Je hebt ook groot gelijk, als ik een wat regelmatigere cyclus heb zal ik ook zeker mn temperatuur bijhouden, maar omdat ik nu een cyclus heb van soms meer dan 80 dagen ( is geen cyclus meer te noemen) is er een grote mogelijkheid dat er bij mij geen eisprong is.. Dus hoop ik dat de gynaecoloog mij iets kan voorschrijven waardoor er wel een eisprong plaatsvind, want zonder eitjes kan er zo moeilijk een bevruchting plaatsvinden..
Ben deze cyclus ook begonnen met temperaturen...nog geen echte verhoging gehad..alleen maar tegen pieken omlaag..erg vreemd. Hoop echt dat ik eens deze dagen een eisprong kan ontdekken anders hebben mijn man en ik besloten om langs de huisarts te gaan. Ben sinds januari gestpt met de pil. Gaan ze altijd eerst een inwendig onderzoek doen en daarna een bloedtest?
Hey Anneke82, Ik ben ook sinds vorig jaar gestopt met de pil. Ben 3 maandjes aardig regelmatig ongesteld geweest (nog wel rond de 36 dg, best lang vind ik) en de laatste keer duurde het 50 dg! Ben naar de huisarts geweest en mag 25 sept met mijn man naar de gynaecoloog. Ben benieuwd wat hij gaat doen.... : Groetjes loontje79
Krisstel, een behoorlijk dal betekend dat je eisprong er aan gaat komen, piekt ie dan weer ongeveer 0,3 graden omhoog dat heb je je ei gehad, zoiets zit het in elkaar, vind het soms best ingewikkeld hoor. Ik heb geen idee of dat de normale procedure is van de eerste afspraak. Maar ik denk het haast wel. Zowel inwendig onderzoek als bloedonderzoek. Hoi Loontje, 1 of 2 pagina's heb ik mijn verhaal geschreven over mijn eerste afspraak bij de gyn. Misschien heb je er iets aan.
Huh echt? Dan snap ik er niets meer van... Zal even mijn pieken hieronder zetten. Dag 10: 36,22 graden (dit is mijn gemiddelde) Dag 11: 35,96 graden Dag 12: 36,28 graden Dag 13: 35,75 graden Dag 14: 36,22 graden Daarna weer ongeveer gelijk...zit nu op dag 17. Snappen jullie het dan nog?
Oh sorry...bedoel dat ik alle andere dagen rond de 36,22 graden zit. Ik temperatuur elke ochtend om half 8
Ik mag 19 oktober weern een bezoekje brengen aan de gyn. Ik heb er een cycus opzitten van 71 dagen. Daarvoor waren ze 3x zo kort. 4 eisprongen in 9 maanden. Zien wat hij dit keer gaat doen.
Ik zie niet echt een erge piek of dal in deze temperaturen Krisstel. Hou je het bij op FF? Je moet t.o.v. een bep. temp toch wel erg dalen t.o.v. je gemiddelde dan en daarna pieken met 0.3 graden denk ik. Kijk eens in mijn album zie je even een tempkaartje van mij.
@Jessica..veel succes...hoop dat hij wat voor je kan betekenen. @ Mieke..heb hieronder even mijn grafiek geplaatst. Omdat er soms meer dan 0,3 graden tussen zit..maar zal dan wel goed zijn (het is voor mij de eerste keer dat ik temperatuur.. ) http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RTICATCX.jpg
Krisstel, het lijkt erop dat je dip echt op dag 13 is en dat je dan waarschijnlijk op dag 14 je ovulatie hebt gehad. Je kunt nu nav je NOD terug tellen naar dag 14. Gewoonlijk wordt je na je eisprong na 14 dagen ongi. Mij mij is dat net wat korter, maar het is wel een handigheidje om mee te rekenen en dus ook terug te rekenen. Als je nu op de templijn van 36.1 een rode horizontale streep tekend, dan zou je temperatuur vanaf nu daar boven moeten blijven. En je zou op de lijn van dag 14 een verticale stippelijn kunnen tekenen.
Dag meiden, Ben vandaag voor het eerst naar de fert. arts geweest. Even een verslag: Ik kreeg eerst vragen over eventuele ziektes, medicijngebruik, Hoeveel alcohol ik drink en vragen over de familie bv hoe oud mijn moeder was toen ze in de overgang ging. Ook mijn vriend werd het een en ander gevraagd. Hij heeft al twee keer een semen gehad. Eerste keer was het zeer slecht en de tweede keer goed. De eerste keer had hij de avond ervoor alcohol gedronken en dat is dus niet helemaal de bedoeling, haha. Hij vroeg ook veel over mijn cyclus maar gelukkig temp ik al vanaf maand twee en hou ik alles goed bij en was mijn vriendje zo slim geweest om mijn schriftje mee te nemen...('') Toen heeft hij een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo gedaan. Maar daar kunnen ze niet heel veel aan zien. Hij zag wel dat ik een eisprong had gehad. Daarna moest ik bloed prikken om te kijken of mijn hormoonpeil goed is voor de tijd van de maand. Over 5a6 weken moet ik terugkomen maar ze gaan voor mijn volgende eisprong een samenlevingstest doen. Dit betekend dat ik als ik ongesteld wordt moet bellen. Ik krijg dat een afspraak voor m'n ei. Ik moet de avond voor de afspraak zo laat mogelijk sex hebben. Ze gaan dan kijken hoeveel zaadjes de volgende dag nog zwemmen.... Zo wat een verhaal. Best raar om dat zo op te schrijven. Jullie zijn toch een soort van vreemden. Maar het is erg fijn om te weten dat er meer in het zelfde schuitje zitten. Hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Ik was best zenuwachtig maar het viel heel erg mee!
@Elisa..dat klinkt als een zeer uitgebreidt onderzoek..wel goed! Haha wat goed van je vriend dat hij het schriftje had meegenomen ..ben benieuwd hoe het verder gaat... Veel succes!
Hoi Anneke, Maak je niet al te ongerust, soms kan je cyclus ook uit zichzelf herstellen. Ook ik ben sinds november 2006 gestopt met de pil. Mijn cylus is tot aan deze maand steeds rond de 69 dagen geweest. Ik had met de huisarts de afspraak na de zomer een doorvewijzing te krijgen, wanneer mijn cyclus nogsteeds zo lang was. Nu heb ik dus voor het eerst een cyclus van 35 dagen. Ik kon het haast niet geloven. Had de hoop al opgegeven dat het ooit nog uit zichzelf zou herstellen. Ik heb het bezoekje aan de huisarts nog maar ff uitgesteld, ik wacht nu eerst af of het zo regelmatig blijft. Het kan dus best zijn, dat het bij de gynacoloog allemaal erg meevalt en dat het nog steeds ontpillen is! In ieder geval succes!
Hoi anneke en dromertje, Hier nog iemand die eind oktober 2006 gestopt is met de pil en daarna erg moest ontpillen kijk maar bij mijn onderschrift. Maar nu afgelopen maand een cyclus van 39 dagen gehad en het lijkt erop nu een van 33 dagen dus wat dromertje al zegt je cyclus kan ook uit zichzelf herstellen. Ik had ook een afspraak bij de HA maar ben daar ook niet heen gegaan i.v.m. kortere cyclus daarna. Liefs shirley
@Krisstel: Dank je! Ja ben blij dat hij z'n hoofd er een beetje bij kan houden... Nog even een handige Link: http://www.fertiliteit.info/hulp-bij-zw ... e-arts.asp