Ben nu zwanger van de derde, en wordt echt gek van die harde buik....bij mij duurt ie niet paaar minuutjes zoals je bij andere leest, maar gerust een halfuur continue tot soms wel 1/1/2 uur...hij komt ook echt vaak avnuit t niks; ene keer zit ik op de bank, andere x als ik winkel, werk of opsta.... wiie heeft dit ook, en wat doe je dan?ik bedoel thuis is een warme kruik lekker, maar die heb je niet altijd voorhanden, rusten kan ook niet altijd...en als ik soms buk tijdens een harde buik, zoals laatst toen ik klaar was met werken en me ging omkleden en schoenen aandoen, deed dat ook beetje pijn aan mijn buik:S Maar is dit echt normaal zo lang dus? en die pijn als je doorgaat of een beweging maakt?
hoi, vorige week had ik pijnlijke hardebuiken achterelkaar, ik heb de verloskunde gebeld zij kwam meteen kijken. ze heeft me getoucher, gelukkig was er niks, ik wou eerst niet bellen , maar ik heb tog gedaan, de verlosk zij dat ik had goed gedaan om te bellen want het is niet de bedoeling om nu te bevallen.
had jij ze om de paar minuten , ik kan me voorstellen dat er dan gedacht werd dat je weeen had, bij mij duurt en harde buik duss echt lang (dus zijn geen weeen). Vervelende vind ik alleen dat ik bij mijn dochter dus dit ook had , en t ineens wel weeeen werden, wat ik nniet direct in de gaten had (had t ook al weken voor de bevallling hoor die harde buik die lang duurde) . Is het nu over bij je, of heb je t nog dagelijks? Gelukkig heb je iig geen ontsluiting ervan gekregen...
ja ik had ze minder dan 5 min, en toen de verlosk bij mij was kreeg ik ze ook ,ze voelde aan mn buik en die zij dat ze waren inderdaad harde buiken . nee gelukkig heb ik ze niet meer.
Inderdaad heel vervelend die harde buiken maar volgens mij niet erg. Mijn verloskundige gaf me nog de tip om mijn hand op mijn buik te leggen en heel diep vanuit mijn buik te ademen. Gewoon rustig in en uit. Daardoor gaat de spier soms wat ontspannen. Het werkt niet altijd bij mij maar soms wel en dan is het fijn dat de ergste druk ervanaf is Succes!
Ik had het enkele weken terug, op een avond wel 5 uurtjes achter mekaar, non stop En de dagen daarvoor ook al enkele uren. Advies was om het nog rustiger aan te doen, dus ben gestopt met werken (werk in de zorg) En thuis ook wat minderen met dingen doen, en dat heeft bij mij geholpen, luisteren naar mijn lichaam. Ook even een warme douche nemen, ontspant.