Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Het is gewoon echt waar :oops:

Bijgevoegde bestanden:

2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Luna87 vindt dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gefeliciteerd lieverd!

Luna87 vindt dit leuk.
  4. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Kimmetjuh90 nog maar 3 nachtjes! Maandag en dinsdag gaan de langste dagen ooit worden!
    Brief van het ziekenhuis weer doorgelezen. Er staat in:
    Kwartier van te voren op de afdeling melden. Ook staat er in dat we een kwartier van te voren ons moeten melden bij de aanmeldzuil. Dus in mijn ogen een half uur van te voren aanwezig zijn. Ook in de brief: kom op tijd, parkeren in garage en naar ziekenhuis lopen duurt ook een kwartier. Dat is dus al 45 minuten van te voren minimaal wel van huis. (Zenuwpees als ik vertrekt dan een uur van te voren.) Hahaha. En ik woon op net denk ik 10 minuten afstand.
    Ben nu al geïrriteerd omdat mijn man meer van de relaxed komt goed rustig aan is.
    Door hem was ik eens te laat voor een afspraak bij de verloskundige. Hij heeft toen als een gek gereden om ons nog een beetje op tijd te laten zijn: goh mevrouw, uw bloeddruk is wel erg hoog. Ja gek he? Hahaha
    Dus als verstandig vrouw De Tijd van de afspraak in de agenda vervroegd zodat we zeker op tijd zijn :D:roflmao:

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Adem in en adem uit, komt echt wel goed:D ik ben liever ook op tijd hoor :p is man eigen die relaxte houding, de mijne precies t zelfde :roflmao:
    Spannend nog 3 daguhhhhh

Dinpin vindt dit leuk.
  6. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    :p nu nog 2 :p

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa we komen steeds dichterbij:rolleyes::rolleyes:

Dinpin vindt dit leuk.
  8. Krullennbol

26 aug 2015
    84
    17
    8

Gefeliciteerd !

9. Krullennbol

26 aug 2015
    84
    17
    8
    Spannend!
    Bij mij is ook pcos vastgesteld. Tijdens ons eerste bezoek aan het ziekenhuis kreeg ik eerst een echo, hierna een consult bij de gynaecoloog. Deze deed nog inwendig onderzoek en hierna werd de uitslag van de echo besproken. Hier kwam dus uit dat ik pcos had.
    Omdat mijn cyclus erg lang was, (zat toen door de 100 dagen) kreeg ik een kuurtje om een bloeding op te wekken. Hierna moest ik bloedprikken. Deze bloeduitslag werd tijdens het volgende consult besproken. Omdat dit enkele weken later was kreeg ik na dat consult opnieuw een kuurtje mee om een bloeding op te wekken, en mocht ik starten met clomid. Oja, en mijn man moest voor een semenanalyse. Tijdens de clomid ( en later de letrozol) moest ik niet voor echo's, wel 1 keer bloed prikken om te zien of de eisprong goed was.

Helaas nu al een jaar onder behandeling van het ziekenhuis. Nu intussen al weer een aantal maanden over op injecties omdat de clomid, en hierna de letrozol vervelende bijwerkingen gaf voor mij. En uiteraard elke cyclus met de hormooninjecties naar het ziekenhuis voor follikelecho's.

Heel veel succes! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

10. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Jeetje wat een weg hebben jullie al afgelegd zeg. Ik hoop dat het jullie gauw voorspoedig mag gaan.

Hier aangekomen bij het laatste nachtje. De nieuwsgierigheid en zenuwen beginnen toe te slaan.

Wat ik niet zo goed begrijp is hoe ze Clomid kunnen geven bij PCOS. Je eierstokken zitten vol cystes en dan moet daartussen ergens een eitje rijpen. Hoe dan? Kan jij me dat uitleggen?
    En is Clomid oraal of via een injectie?
    En hoeveel tijd zat er tussen je eerste paar afspraken? Ging je snel bloeden van de medicijnen die ze je gaven?
    Ik ben helemaal niet nieuwsgierig of zenuwachtig hoor :confused:

11. Krullennbol

26 aug 2015
    84
    17
    8
    Spannend hoor! Nog 1 nachtje en dan weet je meer!

Je krijgt eerst medicatie om een bloeding op te wekken, dan op dag 3 moest ik voor een uitgangsecho, dan bekijken ze of je eierstokken rustig zijn. In principe zou er na een bloeding geen follikels meer aanwezig moeten zijn op je eierstokken. Als je dan start met clomid ( of wat je dan ook voorgeschreven krijgt ) kan er hopelijk en goede follikel groeien!

Tussen de eerste afspraken zat bij mij geloof ik 3 weken. Eerst starten met medicatie om een bloeding op te wekken, meestal kreeg ik na ongeveer 10 dagen na start van het kuurtje een bloeding. Dan bloedprikken en hierna na ongeveer 2 weken een nieuwe afspraak. Toen werd de bloeduitslag besproken en definitief afgesproken dat ik mocht starten met clomid. Omdat ik toen alweer in de 2e week van de cylus zat moest ik opnieuw starten met een kuurtje om een bloeding op te wekken. Hierna op CD3 starten met clomid.

Veel succes!

12. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Als je het zo uitlegt is de Clomid icm PCOS wel heel logisch.
    Bedankt voor de duidelijke info. Ben heel erg benieuwd naar morgen. 1 nachtje!!!!

13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Succes lieverd!!

Dinpin vindt dit leuk.
  14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    @Dinpin succes met je eerste ziekenhuisafspraak vandaag!

Dinpin vindt dit leuk.
  15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Ik ben al even niet meer in dit topic geweest. Sowieso ben ik de afgelopen tijd wat minder actief geweest op zp om even tijd voor mezelf te nemen. Ik heb daarom bewust wat afstand genomen. Niet omdat ik jullie niet lief vind, maar puur voor mezelf!

Gisteren heb ik de tweede follikelmeting gehad van ICSI 2, het ziet er al met al goed uit dus de punctie is gepland voor morgen (donderdag). Gisteravond heb ik de ovitrelle gespoten, dus nu is het wachten op de punctie. Ik merk dat ik het heel spannend vind deze keer, niet de punctie zelf, maar wel alles wat daarna komt. De angst op herhaling van afgelopen poging zit er flink in. Ik hoop deze keer echt goede eicellen te hebben die niet kapot gaan bij het aanprikken.

Nancydierengek vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ga weer hard voor je duimen!!

17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    :(:(:( zicht.

Het LUMC hanteerde een BMI van maximaal 30. Ik moet 5 kilo afvallen en we hebben over 6 weken een BELafspraak. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld en verdrietig :cry:

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ohnee :( hopelijk lukt t afvallen! Wat een tegenslagen zeg :(

19. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik had je al gezegd dat er geen betere motivatie of stok achter de deur was.
    Mijn boze ik zegt dat dit voelt alsof onze kinderwens tegen ons gebruikt wordt en we gechanteerd worden in afvallen. Ik ben 35 met een dochter van 7. Ik wil nu een baby en niet over een jaar!
    Redelijke ik denkt dat je er mooier uit ziet als je zwanger bent wanneer je wat lichter bent. Dat de zwangerschapsdiabetes de kop misschien dan wel niet op steekt. Dat ze het voor mij en onze baby's gezondheid doen.
    Maarja, redelijke ik wint het vanavond niet van boze ik. Ik heb een bagger dag gehad met familieproblemen (schoonfamilie) en ik ben er helemaal klaar mee.

Morgen begint er een nieuwe dag. Een spannende periode met hopelijk wat moois in het verschiet. Ik hou mijn rug en mijn schouders recht. Ik kan dit!

Bedankt voor het luisterend oor!

20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jij kan dit zeker!
    Enne ik ben er voor je als je wilt klagen etc. :)
    T is gewoon oneerlijk soms.
    Komt goed lieverd!♡

Dinpin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina