eerste bezoek gynaecoloog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvani, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    volgens m'n berekeningen zou ik nu ongeveer 5 weken moeten zijn.
    mijn eerste bezoek (ivm de zwangerschap)aan de gynaecoloog was normaal gepland op 6 maart , maar had gisteren een heel klein beetje bloed verlies en krampen.
    heb dan gebeld en ik mocht vandaag al komen . hij heeft reeds een eerste echo gedaan maar er was nog geen vruchtzakje te zien maar wel een vleesboompje van 2 cm ,wat volgens de gyn. geen enkel gevaar vormt voor de zwangerschap (maar hij wil het toch in de gaten houden)
    en heel dik baarmoederslijm van 11mm :D. en hij zag ook geen bloed meer zitten.
    hij heeft nog eens bloed geprikt om de hcg waarden te bepalen en een uitstrijkje gedaan en daar mag ik morgen avond voor bellen.
    maandag waren m'n waarden 389 , wat volgens de gyn. volledig normaal is voor 4-5 weken. ik hoop dat ze zich goed vermenigvuldigd hebben :).
    Ik dacht "hij zal m'n volgende afspraak op 6 maart behouden" maar nee . hij vind dat dat veel te lang duurt en wil mij daarom reeds terug zien op 27 februari. heb momenteel bijna nergens last van behalve obstipatie en gelige afscheiding :( nu vraag ik me wel af, als hij geen bloed ziet zitten van waar dan die gelige afscheiding komt?

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Joh Sylvani, wat spannend!! Jij hebt zo lang moeten knokken voor een zwangerschap toch? Wat moet jij een stress gehad hebben met krampen en bloedverlies...

Volgens mij zegt gele afscheiding niets over een ophanden zijnde miskraam. Wel als het echt bruinverlies is.

Fijn dat je eerder gezien kan worden, al vind ik de 27ste persoonlijk nog veel te lang duren...

Heel veel sterkte!!

Groetjes Patricia

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelige afscheiding heb ik al de hele zwangerschap, prima ontwikkelde baby tot nu toe! Hopelijk zit alles goed!

4. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    Heb net naar de gynaecoloog gebeld en de hcg waarden zijn niet genoeg gestegen . Maandag was het 389 en gisteren 579. 'K moet nu afwachten tot de 27st .want hij vond het niet nodig om vroeger te komen behalve als ik bloed verlies zou hebben.maar 'k ga maandag ochtend nog eens naar de huisarts als er dit weekend geen bloed is. Om nog eens de hcg te laten bepalen. Hoop alleen dat het geen buiten baarmoederlijke zwangerschap is.

5. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    De gelige/bruine afscheiding blijft voorlopig nog . Maar heb geen krampen , behalve in m'n darmen. Zal moeten afwachten tot maandag , 'k hoop alleen dat er geen bloed komt tijdens m'n werk maandag :(

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ah nee, wat ontzettend rot:(:(:( Maar waarom dan nog wachten tot de 27ste?? Het is verschrikkelijk om te moeten wachten totdat een miskraam doorkomt:(:(:( Psychisch heel erg belastend..

7. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    de gynaecoloog denkt dat de kans groot is dat het een miskraam is maar hij zei ook dat het op dit moment moeilijk te voorspellen is en dat het nog alle kanten uit kan daarom hij heeft ook de afspraak vervroegt van 6 maart naar 27 februari .maar heb geen zin om tot dan te wachten en daarom ga ik nu maandag naar de huisarts voor een nieuwe bloedtest.

8. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    #8 sylvani, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    ben vandaag naar de huisarts gegaan en heb opnieuw bloed laten trekken . heb m'n hele verhaal aan de huisarts gedaan en die zei dat m'n progesteron de vorige keer volgens hem te laag was , hij wist niet meer hoeveel het was,maar dat m'n hcg (389)wel goed was. heb nog steeds bruine afscheiding en soms een beetje krampen. die afscheiding word niet meer maar ook niet minder. mag hem vanavond bellen ivm de uitslag. Ik heb er geen goed oog op :(.'k ga vanavond dan ook even bellen met de gynaecoloog om te zien hoe het verder moet. want nog tot de 27st wachten dat zie ik niet zitten hoor :x. de huisarts was trouwens verwondert dat de gynaecoloog me niet thuis gezet had om te rusten. de huisarts heeft me nu wel thuis gezet ivm een ontsteking aan de pezen van m'n rechter duim en hij heeft ook gezegt dat ik zoveel mogelijk moet rusten.heb ook gevraagd of ik geen progesteron moest bij nemen. en hij zei dat hij nog even de uitslag van vanavond wou afwachten om te zien of het nodig zou zijn.
    zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben?

9. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    Heb net slecht nieuws gekregen . De hcg is achteruit gegaan :( :( . 'K kan momenteel niet veel meer doen dan het miskraam afwachten op een natuurlijke manier . De volgende afspraak bij de gynaecoloog is de 27st.

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ah meis, het spijt me zo voor je, ik weet hoe het voelt:(:(:( Neem je tijd om dit te verwerken hoor, dat is heel belangrijk! En schrijf lekker van je af als je daar behoefte aan hebt..

11. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    #11 sylvani, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    heb nog eens met de huisarts gebeld en ik had hem verkeerd begrepen . want het was niet het hcg die gezakt was maar de progesteron , ik weet niet hoeveel het de vorige keer was (de huisarts kon dit niet meer zien omdat die papieren bij de gynaecoloog liggen) maar deze keer was dit maar 0,04. en dat is dus heel laag. de hcg was nog gestegen naar 789 en dat is dus niet genoeg. maar heb dus een mail gezonden naar de gynaecoloog met de vraag of hij me alle cijfers wil doorgeven en heb ook gezegd dat ik nog niet bereid ben om deze zwangerschap zomaar op te geven en dat ik nog al het mogelijke uit de kast wil halen.met eventueel medicatie. misschien is het wel het onvermijdelijke uitstellen maar als je het niet probeert kan je het ook niet weten he. 'k ga hem morgen bellen voor een afspraak.

12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Oh Sylvani, ik voel met je mee! Maar er is echt niets, niets dat je kunt doen om een miskraam tegen te houden. Als het HCG te weinig stijgt en de progesteron daalt, dan is dat een teken dat er iets in de celdeling niet goed is gegaan. Dat kun je niet terugdraaien of beter maken. Hoe vreselijk ook om te zeggen, maar het is dan niet levensvatbaar:( Het enige dat medicijnen (hormonen) dan kunnen doen is zorgen dat je baarmoeder niet gaat samentrekken en dat het dus in je baarmoeder blijft zitten, maar daar zal het niet mee geholpen zijn. Daarmee gooi je je lichaam alleen nog maar meer in de war..

Het spijt me heel erg om dit te moeten zeggen:( Ik snap je wanhoop..

13. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    #13 sylvani, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    ja inderdaad 'k moet het nu wel onder ogen zien want ben vandaag beginnen vloeien :(:(. heb de gynaecoloog gebeld , hij had dit ook gevraagd, en de volgende afspraak blijft de 27st.dan zal hij met zekerheid kunnen zeggen hoe het verder moet.:(:( .

het ambetante is dat we binnenkort naar de babyborrel van m'n nicht moeten gaan.heb al tegen m'n vriend gezegd , als ik geen zin heb dan ga ik niet hoor. zal het achteraf dan wel uitleggen aan de naaste familie.

mijn vriend wou het nog 1 keer proberen en dan stoppen :(. maar ben nog niet bereid om te stoppen en ik heb hem kunnen overtuigen om verder te gaan want hebben nog niet eens de mmm geprobeerd !

dpbovenkamp : bedankt voor je steun en veel suc6 met je zwangerschap :)

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik weet niet of je er veel aan hebt maar wij hebben er bijna 7 jaar over gedaan om zwanger te worden toen wij in oktober en positieve test kregen. Helaas een kleine week later een miskraam. Wij waren ook bezig om zelf zwanger te worden op te geven. Na die miskraam echter niet meer en zie hier....ben direct weer zwanger geworden en inmiddels 17 weken!

Wil je een knuffel geven en succes wensen!

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik zou zelf ook niet naar die babyborrel gaan. Je hebt net zo'n klap voor je kiezen gehad! Dat is zout in de wond wrijven..
    En wil je vriend nu al stoppen, zonder de mmm te proberen? Dat kan toch niet! Goed dat je hem hebt kunnen overtuigen, ik denk dat jij degene bent die het het zwaarst krijgt in de mmm. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind dat jij degene zou moeten zijn die de knoop door zou moeten hakken wel of niet doorgaan. Alhoewel hij natuurlijk recht op zijn mening heeft. Overigens denk ik dat je nog niet in aanmerking komt voor de mmm, maar dat je nog even moet proberen, omdat je "vanzelf" zwanger bent geworden. Heeft wel een jaar actief proberen geduurd, dat wel.. En je gebruikte al 17 jaar natuurlijk geen voorbehoedsmiddelen.. En ik weet niet hoe oud je bent..

Anyway, bij mij was de mmm uitkomst! Okee, ik heb een zware tijd gehad, maar niet door de mmm. Dankzij de mmm kon ik zwanger worden! En aangezien ik vroeg in de overgang ga komen, had ik het geen moment later moeten beslissen.

Sylvani, héél veel sterkte en mijn gevoel zegt me dat het gaat lukken!

Groetjes Patricia

16. sylvani

sylvani Lid

30 jun 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    ben bijna 37 jaar. en ga dat ivm de mmm de 27st overleggen met de gyn.

ik zit nu wel nog met een ander probleem. heb sinds gisteren rood bloed en krampen. maar deze staan echt niet in verhouding met elkaar maw hevige krampen (heviger dan tijdens mijn maandstonden) en licht bloed verlies , net zoals de eerste dag van m'n maandstonden .heb het ook steeds koud (grieperig gevoel) en steken in m'n vagina.

Deel Deze Pagina