7 follikels 2 eitjes te weinig gonal f?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sascha81, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

    Gister heb ik een punctie gehad. Ik had 7 follikels waarvan 2 eitjes. Vandaag gebeld dat er 1 bevrucht is.
    Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam. Vraag mij wat af. Ik moest gonal f spuiten. Waar 900 in zit. Ik spoot 187,5 Kon er 5 keer mee spuiten. Alleen toen ik de 2de spuit bijna leeg had. Ging ik rekenen en kwam erachter dat de laatste dan 150 zou zijn. Heb dat gemeld toen ik belde voor een nieuwe pen. Kreeg vaag antwoord. En ben door gegaan en de laatste pen opgemaakt. Kreeg geen nieuwe meer. Nu vraag ik mij af zit er altijd meer dan 900 in?. Of heb ik nu 3keer 150 gespoten wat 187,5 moest zijn en daardoor de groei anders verlopen?. Voel mij hier best verdrietig onder. Had echt niet verwacht dat ik maar 1 bevrucht eitje zou hebben. begrijp mij niet verkeerd ben allang blij met 1!!. Maar ben zo bang dat het mislukt en alles weer opnieuw moet. Zijn er ook succes verhalen?.

    Liefs Sascha
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Wat een deceptie is dat! Ik ken het gevoel. Wij hebben zelfs een keer maar 1 eicel gehad welke ook niet bevrucht werd. In de Gonal-F spuit zit altijd iets meer. 1x 37,5 eenheden minder spuiten hoeft ook niet heel veel uit te maken. Het aantal eitjes in je follikels heeft echter niets te maken met het spuiten van de Gonal-F. Gonal-F en andere hormonen zorgen er alleen voor dat er meer dan 1 follikel gaat groeien. In jouw geval 7 follikels wat best netjes is. Echter blijken er in jouw follikels niet overal een eicel in te zitten. En in 5 van de 7 geen eicel is best veel. Bij bevruchtingen wordt er vaak aangegeven dat de helft ongeveer bevrucht raakt. Dus in dit geval is dat ook zo. Mag ik vragen wat je leeftijd is en of je je AMH waarde weet? Ik ben net 40 en heb een AMH van bijna 2, wat nog best goed is. Maar in mijn follikels zitten gezien de leeftijd ook niet overal een eitje in. Als je een stuk jonger bent zal je best een paar lege follikels hebben, maar zoveel is niet helemaal goed. Lijkt me goed als je dan e.e.a. laat onderzoeken.
     
  3. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

    Heb jou prive een onderzoek resultaat gestuurd
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Knor1985

    Knor1985 Lid

    20 aug 2019
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ben het met Kramertje eens. Aantal eitjes in de follikels heeft niets met gonal f te maken. Misschien andere medicatie proberen? Heb gelezen dat andere medicatie een betere kwaliteit geeft bijv. Menopur.
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Als er niet in elke follikel een eitje wordt gevonden, betekent dit over het algemeen dat er wel een eitje in zit, maar deze niet goed loskomt van de follikelwand. In Gent zeiden ze zelfs dat er geen lege follikels (van goed formaat) bestaan, maar dat het wel de vraag is van welke kwaliteit de eicellen dan zijn. Ik heb twee puncties gehad met minder eicellen (1x 2 eicellen uit 5 follikels (NL) en 1x 2 eicellen uit 12 follikels (in DD met een hogere dosering hormonen)). In Gent hebben ze bij de volgende poging flushing toegepast tijdens de punctie. Toen werden er 12 eicellen uit 12 follikels gevonden, maar heb ik alsnog geen terugplaatsing gehad (er waren er 9 rijp, 6 bevrucht waarvan 3 afwijkend en de 3 embryo's zijn niet verder ontwikkeld dan dag 2). Slechte eicelkwaliteit bleek bij ons uiteindelijk dus de boosdoener.

    Ik hoop dat bij jullie deze ene bevruchte eicel het 'gouden ei' gaat zijn! En anders bij de evaluatie goed navragen wat ze bij een volgende poging anders gaan doen. Menopur staat inderdaad bekend voor een betere kwaliteit eicellen. En misschien dat flushing ook een optie kan zijn...
     
  6. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tip! Zal het meenemen in gesprek dat ik binnenkort heb.
     
  7. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Doen ze dat flushen niet in NL?, nu jij het zegt laatst zag ik een filmpje op youtube waar dat gebeurde. en dacht dat dat normaal was ook hier in nl. Maar dat is dus niet zo. Jeetje dus eigenlijk kunnen er dus veel meer eitjes mee komen als je flusht.

    Dankjewel! ik hoop dat deze topper blijft plakken. En al het verdriet en tranen voor niks is geweest. Morgen de tp. Dan 2 spannende weken!!!

    Liefs Sascha
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Menopur geeft wel een betere kwaliteit eitjes dan Gonal-f, echter door de Menopur krijg je niet meer eitjes. Je kan met hormonen gewoonweg niet meer eitjes krijgen, alleen follikels en het blijft altijd afwachten of er in iedere follikel een eicel zit.
     
    Sascha81 vindt dit leuk.
  9. Sascha81

    Sascha81 Fanatiek lid

    4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

    Oke maar betere kwaliteit eitjes is ook goed!, Als ik daarmee meer bevruchte eitjes over hou. Maar goed loop op de zaken vooruit. Eerst morgen afwachten en 2 weken geduld hebben
     

Deel Deze Pagina