Ik vind het best eng allemaal. Na twee miskramen merk ik dat ik niet gewoon alleen blij kan zijn. Ik geniet ervan dat ik weer zwanger ben, maar op sommige momenten komt die angst ineens. Toenstraks op het toillet had ik een piepklein beetje lichtrozig slijm. Echt waar, het stelde echt helemaal niets voor. Een ander was het misschien niet eens opgevallen. Dan slaat de schrik toch weer meteen toe. Meteen met een papiertje een stukje in de schede, helemaal niets, nog geen puntje. Barstte gewoon in huilen uit van de spanning. Daarna vaak naar het toillet om te controleren of ik geen bloeding heb. Nu, een paar uur later, begin ik er pas weer een beetje gerust op te worden. Ik probeer de gedachte dat het mis kan gaan van me af te zetten, maar dat lukt helaas niet altijd. Herkent iemand dit? Groetjes Noralien
Ik heb dit de eerste 3 mnd ook gehad, waarschijnlijk niet zo erg als jij. Maar er blijft altijd een knagend gevoel van het kan misgaan en al zeker als je al meerdere mk's hebt gehad blijft dit gevoel erg hangen. Succes met de 3 mnd.
Hoi Noralien, Heel herkenbaar hoor! Het zal lastig blijven denk ik. Ik had vooral net na mijn miskraam dat ik ook ieder pijntje voelde. Is dit wel goed klopt dat wel. Er zat een kindje (was tweeling) en met een volgende bloeding schoot ik helemaal in de stress. Ik vind het vervelend om te zeggen maar ik denk dat tijd het enige is dat je gerust kan stellen. Heb je binnenkort een echo misschien? Het is ook prettig om te zien dat je baby echt leeft. Even het hartje zien. Veel sterkte en ik duim voor je dat het goed loopt! Liefs Senseemillia
Ik heb het gelukkig nooit zelf meegemaakt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt hoor. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je toch de nodige rust kunt vinden. En natuurlijk hoop ik van harte dat het deze keer wel zo mag zijn voor je. Liefs van Daphne
Bedankt voor jullie reactie's. Ik ben van plan om volgende week (als ik 5 weken zwanger ben) naar de huisarts te gaan en te vragen of ik met 7 weken een echo kan krijgen. Ik denk dat ik er pas gerust op ben als ik het hartje heb zien kloppen.
ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik kan me je angst heel goed voorstellen. ook ik heb de eerste weken mn wc papiertje steeds even bekeken of er geen rood op zat ofzo. iedereen die zwanger is wil toch graag het kindje 9 maanden lang in de buik dragen. en zeker als je al eens een miskraam of meerdere hebt gehad dan is je angst begrijpelijk hoor meid! probeer van de momenten te genieten dat je je goed voelt!! liefs!
Ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar ben er ook wel bang voor, je hoort het zo vaak. Na hoeveel weken is het bij jou mis gegaan Noralien?
Ik heb in november ook een vroege miskraam gehad. Was ook de eerste weken best zenuwachtig of het allemaal wel goed zou blijven gaan. Maar op een gegeven moment heb ik dat naast me neer kunnen zetten en kwam er een rust over me heen. Na de echo waarop we het hartje hebben zien kloppen was het goed. Maar ja de kans dat het mis gaat blijft aanwezig, maar als het mis gaat kun je dat toch niet tegenhouden denk ik dan maar. Hoop dat je een vroege echo kunt krijgen. Pim
Ik ben nu 5 weken zwanger van de 2de en ik heb dat gevoel ook continue. Ik denk dat het komt omdat ik het te graag wil. Ik kon niet wachten om zwanger te worden en nu ik het ben vind ik het te eng, omdat ik het niet in de hand heb. Het is afwachten hoe alles loopt. Ik heb wel vandaag al gebeld voor een afspraak bij de gyn. en ik kan al op 11 mei terecht, vind ik best wel snel. Daar ben ik wel blij om dan voel ik me daarna misschien wat opgeluchter en zo kan ik naar die datum toe leven. Het enige wat je er zelf aan kan doen is zo gezond mogelijk leven denk ik. De rest gaat allemaal vanzelf.
Ik kan 17 mei terecht voor een echo. Dan ben ik 8 wkn en 4 dgn zwanger. Fijn dat ik niet nog 8 wkn hoef te wachten. Al vind ik 4 wkn ook nog wel erg lang...