Nee dat is niet de reden dat ik een keizersnee krijg Zal wel goed komen hoor met die onderzoeken ben allang blij dat ze extra controle houden op alle afwijkingen die ik gehad heb.
Vandaag is D voor de eerste keer naar de kinderopvang gebracht. De eerste keer was maar voor 1 1/2 uur. En dat word dan langzaam opgebouwd. Tjonge ik was toch ff emotioneel ervan?! Voelde zo raar en gek om mijn kleine mannetje daar achter te laten. Komt ik zelf ben er dag en nacht, dag in dag uit druk mee geweest. En dan ineens geef je je kind weg aan een voor mij nu nog vreemd persoon. Ik vond dat best moeilijk. Alles is verder goed gegaan hoor en ze zijn meteen gek op hem daar omdat hij nu de kleinste daar ook is. Dus kwa aandacht komt hij ook niks te kort. Ze hadden zelfs foto’s gestuurd hoe het verliep. Erg fijn en leuk om te zien. Is niet dat ik ze niet vertrouw daar hoor maar zijn gewoon die stomme moeder gevoelens die op spelen. Aankomende vrijdag gaat hij weer en dan gaat hij 3 uurtjes daar heen.
@Nancydierengek natuurlijk word je er even emotioneel van. Maar gelukkig is alles goed gegaan/gekomen!
Even een update omtrent mijn evaluatiegesprek naar aanleiding van de gefaalde ICSI. Het probleem met mijn eicellen komt wel eens voor, maar zelden. Ze kunnen na 1 poging nog niet zeggen of er echt sprake is van een eiceldefect, maar het is wel een probleem en verminderd onze kansen aanzienlijk. Van de 11 eicellen die bij afgelopen punctie gevonden zijn waren er 2 afwijkend/abnormaal en de rest was gelukkig wel rijp. Van de 9 eicellen die nog over waren, zijn er 2 bevrucht geraakt waarvan de een niet is gaan doordelen op dag 2 en de andere onze C-kwaliteit emmy was. De andere 7 eicellen zijn helaas kapot gegaan bij het injecteren van de zaadcel. Normaal komt dat ook wel eens voor, maar dan slechts bij een 1 of 2 eicellen op de hele batch. We gaan nog wel een behandeling proberen in het Radboud, wil de deur nog niet meteen dichtgooien daar en ze nog een kans geven. We gaan dan nu ook stimuleren met andere medicatie. De vorige poging heb ik gestimuleerd met Gonal F en aankomende poging gaan we over op Meriofert, een medicijn dat is gegenereerd uit de urine van zwangere vrouwen. Gonal F is synthetisch. De fabrikant van Meriofert beweert betere eicelkwaliteit te geven, echter wil het ziekenhuis daar geen uitspraken over doen. Waarschijnlijk om een slag om de arm te houden en op safe te spelen door geen valse hoop te geven. Verder zijn we vrij om ergens anders een second opinion aan te vragen zei ze al en wilde ze tegen die tijd ook een brief aan onze huisarts schrijven. Voor nu heb ik samen met mijn vriend besproken nog eenmaal het in Nederland te doen. Mocht deze keer weer dramatisch verlopen, dan gaan wij een second opinion aanvragen in bij UZ Gent. Onlangs heb ik ook mijn behandelschema weer binnen gekregen. 6 april mag ik starten met Decapeptyl, 19 april mag ik beginnen met stimuleren met Meriofert en 28 april de eerste follikelmeting. We gaan weer met volle angst én kracht vooruit. Let's do this!
Ik ben trouwens ook een instragram blog begonnen om ons traject vast te leggen. Mochten jullie interesse hebben, dan kunnen jullie mijn account volgen: wegnaareenwonder
@JosjeM Jeetje meid wat een verhaal.. Dan denk je eerst yes er zijn totaal 11 eitjes gevonden na de punctie. Dan verwacht je niet dat het zo gaat lopen. Phoe zwaar allemaal hoor.. Jullie hebben gelijk om het nog is te proberen in Nederland. Want als je naar België toe stapt moet je waarschijnlijk weer eerst allemaal onderzoeken laten doen. En nu kan je meteen weer starten voor een volgende poging. Ik moet wel zeggen dat ik vaak wel goede verhalen lees over België. Hopelijk helpt de Meriofert beter. Is zeker het proberen waard! Fijn dat je 6 april er weer voor kan gaan. Ik hoop zo voor jullie dat het dit keer wel goed mag verlopen! Ik duim voor jullie!
Zo vanochtend D weer naar kdv gebracht. Dit keer heb ik er geen moeite meer mee. Vandaag blijft hij daar tot 15:00 uur. Hmmm wat ga ik vandaag is doen? En zo leuk ik heb na lang wachten eindelijk mijn verjaardag cadeautje gehad van mijn vriend. Ik heb een zilveren ketting gehad. Met twee hartjes eraan. En op het ene hartje staat mijn vriend ze naam en op het andere hartje staat onze kleine D ze naam. Zo leuk!
Ook even een korte update van mij. Wij zijn inmiddels zo ver dat we mogen beginnen met ICSI in de natuurlijke cyclus. Ik zit nu op cyclusdag 5 en op dag 8 is de eerste FM. Volgende week hopelijk ergens een punctie. Heel erg spannend allemaal! Dit weekend waarschijnlijk de eerste spuiten zetten. Er zijn in dit traject dat wij volgen wel een aantal onzekere factoren: * eitje kan al gesprongen zijn voor de punctie * eitje kan niet goed meekomen of beschadigd raken met de punctie * er kan geen bevruchting plaatsvinden * kan zich niet goed delen Omdat je natuurlijk maar van één eitje uit gaat is de kans op mislukking ietsjes groter. Dat vind ik wellicht nog wel het spannendste. Zijn er nog meer meiden actief bezig met een traject hier? Het is hier zo stil!
Helaas hiero ongi. Volgende week woensdag de het onderzoek. Vind best wel beetje spannend en zie dr een beetje tegen op
Hoi allemaal, Lang geleden dat ik een berichtje heb gedaan, maar volg dit forum nog wel trouw. Na 3 cyclussen clomid en 2 cyclussen letrozol zijn wij nu bezig aan de 5e cyclus met ovaleap. Na 6 rondes met ovaleap mogen we over op iui. Nu een jaar onder behandeling van het ZH. HSG gehad, deze was goed. Wachten duurt lang... Wat mooi om ondanks de verdrietige verhalen die hier gedeeld worden er ook positieve verhalen zijn! Dat bied wat hoop voor de toekomst! Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!
@Luna87 ik zie in je handtekening dat je een terugplaatsing gehad hebt, ik ga hard voor je duimen dat t een plakkertje is!!! Hopelijk is t gauw raak voor jullie!
Oh, dat is heel erg lief! Super spannend. Mijn vriend en ik hadden het er net over of we de pregnyl eruit willen testen of niet. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb de ovitrelle er wel altijd uitgetest, op dag 10 was er geen streepje meer (dit keer wel maar was te duidelijk voor ovitrelle) ik begon op dag 8 na ovitrelle met testen.. Maar je kunt ook tot 14 dpo wachten, oftot je officiele test datum (10 april was je 1 dpo)
Mwah, ik spuit nu nog pregnyl he. Gisteren, maandag en donderdag 1500 eenheden. Dus denk dat het niet eerder zin heeft om die eruit te testen dan volgend weekend? Vanaf zondag ofzo?
Nog tips hoe ik dat qua testen het beste aan kan pakken? Ik heb nog 6 action testen (normale, geen early) en 4 predictor express en 2 early... Zelf dacht ik vanaf zondagochtend action tot hij wit is. Als hij wit is in dezelfde urine een express zodat je een startpunt hebt en vanaf dan met express verder? Als hij dan oploopt koop ik voor vrijdag 26-04 een clearblue met weken.
Je hebt geen tips nodig, hoe jij t bedacht heb is goed hoor! Ikzelf testte 1x per dag met 1 test, en als die op waren ging ik gewoon de volgende dag over op de andere kwam alleen nooit verder dan 14 dpo, en nu dus wel maar had bijna geen testen meer... dus heb om de dag dit keer getest..
Hey meiden! Hoe is het hier met iedereen? Nog even en dan zit mijn verlof erop. Aankomende vrijdag mag ik weer beginnen met werken en dan meteen 5 nachtdiensten draaien. Aan de ene kant heb ik er heel geen zin in. Maar aan de andere kant ook weer wel. Weer het gewone leven oppakken. D doet het verder super goed hij is zo vrolijk steeds. Echt ik kan daar zo van genieten. Elke glimlach die ik van hem zie dan smelt ik gewoon. Ook op de kinderopvang gaat het goed. Hij slaapt daar goed en is ook vrolijk daar. Echt zo fijn is dat. Met mij zelf gaat alles ook super. Ik en mijn vriend genieten samen vol op van ons kleine wonder. @Luna87 Ow wat heb ik veel gemist! Maar goed om te lezen dat je een terugplaatsing pas heb gehad. Ow ik duim voor je! Over het testen. Ik zelf heb gewacht tot de bloedtest. Omdat ze tegen mij zijden dat de kans is dat je anders een positieve test in je handen hebt maar dat die dan vals is door al die rommel die ik toen in mij gespoten had. Liefst wou ik mijzelf testen. Want voelde vanalles en maakte mezelf helemaal gek. Maar ik heb maar gewacht op die bloeduitslag want dan weet je het echt 100% zeker dat het echt zo is. Maar das zoooo moeilijk. Ik lees hier wel van veel mensen dat ze testen steeds en in begin zie je steeds twee streepjes. Tot dat die ene streep weg is dan schijnt die spuit rommel uit je lichaam te zijn. Dan heb je dus een blanco witte test. Maar als die dan weer twee strepen aan geeft dan kan het dus zijn dat je zwanger bent. Sterkte met wachten en nogmaals ik duim voor je! @khloe877 Hey lees dat je helaas ongi bent geworden. Verdorie.. Hoe was je onderzoek? @Krullennbol Hey jeetje wat naar om te lezen dat jij ook nog niet zwanger bent. Hopelijk gaat het deze ronde goed. En anders dus iui lees ik. Wachten duurt vreselijk lang maar geloof mij is het echt allemaal waard! Sterkte en succes! Hou vol! @Kimmetjuh90 Hey meid hoe is het nu met jou? Goh je bent inmiddels al 27 weken en 3 dagen zwanger! Hoe voel jij je? En hoe gaat het met je ongeboren kindje verder?
Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Is het niet heel heftig om gelijk met 5 nachtdiensten te beginnen? Jeetje.. dat is nogal wat! Ik krijg geen bloedtest. Volgens het ziekenhuis moet ik op 26-04 gewoon een zwangerschapstest doen en als deze positief is maken ze een afspraak voor echo in de 6e week. Dus ik moet het echt zelf doen.. en als ik dan toch al bezig ben ga ik de pregnyl er gewoon uittesten. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen vals positieve streep krijg de 26e. Is het al zover? Wachten duurt lang... Mijn vriend zegt de hele tijd, ja maar schat als het wel positief is moeten we nog veel langer wachten.. dat klopt, maar dan weet ik in ieder geval waarop