Eerste bezoek aan Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweety25, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eriva

Eriva Niet meer actief

@allemaal, ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties! Nou het viel echt allemaal mee gelukkig vandaag, ben blij dat de 1e stap gezet is en het was echt een ontzettende aardige lieve arts (vrouw) gelukkig, dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk! Hierbij even een verslagje.

We hebben eerst alles doorbesproken, vragenlijst doorgenomen, ze zei niets over m'n gewicht waar ik zo bang voor was :D :D :D Daarna kreeg ik een inwendige echo (dit heb ik eerder gehad ivm 2x mk, dus dat vond ik niet zo heel eng/ vervelend). Zit vandaag op cd 13 dus dat kwam qua timing mooi uit, ei was nog niet gesprongen, maar kan niet lang meer duren was nu 18.8 mm en volgens de arts vindt de ovulatie plaats tussen 18 en 21 mm. Alles zag er hartstikke goed uit bij mij... pffff.... wat een opluchting. Nu moet ik cd 21 bloed laten prikken, daar kan ze aan zien of m'n progestoron gehalte op het juiste niveau zit en m'n man moet een potje inleveren komende week ;)... Nu hebben we 19 maart weer een afspraak om die uitslagen te bespreken en evt. vervolg acties te bespreken. Oja, ze vindt het niet nodig dat ik m'n temp bijhoud omdat ik toch wel een eisprong heb dus ik moest daar maar meteen mee stoppen, ze zei dat dat alleen maar extra energie kost... dus... Was er net voor het eerst mee gestart deze ronde dus misschien maak ik het wel af, vindt het wel interessant om het verloop te zien.

Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen als weer afspraken zijn geweest.

En toch hoop ik nog zo dat het deze ronde raak zal zijn... Nog ff goed klussen vandaag en morgen :)... Heb nog een pendel staan voor deze maand van Gimena, die heeft ze in mei vorig jaar voor mij gedaan, ze heeft eerder gependeld voor mij en die was uitgekomen, uiteindelijk mk geworden, maar toch... Blijf hoop houden :)

2. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat fijn dat je direct ook een echo kreeg!! Ik had deze pas 2 mnd na het 1e gesprek. Wat is voor jullie nu de volgende stap? Heeft ze al een tijdpad uitgezet?
    Ik hoef op zich ook niet te tempen, maar dit geeft wel duidelijk de eisprong aan en zo weten we tot wanneer we goed moeten klussen! Ik temp ook niet elke dag, alleen vanaf dag 10 totdat mijn temp omhoog gaat. Fijn dat je nu een stap verder bent!

3. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @bouwjaar
    Die teleurstelling is echt zo verschrikkelijk!!! Elke keer wordt t lastiger. Wat heb jij veel mensen om je heen dan in d mmm....
    @Jane, idd erg heftig!!! Krijg je voor je eileider die je hebt nog een hsg of hersteloperatie?

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

@Caroline, ja idd fijn dat ik meteen een echo kreeg, wat duurde dat dan lang bij jou, dat je dan nog 2 mnd moest wachten!! Dat kan dan heel lang duren als je erop moet wachten in zo'n situatie...vervelend hoor. Het is voor ons nu afwachten wat de uitslag is van het zaad en mijn bloed, dat wordt besproken 19-3, in dat gesprek worden dan ook evt. vervolg acties besproken, dus nu weet ik nog ff nix :(
    Maar toch ben ik blij dat we de stap hebben gezet om de mmm in te gaan. Maar jullie moeten nu gewoon dus verder blijven proberen komende maanden als ik het goed begrijp?

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dat is afwchten, we hebben de 20e een afspraak, de gyn durfde niet te zeggen of het een belemmering is.
    De ha gaf ons het advies het te gaan proberen, volgens haar en volgens de gyn kan je gewoon een eisprong krijgen als je nog hcg in je lichaam hebt.
    Zolang het vruchtje en weefsel er maar uit is.
    Je lichaam reageerd op aanmaak hcg niet op aanwezigheid hcg aldus 3x gyn en ha dus..

6. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @ria
    Wij moeten het idd 4 maanden proberen. Er is niets afwijkend gevonden. Omdat het hsg zo lastig ging, zou het kunnen zijn dat dat een belemmering was. Dit hopen wij natuurlijk heel erg!!
    Na die 4 mnd als het niet is gelukt, gaan er starten met iui. Dat wachten is ook zo lastig hè?! Ik had het idee dat het toen 2 verloren mnd waren.... 19 mrt is redelijk dichtbij, maar nooit snel genoeg toch?!
    @jane
    Je hoort idd dat het weer heel snel kan lukken, ik hoop het voor jullie. Zou zo fijn zijn als je niet nog meer onderzoeken/ellende nodig hebt!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    hoi allemaal,

Wij zij vandaag naar de gyn geweest. Hij stelde diverse (basis) vragen, wij hoefden geen vragenlijst in te vullen.
    Toen heeft ie meteen weefsel afgenomen om op chlamidya te testen en meteen een inwendige echo. Daar waren wel een paar blaasjes te zien, je kan het een milde PCO noemen. Maar hij zei al verder wijst er verder niets op, was ook niet iets waar ze wat aan gaan doen omdat ik wel gewoon een eisprong heb. Ik had van diverse cycli m'n tempkaartjes meegenomen en van hem hoefde ik niet meer te tempen (maar ik vind het zelf wel inzichtelijk :) )

Volgende keer moeten een uitdraai van het zaadonderzoek meenemen (ingeleverd bij ander zh); in de verwijsbrief stond alleen dat het goed was.
    Dus de volgende stap is een HSG, die moet dus tussen dag 8 en 12 vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Nou die staat voor a.s. maandag al ingepland! :$ De gyn zei ook wel meteen dat als die HSG goed is dat ze dan voorlopig niks doen, de beste kans heb je dan nog gewoon zelf.

De gyn gaat wel voor 2 weken op vakantie dus de volgend afspraak is dan weer ergens na 19 maart.

8. Eriva

Eriva Niet meer actief

@bouwjaar1979, nou dat is meteen ook alweer spannend en zo snel de hsg! Aan de ene kant wel fijn toch dat alles zo vlot kan gaan? Als de hsg en de andere uitslagen goed zijn, heb je dan na 19 maart een soort van eindgesprek?

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @ria Ja het is ook wel fijn dat het zo vlot kan. Maar als je alleen een gesprek verwacht dan is het wel snel. Als het oké is zal het erna een soort van eind gesprek zijn ja. Of iig trek over ..?.. maanden maar weer aan de bel.

Even een vraagje mbt de HSG, (voor degene die het gehad hebben) zijn jullie met jullie partner geweest of alleen? En als jullie samen waren, mocht hij er dan bij zijn?
    Het is midden op de dag, dus ik dacht gewoon alleen te gaan dan hoeft m'n vriend ook geen vrij te nemen. Hij mag natuurlijk wel mee :) maar dan is het wel leuk als ie wat kan zien. Hij mocht bij de inw. echo ook gewoon kijken.

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hier een blegh dag, snap niets meer van mijn fijne lijf, zwtesten bliven de laatste 3 dagen hetzelfde, nja die van gister en vandaag bijna hetzelfde die van de 26e was lichter..
    Zucht..

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @bouwjaar
    Ik was erg blij dat mijn vriend erbij was! Hij mocht naast me staan met een loodschort aan. Bij mij was het hsg erg vervelend met veel pijn en duizelig voelen erna, dus was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden (het hoeft niet zo pijnlijk te zijn hoor: bij mij kwamen ze er niet goed doorheen...)
    Succes maandag, snel al hoor, fijn, ik heb op alles heel erg lang moeten wachten!!

12. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

hey ria, beetje late reactie zat in de lappemand, fijn dat je gelijk een echo hebt gehad en dat ze niks heeft gezegt over het gewicht altijd fijn, ook snel weer een vervolg afspraak 19 maart fijn hoor, maar het zou fijner wezen als je die afspraak af kan zegge ;) succes

13. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey bouwjaar, fijn dat je al snel terecht kan voor de HSG, het kan nooit snel genoeg gaan maar helaas moeten ook de gyn is op vakantie ;) succes

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

@sweety25, nu alweer een beetje opgeknapt dan? Hoop het wel voor je! Voor jullie schiet de afspraak ook al mooi op he?!

15. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey ria, ja gaat weer beter alleen nog een beetje verkouden,
    ja vrijdag zijn wij aan de beurt, vind het wel erg spannend en ben al best nerveus we zien het vrijdag wel

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Snap dat gevoel heel goed. Wij zitten er nog erg tegenaan te hikken, Ik ben zo bang dat wanneer we eenmaal aaneen dergelijk traject beginnen de stress te hoog wordt. Ik heb al langere tijd erg veel last van menstruatie (migraine, extreme stemmingswisselingen) waarvoor ik onder behandeling ben bij de osteopaat. En ik ben bang dat hormoonbehandelingen mij mijn baan, vrienden en huwelijk kan kosten (want ik ben echt niet mezelf als de hormoontjes gaan werken)

Kleine voorgeschiedenis:
    oktober 2005: spiraaltje laten verwijderen
    juni 2008 eindelijk zwanger van onze eerste.
    februari 2009: onze zoon geboren. Hierna zijn we niet meer aan de anticonceptie gegaan. De tweede was meteen welkom. (nou ja, vanaf het moment dat mijn man weer welkom was in een zekere regio ;))
    december 2011: onderzoek bij de huisarts wijst op een infectie aan de baarmoedermond. antiboiticakuurtje verhelpt dit binnen een paar weken.
    afgelopen weekend: weer alweer alweer ongesteld geworden :( Ik ben er intussen echt verdrietig over. Ik heb een heel regelmatige cyclus (altijd gehad), dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet goed is.

Volgende week gaan we op vakantie (2e vakantiedag is MVD (meest vruchtbare dag). Als ik niet zwanger uit Portugal terugkom wil ik ook naar de gynaecoloog. Mijn man is nog steeds erg huiverig.

17. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey meiden, even een kleine update:)
    gister bij de gyn geweest, formulieren ingevult, heb een inwendige echo gehad alles was goed, bloed laten prikken, het potje mee voor me man en maandag belle voor een afspraak zaadonderzoek bij het lab, 13 april afspraak bij gyn voor de uitslagen als er bij mij in me bloed niks is gevonden voor een oorzaak word er gestart met hormonen omdat er dus niet vaak een eiersprong is, dus we wachten af.

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Bij mij is het hetzelfde gegaan als sweety. Wij hebben 17 feb een afspraak gehad. Alles zag er goed uit. Ik heb wel pcos, maar heb nog wel een eisprong, want hij zag een rijp eitje. Ik moest nu bloedprikken, mijn partner ook en een potje vullen. Ik moest wachten tot me eerste menstruatie voor een onderzoek, waarbij ze vloeistof inspuiten. Daarna zou een samenlevingstest plaats vinden.

En kijk is aan, de gyn heeft mijn eitje gespot en daar hebben wij gebruik van gemaakt. Heel bizar. Want we hebben vaker rond mijn ei geklust, alsof het zo moest zijn. Nu hoop ik dat het blijft plakken.

Ik wil alle meiden veel succes wensen met hun onderzoeken!

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

@sweety, nou de 1e afspraak bij jullie zit er ook op! Spannend allemaal he? Wel fijn dat de echo in ieder geval goed was, toch?! En nu idd maar weer wachten op de uitslagen van de onderzoeken, wat kan wachten dan lang duren he? Wij moeten morgen over 2 weken alweer voor onze vervolgafspraak. Heb vrijdag bloed laten prikken, zag er best tegen op, ik vind dat echt verschrikkelijk om te doen, maar het was echt binnen een minuut weer klaar, dus viel mee gelukkig!! Waar zit jij nu in je cyclus dan?

@Ladylola, wat fijn voor jullie, gefeliciteerd!!! Bij mijn echo stond mijn eitje ook op springen, dus ook nog flink geklust :p, en ook maar hopen dat we eens een keer geluk hebben deze ronde! Geniet iig van je zwangerschap!

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dank je wel! Ik hoop het voor jullie! Jullie zijn ook al een tijdje bezig, zie ik! Ik voelde de dezelfde avond een gloei links. En dat kwam overeen, omdat hij links een eitje zag. Wij hebben die avond geklust (was gevoelig), en zondag overdag. Dus hopelijk hebben jullie ook geluk!

Deel Deze Pagina