Eerste bezoek aan Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweety25, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hebben jullie al een afspraak staan?

succes

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @sweety25 Ja 28 feb. 1e gesprek dus laat t maar over me heen komen. Komende week laatste kans om het af te zeggen :), maar daar ga ik niet vanuit.

@ria Ik houd al een hele tijd m'n temp bij. 's Ochtends ff meten klaar. Ik vind het niet zo'n probleem en aangezien m'n cyclus niet heel consequent is vind ik wel fijn als ik weet wanneer m'n ei gesprongen is want dan weet ik ook ongeveer waneer nod is.

3. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

okey fijn dat jullie ook al snel kunne, zou je willen laten weten hoe het is gegaan?

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hey dames, heb goed nieuws, post gekregen van het ziekenhuis en we hebben vrijdag 24 feb al een afspraak :$!!! Echt zo snel, terwijl de huisarts vertelde dat het wel lang zou kunnen duren, dus het komt best onverwacht nu. Ben nu best zenuwachtig :(!!! Er zat een vragenlijst bij om alvast in te vullen en een dvd en informatiefolder, best fijn om te lezen en weten wat je kunt verwachten. Ben ook benieuwd hoe het zal verlopen, jullie ook al zenuwachtig voor de afspraak? Heb gelukkig vrij kunnen krijgen op m'n werk, heb wel gezegd dat ik naar het ziekenhuis moet, maar niet waarvoor, nou hoop ik niet dat ze daar nog weer over beginnen volgende week vrijdag want ik wil het echt niet vertellen. Hoe doen jullie dat?;)

5. aukje1980

aukje1980 Lid

14 nov 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    op mn werk had ik het niet verteld, maar ik werk vrij onregelmatige diensten dus kon sochtends of smiddags naar het ziekenhuis als ik geen dienst had.

1. vragenlijsten kregen we thuis, moesten we invullen en retour sturen
    2. sperma inleveren
    3. bloedprikken
    4. op dag 10 inwendige echo
    5. dag 14 inwendige echo
    ze willen graag je eisprong op de echo volgen maar omdat mijn cyclussen langer zijn als normaal had ik dus vanaf dag 14 om de dag een inwendige echo, ja heel fijn... laatste echo was op dag 25 en toen was eindelijk mn ei gesprongen.
    6. nogmaals bloedprikken.
    7. gesprek met de fertilit.arts

en toen kwam er niks uit. tja weet je nog niks
    2 maanden later was ik zwanger.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @sweety natuurlijk laat ik weten hoe t gegaan is.

@ria wel prettig dat je snel terecht kan toch?

Ik ben niet zenuwachtig. Wij hebben trouwens geen vragenlijsten gehad. Ik zie t wel hoe t verloopt.
    Onze afspraak is om 18.00 uur, ik moet ietsje eerder weg dat kan wel gewoon. vriend kan gewoon uit werk.

@aukje om de dag een echo?! Pff ik zou niet weten hoe ik dat met m'n werk moet doen. Kost dat niet onwijs veel tijd?

7. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    rai81 wat fijn zeg dat het toch nog zo snel is, en niet zoals je eerder schreef miss wel maanden kon duren, echt zenuwachtig nog niet maar dat komt nog wel mezelf kennende hihi!! ik ben huisvrouw dus geen last van en me man heeft vrij gevraagt ivm ziekenhuis en toen er naar werd gevraagt waarom hij naar het zkh moest heeft hij gezegt dat hij met mij naar zkh moest met oog op controle van me ogen hihi goed excuus om dat nu te gebruiken:)

8. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

wij hebben ook geen vragenlijst gehad we moeten eerder in het ziekenhuis zijn om dat daar allebei in te vullen, al had ik het liever opgestuurd gekregen maja ieder ziekenhuis werkt toch weer anders

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Pff belt net het ziekenhuis dichtbij (was wachtlijst 3mnd) om toch een afspraak te maken. Heb net vorige week elder een afspraak gemaakt. --> hier mijn overwegingen die in een ander topic staan: [klik] (beetje suf t hele verhaal hier ook te posten)

Moet ik nou gaan waar ik al een afspraak had (ziekenhuis verderop) of toch maar voor dichtbij gaan?

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Onze MMM is tot nu toe zo gegaan:

1. afspraak gyn, wat vragen gekregen en formulieren voor zaadonderzoek en bloedprikken meegekregen.
    2. 2e dag menstruatie bloed prikken
    3. zaadonderzoek
    4. CD11 inwendige echo
    5. CD14 inwendige echo
    6. CD15 inwendige echo en samenlevingstest
    7. CD21 bloed prikken
    8. afspraak resultaten onderzoek

Uitslag weet ik nog niet, want zit vandaag bij stap 6. Spannend hoor!

11. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi allemaal,

ik zit in hetzelfde schuitje als jullie. In november gestart (ha) met de mmm. Eerst een gesprek met de fertiliteitsverpleegkundige (konden we pas na een maand bij terecht). Van tevoren allebei een lijst moeten invullen en in het gesprek had ze nog aanvullende vragen. dit gesprek duurde een uur.
    Daarna moest manlief zijn zaad inleveren en ik moest bloedprikken om te kijken of ik geen chlamydia had.
    Gelukkig beide uitslagen goed. Zaadkwaliteit zelfs uitstekend!

Daarna een inwendige echo (weer 2 mnd wachten....was in januari). Hierop niets afwijkend te zien. Je zag ook duidelijk een eitje rijpen. Ik had al vanaf oktober mijn temp bij gehouden en die heeft ze bekeken en ook dit was goed.
    Ondanks alle goede uitslagen zei de fert.arts dat ik maar 30% kans heb op een spontane zwangerschap...weinig dus. Vandaar nu de volgende stappen afgesproken.

Ik heb vorige week HSG gehad (helaas bij mij erg pijnlijk... het plaatsen van katheter en ballon niet, maar de vloeistof.... het duurde ook lang voordat het er door kwam, de gyn moest veel moeite doen, dus het is waarschijnlijk wel nodig geweest!! Daarna ook nog meerdere dagen buikpijn en bloedverlies, maar alles voor het goede doel!!).
    NU moeten we het 4 maanden proberen. De gyn zei dat we nu meer kans hebben door het HSG (hoorde ergens anders op dit forum dat dit wel 50% kan zijn :) )
    Als het na 4 mnd niet lukt dan gaan we starten met iui in combi met ei-stimulatie. Hiervan krijgen we 6 pogingen vergoed. Als dat niet lukt gaan we starten met IVF, maar dat is gelukkig nog heel ver weg!!

Wij zijn overigens nu 1,5 jaar bezig! Wat duurt dat wachten lang zeg.... En vooral zo ontzettend frustrerend dat iedereen om ons heen zwanger raakt en het bij de meesten zo makkelijk gaat!!!

12. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey bouwjaar1979, heb ook ff je andere bericht in de topic gelezen maar dat maakt het wel lastig zeg z'n keus, maar kan je niet het ziekenhuis opbelle en vragen als je bij zk 2 (afspraak 28-02) begint en het komt tot ifv omdat verder dan voortezetten in zk 1 bij jullie in de buurt?

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @sweety m'n vriend zei laten we gewoon maar gaan waar we de afspraak de 28e hadden. Ik heb het ook nog eens laten bezinken en volgens mij heb ik dat IVF gebeuren verkeerd begrepen en doen ze beide niet het volledige traject en zal ik dan sowieso naar de VU moeten. Waarschijnlijk maakt t dus niet uit.

Dus even een "paniek"moment maar ik heb weer het overzicht :D. Owh wat ben ik af en toe ook een sukkel :)

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hey dames, hoe gaat het bij jullie? Nou, hier is het morgen zover... 1e afspraak. Ben zeker blij dat het zo snel is gegaan!!! Ben de hele week al een beetje zenuwachtig, maar m'n man is gelukkig wat nuchterder (schrijf je dat zo? haha) dan ik dat ben, dus die stelt me mooi gerust.

@bouwjaar1979, kan me idd voorstellen dat het een erg lastige keuze was, maar fijn dat jullie daar nu over uit zijn. Dus die afspraak begint ook mooi dichtbij te komen ;)

@sweety25, wel fijn dat jij niet gebonden bent aan werktijden ivm afspraken maken in het ziekenhuis, zou wel met je willen ruilen ;), zie er zo tegen op om straks op een discrete manier vrij te vragen op m'n werk. Maar goed, dat zien we tzt wel weer.

@caroline1978 wat is dat HSG voor iets? Een soort vloeistof met hormonen oid wat je ingebracht krijgt?? En idd nu duimen dat het aanslaat!! Enne... hier raakt ook echt iedereen zwanger, buren, collega's, vrienden, wordt er soms zo verdrietig van...:(

@FBdB jij hebt ook wel een druk schema en al best wat achter de rug, succes ook met het vervolg!

15. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

ow okey nou fijn dat jullie de 28e gaan spannend he!

joh z'n paniek momentje heeft iedereen wel is, joh je bent geen sukkel :)

16. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

hey rai81, hier begint nu ook wel een beetje de spanning te komen hoor hihi nog een week en dan mogen wij, spannend hoor voor jullie morgen laat je even weten hoe het is verlopen?
    ja aan de eene kant idd fijn dat ik geen werktijden heb maar ik heb weinig keus ben namelijk afgekeurt dus had het liever anders gezien maja je kan niet alles hebben, ja dat lijkt me idd ook lastig om dat dicreet te doen

succes morgen voor jouw en je man

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ria veel succes vandaag. Ik ben benieuwd hoe het verlopen is en hoe je het ervaren hebt.

Jullie zijn ook al een tijdje bezig :(... ennuh dat laatste ..vraag jij dan wel aan mensen of het snel gegaan is (ik nl niet) of is het een aanname die wij wachters doen? :)

18. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @Ria
    Een hsg is een onderzoek om te zien of je eileiders doorgankelijk zijn. Ze brengen een katheter in, zorgen dat de vloeistof niet terug kan stromen (kan met een ballonnetje zoals bij mij wat niet pijnlijk is of met een cupje die ze op je baarmoedermond plaatsen, verschillend per ziekenhuis). Dan spuiten ze een contrastvloeistof in. Tegelijkertijd maken ze röntgenfoto's om te kijken hoe de vloeistof stroomt. Dan zetten ze hoge druk om de vloeistof door je eileiders je buikholte in te laten stromen. Zo zien ze of ze door de eileiders komen en of er geen verklevingen in je buikholte zitten. Bij mij deden ze een vloeistof op oliebasis. Dit onderzoek en ook de vloeistof zorgt voor een verhoogde kans op zwanger worden 😊, mits het door je eileiders gaat. Bij mij was dat gelukkig zo maar de gyn moest erg veel moeite doen (veel druk zetten) wat echt een hel was... Maar ja, het kwam er wel door nu en het kan heel goed zijn dat dit bij mij een reden was waarom het tot nu toe niet lukt!!
    Dit onderzoek krijgen heel veel vrouwen als je eenmaal de mmm ingaat. Als het snel gaat is het niet zo pijnlijk! Ik zou dit onderzoek zeker doen als ik jullie was!
    Heel veel sterkte, het zal vooral oriënterend zijn, schrijf vooral alle vragen op die je hebt!! Vaak vergeet je ze op het moment dat je daar bent.

@bouwjaar
    De meesten om me heen zijn vriendinnen, waarvan ik wel weet hoe lang ze erover deden. Bijna allemaal binnen een half jaar... Heel fijn voor hun maar confronterend voor ons. Maar weinig waarbij het moeite kost, waardoor je dit proces niet echt kunt delen. 1 collega van me is via IVF nu voor de 2e x zwanger, het is fijn om met haar te praten omdat zij precies begrijpt hoe hard de teleurstelling elke x weer is!! Ik zie elke keer zo op tegen die teleurstelling.... Jullie ook?

19. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ook wij in soort van het zelfde schuitje.
    Bij mij was zwanger worden wel gelukt alleen de landing was iets minder, namelijk in mijn eileider, die is de 17e dan ook verwijderd.
    De andere ziet er niet helemaal gezond uit (vangarm/fimbriea) dus ook wij naar de fertiliteitsarts.
    Onze afspraak staat voor 20-3 ik moet eerst goed herstellen, we mogen het wel blijven proberen dus hoop stiekem zwanger te raken voor de afspraak.
    Zien beide er erg tegenop..

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @caroline mij mij duurt het nu wat langer voordat de ongi echt doorkomt. Had al op niks meer gerekend, maar nu vandaag (17dpo) alsnog/pas m'n temp daalde was toch een teleurstelling. Voel nu dat het wel komt opzetten, beetje kramp en het trekt in m'n rug. Blijft toch elke keer K** verwachtingen en die stomme teleurstelling.
    Confronterend dat je vriendinnen allemaal binnen een half jaar zwanger zijn. Ik heb 1 vriendin die al tijden in de mm zit, ze sparen nu voor een niewe icsi begreep ik. Een ander is ook bij de gyn geweest maar na wat hormonen wel snel zwanger en m'n broer en schoonzus hebben 2 kindjes dmv ivf. Ik ben dus enit de enige in mijn omgeving. Maar op m'n werk lijken de meeste wel snel zwanger te worden.

@Jane jeetje zeg jij hebt wat heftigs achter de rug. Ik hoop dat je de afspraak kunt afzeggen.

Deel Deze Pagina