem waren geweest tot de 1e afspraak bij het ziekenhuis in de tussentijd zwanger waren geworden. En ik ben nu ook voor het eerst m'n temperatuur aan het bijhouden. Had wel al maanden lang ovu testen gebruikt (heb wel elke maand eisprong) maar de HA zij dat de gyn daar misschien geen genoegen mee neemt. Houden jullie ook jullie temperatuur bij? En ik wil nog een paar kilo afvallen, ben bang dat ze in het ziekenhuis zullen zeggen dat ik te zwaar ben. Ben niet heel dik of zo maar wel stevig , dus maak ik allemaal weer problemen in m'n hoofd... En... zeker fijn om zo ff je verhaal kwijt te kunen bij meiden die hetzelfe meemaken en weten hoe het voelt!
okey fijn dat jullie niet meer zo lang hoeven te wachten tot de datum voor de afspraak, hoop voor jullie dat je idd de afspraak kan afbelle en dat alles goed mag gaan succes
ga voor jullie duimen dat het dan voor de afspraak (spontaan) zwanger mag worden dat neem ook dan een hoop spanning weg ik houd geen temp bij,dacht dat mijn huisarts er wel over zou beginne maar toen ik dat vroeg omdat bij tegaan houden zei zij dat dat niet nodig was, komt miss ook wel omdat mijn cyclus totaal door de war is dat is het al 1,5 jaar dus hoop dat ze dat eerst miss goed kunne krijgen, over het gewicht zit ik ook mee ben ook stevig,ben al wel flink bezig om die kilootjes er af te krijgen maja dat gaat nooit snel genoeg dus geduld is een schone zaak in dit geval hihi