Volgende week moet ik voor het eerst naar de gynaecoloog omdat ik al een aantal weken buikpijn heb en sinds januari 2011 gestopt ben met de pil en enkel in juni ongesteld ben geworden. Kunnen jullie mij vertellen wat jullie ervaringen zijn van het eerste bezoek aan de gyn en wat ze toen precies gedaan hebben. Ik vind het heel spannend.....
Ik kreeg eerst een gesprek en een inwendig onderzoek. Moest bloed prikken en op de 2e afspraak kreeg ik de uitslagen en wat we gingen doen qua behandelingen
Bedankt voor jullie reacties. Hoelang duurt zo'n intake ? En kreeg je niet direct uitslag? Ik heb nl geen cyclus dus hoop dat ik volgende week wat meer weet hoe dit komt en wat ze daar aan kunnen doen. Of is dat een te hoge verwachting?
De intake is niet zolang, ze vragen je wat standaard dingen over je gezondheid etc en over die van je man/vriend. Ik had ook geen cyclus, heb namelijk PCO. Dit was al vrij snel te zien op de 1e echo omdat mijn eitjes in een kraalvorm lagen. De gyn zei gelijk al dat het PCO was, maar we moesten toch het bloedonderzoek afwachten. Ik weet het niet meer precies maar ik geloof dat er tussen de 1e en de 2e afspraak iets van een week zat. Vervolgens kreeg ik medicijnen mee op de 2e afspraak (provera). Zodat ik ongesteld zou worden. Als ik ongesteld werd moest ik bellen voor een HSG onderzoek. Ze gaan dan kijken of je eileiders open zijn. Bij mij was dit allemaal goed. Die maand mocht ik nog niet starten met clomid (hormoonpilletjes) omdat dit onderzoek een miskraam kan veroorzaken, dit scheelt trouwens per ziekenhuis hoor. Sommige vrouwen mogen direct starten met clomid naar het HSG onderzoek. Vervolgens gestart met clomid en na 6 maanden eindelijk zwanger geworden van onze tweeling met de hoogste dosering van 150 mg.
@ Jada Wat fijn dat jullie een tweeling hebben gekregen ! Ik ben bang voor de uitslag en of ze wat vinden en of ze er wat aan kunnen doen. Ik ben vooral de buikpijn erg zat en het onzekere dat ik niet weet of mijn lijf het wel doet..... We gaan het zien. Thanks voor je uitleg van je ervaring !
Logisch dat je onzeker bent, dit verwacht je natuurlijk niet als je een kinderwens hebt. Ik was ook enorm onzeker. Je slaat natuurlijk een hele onbekende weg in. Heb je echt buikpijn of aan 1 kant? Ik heb PCO maar slik nu wel de pil, en heb ook veel buikpijn aan de linker kant. Vermoedelijk een cyste. En die heb ik ook gehad voor dat ik bij de gyn kwam en ook tijdens de behandeling van clomid.
@ Jada Beide kanten eigenlijk gehad maar nu voornamelijk mijn gehele onderbuik... Echt van die menstruatieachtige krampen. Herkenbaar? @ anderen nog meer ervaringen met eerste bezoek aan gyn?