Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Wat heftig! Dat moet een hele zware periode voor je zijn geweest. Ik duim voor je dat het de volgende ronde hopelijk mag lukken!

    Ik ben ook zo ongeduldig! Hoe lang duurde het bij jou vanaf je eerste intake tot je mocht beginnen met IUI?

    De intake heb ik op 17 juli , maar grote kans dat ik die dag ook mijn eisprong heb. Ik weet niet in hoeverre mijn vriend slecht zaad heeft. Het is wel minder beweeglijk en hij heeft minder dan gemiddeld, maar aantallen weten we niet. Ik twijfel nu of we rond de ovulatie moeten klussen. Kan dit een eventuele echo in de weg staan? Gaan ze tijdens de intake direct inwendig kijken , of verschilt dit per ziekenhuis?
     
  2. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Wij kregen (26feb) bij 1e gesprek dat we formulieren moeste meenemen, die we van te voren opgestuurd kregen. En echo.
    Toen hsg onderzoek moest de 10e dag van cyclus.(moest toen wachte op de 1e volgende menstruatie)
    Toen nog bloedonderzoek ivm schildklier.
    Toen 1maand gewacht na hsg onderzoek.
    4juni gesprek iui en 19juni 1e echo dag 3 cyclus en 25 juni dag10 echo...en toen werd afgeblazen.
    Ziekenhuis is heel veel geduld hebben.
     
  3. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ieder moment verwacht ik mijn ovulatie, zit mijn man natuurlijk nog in Afrika :confused:
    Dat betekend dat mijn cyclussen zijn zoals ze waren voor het stopte.
    Positief is dat ik mijn BMI onder de 30 heb en ik over een week of 3 mij weer mag melden in het ziekenhuis!
    Spannende tijden:rolleyes:
     
    Stella2018 en JosjeM vinden dit leuk.
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom @Patricia8,
    Ja ik ben 4 juli bevallen middels geplande keizersnee van een gezonde prachtjge dochter :)
    Morgen is ze alweer 2 weekjes oud, maar t voelt alsof ze er altijd al geweest is :)
     
    Kiki11111981 en Patricia8 vinden dit leuk.
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Yess! Dan kan jij ook weer verder, supee goed nieuws!!
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  6. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Wat leuk @Kimmetjuh90 ! Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we het IFV traject in gaan. Was niet waar ik op had gehoopt, maar ik blijf positief..
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    @Patricia8 welkom! Wat een spannende tijd ga je tegemoet. IVF gaat jullie hopelijk een mooi wondertje opleveren.
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    @Dinpin laat die 3 weken maar gauw voorbij zijn dan!
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  9. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Goedemiddag iedereen
    Ik heb veel proberen terug te lezen en zou graag willen meekletsen hierzo.
    Wij hebben ook een doorverwijzing gekregen van de huisarts deze staat geplant op 12 augustus dus nog even geduld papieren zijn ingevuld en terug gestuurd dus we zijn er klaar voor moet zeggen dat ik dit ontzettend spannend vind dit hele traject. We zijn gestart omdat ik lange onregelmatige cyclusen heb dus ben benieuwd wat ze gaan vinden. Ik ben nu ook bezig met opletten wat ik eet aangezien mijn bmi veel te hoog is :( moet zeggen dat wij eigenlijk altijd wel gezond aten wel patat in het weekend en in het weekend ook wel bakje chips maar voor de rest wel gewoon fruit groente enso. Ben gestopt met sap en fris ( dronken crystal clear) en drinken nu alleen water door de weeks in het weekend. Wel iets anders.
    Nou als iemand nog tips heeft om te vragen bij ons eerste gesprek dan hoor ik het graag
     
  10. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Dinpin: Knap dat je zo goed afgevallen bent! Hoop dat jullie snel kunnen starten.

    @Patricia8: Ik hoop dat ivf jullie een baby gaat schenken! Toen wij eenmaal te horen hadden gekregen welk traject het ging worden (ICSI), ging het bij ons heel vlot. Alleen wachten op de juiste dag in mijn cyclus en we konden van start. Hoop dat dat bij jullie ook zo is!

    @Stella2018: Je kunt op de website van Freya vinden welke bmi grens jullie ziekenhuis heeft. Zelf heb ik heel hard geprobeerd voor de eerst afspraak daar precies onder te zitten. En dat is net gelukt. Bij ons waren ze daar dus erg streng op, zit je er boven moet je eerst afvallen. Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen!
     
    Patricia8 en Stella2018 vinden dit leuk.
  11. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Onder welke kollom moet ik dat zoeken heb namelijk al zitten neuzen op de website maar kan het helaas niet vinden ik ga in ieder geval naar Sint Jansdal Lelystad
     
  12. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    https://www.freya.nl/monitor-fertiliteitszorg/monitor-bmi/

    Hier zou het dan moeten staan, en dan kan je nog selecteren op behandelmogelijkheid.
     
    Stella2018 en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  13. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Bedankt! Weet alleen niet welke behandmogelijk heid ik krijg heb bij alle 3 gekeken maar mijn ziekenhuis staat er niet bij... Ik ga gewoon goed m'n best doen en hou een eet dagboek bij en dan wacht ik wel af tot 12 augustus
     
  14. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Als ik je een tip mag geven: ik peo eer al meer als een jaar af te vallen. Dat ging een tijdje goed en dan ging de klad erin en zat het er weer aan. Ik heb nu contact opgenomen met een diëtist. Het is geen slavendrijfster die zegt wat je wel en niet mag maar iemand die je laat zien wat gezonde en ongezonde keuzes zijn en hoe je het allemaal het beste vol kan houden.
    Ik eet ook af en toe pizza, patat of iets anders slechts. Maar omdat je over het algemeen gezondere keuzes maakt best op te vangen.
    Ik ben erg blij dat ik de keus gemaakt hebt om hulp te vragen! Zelfs mensen om mij heen zien het aan me dat ik nu veel steviger in mijn schoenen en dingen ook kan afslaan.
    Ik hoop dat het jou ook lukt!
     
    Stella2018 vindt dit leuk.
  15. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Wij mogen ons 4 september weer melden in het LUMC en dan is zeker mijn BMI ruim onder de 30. Vind het heel spannend!

    Mijn man is vorige week woensdag terug gekomen uit Afrika en nu vermoed ik dat ik in het weekend ervoor mijn eisprong heb gehad. De afscheiding en zere tepels waren overduidelijk en toen hij weer in Nederland was waren alle symptomen weg. Ik ging er vanuit dat het mis was.
    Alleen nu doet al 3 dagen mijn linker borst zeer en nu merk ik dat mijn rechter ook zeer doet! Heel vreemd. Over het algemeen doen ze nooit zeer ook niet voor mijn menstruatie. Ik verwacht mijn menstruatie eigenlijk elk moment met een LF van 10 dagen.
    Altijd zwangerschapstesten in huis, behalve nu natuurlijk. Man gevraagd even langs de appieheijn te rijden.

    Morgen na 20 jaar mijn laatste dag bij de HEMA en dan ga ik in de boekhouding! Zo'n zin in!
     
  16. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Lief dankjewell! Ik wacht mijn gesprek even af en anders neem ik ook een dieetiste
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  17. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo weer is even kijken hoe het nu hier met iedereen is.
    Wij zijn weer terug van vakantie van België vandaan.
    We hebben het heerlijk gehad.
    En onze kleine D ook!
    In de tussentijd heeft hij twee ondertandjes gekregen en geven we hem inmiddels al vast voedsel.
    Hij eet aardappel met bv broccoli of wortel fruit eet hij en zelfs ook al brood incl de korst!
    Water drinkt hij ook al eerst accepteerde hij dat niet en moest er niks van weten.
    En nu drinkt hij het heerlijk zo fijn.
    Slapen deed hij ook goed op vakantie erg fijn.

    Nu zijn we weer een paar dagen thuis en meneer is ineens om de have klap zich aan het omdraaien. Dan ligt hij op ze buik gedraaid en vervolgens schreeuwde hij moord en brand omdat hij weer op ze rug wil liggen. Eerst hebben we hem steeds geholpen met weer terug draaien. Maar je had hem nog niet terug gedraaid en meneer lag al weer op ze buik haha.
    Nu laten we hem maar even schreeuwen en uiteindelijk draait hij zich zelf weer terug. Dus af en toe moeten we doorbijten en niet meteen hem helpen.

    Nu nog even genieten van mijn vakantie want woensdag mag ik weer aan de bak. Ze zullen wel blij zijn op het werk want is zwaar personeels te kort bij ons.

    @Luna87 en @JosjeM
    Hoe gaat het met jullie?
    Zijn jullie buikjes al lekker aan het groeien?
    Gaat alles goed met jullie zwangerschap?

    @Dinpin
    Wat goed van je dat je zo afgevallen bent!
    Phoe 4 sept pas weer melden dat duurt dan nog wel even. Elke dag is een dag te lang dan pfff.
    Maar goed je weet maar nooit of je voor die tijd misschien wel zwanger bent.
    Ik duim voor je!

    Voor de andere nieuwe mensen welkom!
     
  18. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Nancydierengek als ze zo klein zijn heb je steeds zo'n hoop om naar uit te kijken! Tandjes, draaien, woordjes :rolleyes: Ze blijven je verbazen en verrassen!

    Bij mij was alles loos alarm. En 4 september is prima. Als ik dan het ziekenhuis binnen stap is mijn BMI onder de 30 elk moment van de dag en kan ik daar zo op de schaal gaan staan! Het is goed zo :thumup:
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  19. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Ow meid! Nog gefeliciteerd!
    Hoe gaat het verder met jou en de kleine meid?
    Ben zo blij voor je!
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel, gaat goed hoor :) zowel.met.mij als de kleine meid, hie gaat hrt met jullie?
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina