Eerste bezoek aan Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweety25, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey ria 81,ja was heel blij dat de echo goed was , ik had vooral de spanning en heel nerveus voor de inwendige echo en die is mijn 100% mee gevallen dus nou is de spanning gek genoeg weg,
    vanmorgen gebeld voor afspraak zaadonderzoek, vrijdag gaat dat gebeuren, okey ja bloedprikken heb ik geen problemen mee dat moest ik gelijk na het gesprek laten doen dus dat heb ik al achter de rug, ja dat wachten duurt idd lang vond ook wel lang dat we pas over 6 weken weer een vervolg afspraak hebben maar goed dat is ook miss zo weer voorbij, ja dat is dus moeilijk bij te houden omdat ik het niet regelmatig ben nu heb ik de laatste 2 menstruaties overgeslagen, maar vanmorgen met afvegen heel licht bloed, dus hoop dat het door zet en daarna weer flink klussen en goede hoop houden:)
    okey over 2 weken dat is fijn he!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #62 Bouwjaar1979, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    @Ladylola gefeliciteerd zeg! Na die tijd.

@sweety 6 weken klinkt wel ver weg. Als gaat de tijd wel heel snel (vind ik) mooi dat iig de echo goed was

@ria hopelijk kun je over 2 weken een pos test meenemen naar de gyn :)

Ik heb vandaag de HSG eghad, oke prettig is anders maar ik vond het te doen. Ze legde het netjes uit enzo.
    Bij de ha de uitdraai van het zaadonderzoek opgehaald, moet mee de volgende keer. Natuurlijk even op de papieren gespiekt ;) Ik snap de helft, de referentie waarden vind ik niet logisch maar goed. De ha zei dat eht goed was, maar als ik er zou naar kijk... zou ik denken dat wel oké is. Ben benieuwd dus wat de gyn ervan vind.

Oja 20/3 vervolg afspraak.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nog even iets wat door m'n hoofd speelt: degene die de HSG deed vroeg of ik al een afspraak had bij de de ene gyn. Ik wist dat ik die moest maken.
    Nu was de poli dicht (lunchtijd) dus later gebeld voor een afspraak. Ik heb nu een afspraak met een andere. Ik zei nog wel dat we bij de ene zaten, maar die ik aan de telefoon had zei dat t niet uitmaakte omdat ze beiden de fertiliteitspoli doen.... is dit nou wel of niet vreemd dat we een straks andere hebben?

Op zich maakt t niet uit: de 1e afspraak waren toch wat standaard vragen en hij zal zijn bevindingen in het dossier hebben staan. En de radioloog geeft zijn bevindingen wel weer door.

Lang leve mijn onzekerheid! :)

4. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Hoi,

Wij komen sinds januari ook regelmatig bij een fertiliteitsarts.
    Wij zijn namelijk sinds september 2010 bezig met zwanger worden.
    Hiervoor moesten wij ook beiden een intakeformulier invullen, welke werd besproken tijdens de intake.
    Ik werd toen ook gewogen en gemeten.
    Daarna werd er bloed afgenomen bij mij en heeft er zaadcelonderzoek plaatsgevonden.
    Verder moest ik om de paar dagen terug voor een follikelecho.
    Daarna hebben wij een samenlevingstest moeten afnemen en daarna moest ik nog een paar keer bloed laten afnemen en kreeg ik een inwendige echo.
    Alle uitslagen daarvan waren goed.

Bij mij wordt er getwijfeld of de tweede helft van de cyclus misschien te kort is om bevruchting te laten plaatsvinden.
    Om dit zeker te weten en mij niet onnodig hormonen toe te dienen, wordt er een tweede keer een cyclus gevolgd.

Ook heb ik begrepen dat ik binnenkort een baarmoederfoto krijg om alle onderzoeken af te ronden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Mysteriousgirl enerzijds fijn dat alles goed is, anderzijds vraag je je dan af waarom t niet lukt. Hoe lang duurt jou LF dan?

Als je met baarmoederfoto een HSG bedoelt dan hebben een aantal van ons in dit topic die al gehad.

6. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    #66 Mysteriousgirl, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    Klopt, dat dacht ik dus ook. Als tot nu toe alles goed is, waarom lukt het dan niet. Op 1 februari samenlevingstest gehad op moment van eisprong.
    Toen ben ik helaas ongesteld geworden.

Mijn LF duurt waarschijnlijk 12 dagen, maar afgelopen cyclus had ik twee dagen eerder een hele lichte bloeding. Dan zou het dus ook 10 dagen kunnen zijn. Om dit zeker te weten volgen ze nog een cyclus.
    Afgelopen zaterdag is mijn eitje gesprongen (toen in ieder geval niet meer te zien op de echo) en donderdag zat ie er nog.
    Mijn eisprong vindt plaats tussen dag 18 en 20 en mijn totale cyclus duurt ca. 31 dagen. Nu maar weer afwachten.

Ja, klopt HSG. Ik lees net dat 't hetzelfde is als baarmoederfoto.

7. Eriva

Eriva Niet meer actief

het is nog erg vroeg maar kan het wel van de daken schreeuwen: WIJ ZIJN ZWANGER!!! Vanochtend half 4 positief getest! Kan nu niet meer slapen... moest 't ff kwijt :))

8. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Dag mensen, ik heb hier al een tijdje niet meer gekeken, was ook zo zenuwachtig of t deze cyclus zou lukken, maar.... Ik ben ook zwanger!!!!!!! Lang leve de hsg, gewoon meteen erna raak terwijl we het al 1,5 jaar proberen!! Hopelijk geeft dit hoop voor jullie!!
    @Ria, gefeliciteerd!!!! Onwerkelijk hè?!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    ria en caroline onwijs gefeliciteerd!!

10. Eriva

Eriva Niet meer actief

@bouwjaar1979, dank je wel!! Ik hoop echt zo voor jullie dat het voor jullie ook snel raak mag zijn, hopelijk heeft de hsg daar ook invloed op, ik zal voor je blijven duimen!!

@caroline, wat een toeval, allebei tegelijk!! Jij ook gefeliciteerd! Idd zo onwerkelijk. Ik ben morgen precies 4 weken en jij?

@hier, nou vanochtend vroeg dus een test gedaan en er verschenen al heel snel 2 streepjes. Al 2 dagen ongi kramp gehad, echt zo'n zeurend gevoel dus zat er al op te wachten, maar daar in tegen had ik wel wat symptonen afgelopen week. Wat warrig/ verstrooid, en zo moe, lag bijne elke avond al voor 9 uur in diepe slaap en sind gister avond ook wat gevoelige borsten/ tepels. Dus na een jaar is het eindelijk weer raak, is de pendel toch uit gekomen, bijzonder... We hopen dat dit kindje wel bij ons mag blijven... Dan ga je toch denken, hoe komt het dat het nu wel "gelukt" is, omdat we de stap hebben genomen om de mmm te gaan? Door gezonder te eten allebei? Doordat ik 6 kilo ben afgevallen? Of was dit gewoon perfect getimed? Op die vragen krijg je toch geen antwoord, maar het blijft wel bijzonder!! Dames die nog bezig zijn, ik blijf ook hopen voor jullie!!

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @Ria,
    Ik hoop zo voor jullie dat dit kindje voldragen gaat worden!!! Jullie verdienen het!
    Ik ben nu 4,5 week, ook heel pril dus nog. Maar ik merk het wel heel duidelijk aan mijn lijf! Idd iets meer vermoeid, ik slaap slechter, ben echt helaas al misselijk, als ik maar eet gaat het nu nog wel. Mijn borsten zijn nu al wat groter en iets gespannen. Ik had ook ongikrampen, die nemen nu wel af, heb nu meer rommelende darmen. Ik ben er van overtuigd dat ik nu zwanger ben door de hsg, het kostte zoveel moeite, dus ik nodig geweest.
    @ bouwjaar, ik hoop zo voor jullie dat de hsg dit ook voor jullie betekent!!!!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ria en caroline, jullie berichten geven hoop. Echter lijkt mijn lijf wat van slag ervan: eisprong was nu al dag 12, terwijl dit nooit eerder dan dag 17 geweest. Geen idee wat ik hier nu weer mee moet.

Ik hoop dat jullie binnenkort beiden een mooi echo plaatje in handen hebben :)

13. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn
    hey ria, van harte gefeliciteerd, geniet ervan fijne zwangerschap

14. sweety25

sweety25 Lid

10 mei 2011
    32
    0
    0
    alphen aan den rijn

hey caroline, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan

15. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Dank je!!!

@bouwjaar. Heel toevallig, maar ik had na de hsg ook op dag 12 mijn ovulatie terwijl het meestal dag 16/17 was. Dus er is nog zeker hoop!!! Spannend hoor, hopelijk doet de hsg bij jou net zo goed werk als bij mij!

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hey meiden,

Even iets minder aanwezig geweest maar zie een paar zwangere, gefeliciteerd hoor :D

Hier houd me lichaam me voor de gek ben ik bang..

Deel Deze Pagina