ik heb een vraagje 2 jaar geleden na een primolut kuur omdat ik geen cyclus had de eerste keer zwanger geworden. nou zit ik al sinds septermber niet meer aan de pil en jammer genoeg kunnen we niet zeggen dat er een lief kindje bij komt. ik snap er echt helemaal niks van en wil eigenlijk beginnen met ov testen. hoe begin ik daarmee en welke testen gebruik ik. hoeveel bestellen jullie er. en hoe gebruik je ze? ik zit nou op mijn ongesteld te wachten maar mijn lichaam vind het volgens mij leuk om mij te pesten. mijn vorige menstruatie was 22 juni wanneer moet ik dan ongesteld worden mischien dat ik dan gewoon verkeerd kijk ofzo. ik word er echt een beetje moedeloos van en moet eerlijk zeggen we hebben niet vaak sex maar ik probeer wel de sex rond de eisprong te hebben ik denk dat ik mijn eisprong voel maar ja anders als dat goed zou zijn had ik verwacht dat we toch al wel zwanger waren zijn. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb een keizersnee gehad bij onze uk.
Hier ben ik 3 mnd geleden begonnen met tempen en ovutesten en wat bleek... tijdens mijn cycli van 28-29 kwam mijn ei pas op dag 19-20! Met dus een te korte lf als resultaat. Gelukkig afgelopen cyclus een normalere lf en ei op cd 20. Oftewel... de maanden voordat ik tempte waren we te vroeg gestopt met klussen. Nu een doos van 20 ovutesten aangeschaft (clear blue met smily) en ik start op cd 13. Ze zeggen dat je met een cyclus van 28 het beste op cd 12 kunt beginnen (gebruiksaanwijzing van cb zegt zelfs cd 6 maar dat lijkt me iets te vroeg haha) Sommige mogen met de ochtend urine en andere merken juist niet. Even goed de gebruiksaanwijzing lezen dus. Als de t streep even donker of donkerder als de c streep is kun je je ei verwachten (binnen 48 uur???) Het voelen van de eisprong hoeft niet de sprong te zijn trouwens... kan ook het groeien zijn. Ik kwam daar achter in 2010 door middel van follikelmetingen. Máárrrr ik heb ook een ks gehad en daardoor heb ik een holte in mijn baarmoeder. De gyn zegt dat het geen kwaad kan. Maar hier op het forum is er een topic over... dus als ik in november nog niet zwanger ben dan wil ik een second opinion bij een andere gyn over die holte. Succes!!!
Ik heb de eerste keer dipsticks van sensitest gebruikt, en ben begonnen op cd 6 om mijn ei te vinden. Na een paar rondes ken ik m'n cyclus denk ik wel goed, dus nu gebruik ik die van clear blue en heb er nu maar weinig nodig, meestal 2 per maand. Vind deze testen wel fijner omdat ze heel duidelijk zijn voor mij, geen streepjes turen. Maar ze zijn erg duur en daarom zou ik je aanraden eerst je cyclus goed te leren kennen. Succes
Hoi! Ik zie dat je kortste cyclus 26 dagen is, klopt dat? Gemiddeld 14 dagen daarvoor is je ei, dus laten we zeggen op zijn vroegst dag 12 van je cyclus, een ovu test geeft het 24-48 uur van tevoren aan dus ik zu in jou geval starten op dag tien van je cyclus. Ik gebruikte de dipsticks van zwanger en kids, onwijs goedkoop en zeer duidelijk ( ik had voor de zekerheid clear blue digitaal gedaan op de dag dat zenk positief aangaf, cb gaf toen ook een smiley. Mag niet met ochtendurine, zou het tussen 12 en 15.00 doen en dan elke dag, ik zag ze op een gegeven moment donkerder worden dus dan heb ik wel eens twee keer op een dag getest. Ik zou er daarom iets van 15 kopen, mocht je cyclus langer zijn dan heb je er ook nog wat reserve...
Ik gebruikte de ovulatie testen van sensitest, op de verpakking staat op welke dag je het beste kan beginnen met testen. Ik dacht altijd dat mijn eisprong veel vroeger was, dan hij daadwerkelijk was. Dus heb er wel erg veel aan gehad. Vind het echt super handig
heel erg bedankt hier word het duidelijker van. ik moet eerlijk zeggen ik merk dat het best een rot idee is en ik er best wel mee zit dat het gewoon niet lukt. ik ga eens kijken dan voor die dipsticks. mijn kortste kan wel 26 dagen zijn. ik ben in september gestopt met de pil die heb ik 1 maand gehad daarvoor de prikpil. van september tot eind december geen menstruatie gehad. toevallig nog meer tips. ps ik slikte foliumzuur maar ben er mee gestopt zou ik daar maar mee beginnen? ik ga kijken naar mijn ei maar wat als ik niet zwanger raak? en dan? naar de dokter?
ooh en zou ik daar dan nog mee wachten met halen of gewoon bestellen ik ben uitgegaan dat ik een cyclus zou hebben van 29 zou ik vandaag ongesteld worden. ik ben het niet vanochtend een test gedaan ook niet zwanger bij onze uk had ik snel positief.
Foliumzuur direct weer gaan slikken! Het duurt een aantal weken voordat dit goed is ' aangeslagen' of hoe zeg je zoiets . Ik zou zo ie zo beginnen met de ovu testen, als je weet wanneer je is kan je ook gerichter sexten, moht het ook dan nog even op zich laten wachten dan eb je wel weer meer inzicht in je cyclus en dus info voor de ha...
dankje dan begin ik er weer aan heb ze nog wel liggen verstopt vind het een beetje confoterend of hoe je dat zegt. of mischien 50ovu testenis wel iets goedkoper en zwangerschaps testen.