Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Nou ik snap jou ook wel.
    Ik was eerst heel verdrietig.
    Maar nu denk ik we gaan hulp krijgen en met een beetje geluk gaan ze ons helpen en ben ik hopelijk snel zwanger.

    Nog even en jij hebt je gesprek.
    Spannend hoor.
    Ben benieuwd wat ze tegen je zeggen.
     
  2. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Rombely
    Hier beetje hetzelfde geval.
    Maar jullie gaan dus van niets naar ICSI?
    Moet jij dan hormonen gaan spuiten ofzo?
    Bij manlief ook alles goed begrijp ik?

    Wij hebben dinsdag nog een ovulatie check en samenlevingstest. Donderdag daarna hebben we dan gesprek over alle uitslagen, ook het bloedprikken van de afgelopen keren.
    Ben heel benieuwd wat er uit komt. Ben bang dat er niks mis is, maar HSG heb ik ook nog niet gehad, hoop die dan volgende ronde in te kunnen plannen.
    Wij hebben geen deadline, maar eigenlijk is hormonen een ‘No go’
    Voor ons is het ook een 3e kindje en duurt t langer dan bij de vorige 2.
     
  3. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @truusjee
    Heel begrijpelijk dat t spannend is, vond ik ook wel en ik ‘moest’ alleen
    Dus gesprek en gelijk echo, was wel beetje zwaar zonder manlief. Maar ach, moest gebeuren vlak voor de kerst.
    Na de kerst moest ik weer komen voor echo (dag 10/11) en week later bloedprikken.
    Dag 3 moest ik weer bloedprikken en manlief zaad inleveren.

    Nu wachten op de uitslagen, dat vind ik ook weer zo spannend .....
     
  4. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Wij krijgen iui (geen icsi hoor, denk ook niet dat ik zover zou gaan) in een gesimuleerde cyclus. Dus wel hormonen spuiten. Dit omdat ze niet weten waar het aan ligt, en als ze ons dan toch helpen willen ze die kansen ook optimaal benutten door een goede timing. Ik ben daar wel blij mee, prikken vind ik niet zo erg (zeg ik nu nog heel stoer).

    Is er bij jullie ook beleid dat je eigenlijk twee jaar moet wachten omdat je al kinderen spontaan hebt gekregen?
     
  5. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Oh Oops, dan heb ik t verkeerd gelezen
    Ze zeggen eigenlijk 3 jaar, volgens mij, ze berekenen dat op de site van Feya ofzo. Hoeveel kan je nu nog hebt.
    Maar nu zijn we bijna de 2 jaar voorbij dus hopelijk gaan ze gewoon helpen na de standaard onderzoeken.
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @truusjee
    Hoe ging je gesprek?
    En zijn er meteen al onderzoeken gedaan?
     
  7. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Hoi @Nancydierengek
    Wat lief dat je zo meeleeft!
    Ik was eventjes offline maar zie je berichtje nu pas.

    Ik heb morgen gesprek! Om half 2! Jan ‘2018 bedoelde ik. ;) Ben gelukkig nu stuk relaxter maar vind het wel dood eng! Ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen.. ben zo bang dat we beide wat “mankeren” en we veel onderzoeken etc moeten krijgen. Maargoed... ik kan helaas niks doen en alleen maar afwachten.

    We gaan t zien! Laat t nu maar komen!! Heb ik het gehad en is er hopelijk al wat meer bekend.
     
  8. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Succes morgen @truusjee! Laat je weten hoe het gegaan is?
     
  9. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @truusjee
    Ow haha ik dacht dat je 18 januari bedoelde. Wel grappig dat het dan 1 dag later is je afspraak.

    Ja leef met je mee. Denk dat wij elkaar hierin misschien wel goed kunnen steunen aangezien ik ook eind deze maand het gesprek heb.

    Zo lekker laar berichtje van mij hihi komt in werk s'nachts. Nou veel sterkte en succes morgen!
     
  10. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    @Rombely ja doe ik! Zenuwen gieren door me lijf! Zo gek! Ik laat jullie weten hoe het was.

    @Nancydierengek dat denk ik ook! We lopen zo gelijk! Fijn om mensen om je heen te hebben die het begrijpen.
    Om 13.30 heb ik gesprek!
     
  11. lisjeee

    lisjeee Bekend lid

    25 okt 2016
    538
    80
    28
    Succes vandaag!!! Groetjes
     
    truusjee vindt dit leuk.
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Stille meelezer. Wil je veel succes wensen met het gesprek vanmiddag!
    Wij zijn ook pas net de medische molen ingerold. 9 november hebben wij onze eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad. Hierin hebben wij het zaadonderzoek besproken, deze ging vanuit de huisarts en naar aanleiding daarvan zijn wij doorverwezen.
    De gynaecoloog heeft ons bloed laten prikken en mijn vriend moest een maand later nogmaals een zaadonderzoek laten doen. Er moet ongeveer 2,5-3 maanden tussenzitten om dat te herhalen ivm vernieuwing van zaadcellen.
    19 december hadden we de tweede afspraak waarin we de uitslagen besproken hebben. Zaadkwaliteit van vriendlief was niet verbeterd, het is een randgevalletje IUI of IVF/ICSI, daarom wil de gyn eerst 3 keer IUI aankijken, of er genoeg zaadjes overblijven na opwerking. Zo niet, dan kan het ook nog afgeblazen worden en worden we alsnog doorgestuurd naar een IVF/ICSI traject.
     
  13. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Wauw josjeM valt ook niet mee! Sterkte!!
     
  14. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    @lisjeee @Rombely @Nancydierengek @JosjeM

    We zijn zoals jullie weten naar het ziekenhuis geweest. Alles was goed!

    Tenminste.. vooralsnog zag hij bij mij geen bijzonderheden en me cyclussen waren ook niet verontrustend. Ondanks de schommelingen was het nog geen probleem om daar wat mee te doen. Gelukkig maar!
    Hij heeft me eierstokken gecheckt en zag bij de ene een eicel groeien en aan andere kant meerdere maar dat hoort. Hij verwacht dat ergens volgende week de cel kan springen.

    Mijn vriend moet over twee weken zijn goedje inleveren en ik moet bloedprikken over twee weken.
    En de 9e terug voor uitslag. En dan kijken hoe verder.

    Ik heb al wel info mee gekeken voor HSG. En een nieuwe methode... schuimecho (HyFoSy) dit blijkt minder pijnlijk te zijn. Verwacht dat dat misschien ook aan de orde komt. Iemand bekend mee???

    was ontzettend nerveus! Maar ben wel blij dat het eerste gesprek mee is gevallen
     
  15. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Wat fijn dat het je meegevallen is! En tot nu toe alles goed is. 9 februari wordt dan nog wel spannend natuurlijk. Houdt een beetje rekening met je mannetje, misschien dat ie zegt dat het niks voorsteld dat onderzoek, maar phoe het is nogal wat voor hun hoor, gaat toch om hun mannelijkheid ofzo :rolleyes: (dat merkte ik tenminste bij mijn stoere vent toen de uitslag uitzonderlijk goed bleek, vreugdedansjes enzo:roflmao:).
    Hsg heb ik pas gehad, vond ik echt niks voorstellen. Heb je een tijdslijn gehad wanneer ze de hsg en eventueel echt de mmm willen starten?
     
  16. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Haha die stoere mannenpraat herken ik wel! Hij zegt dat het hem weinig doet.. maar hou hem wel beetje in de gaten! Ben benieuwd. Heb toch het idee dat ergens een knik in de kabel zit gek he! Dan heb je zo positief nieuws gehad. Tenminste vooralsnog alles positief! En dan toch blijf je malen dat er Iets mis is.. herkenbaar?

    Nee ze hebben niet over de toekomst gesproken. Ze willen eerst de uitslag van het bloed en het zaad afwachten. Hij zei ga gerust lekker verder met klussen... Haha
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Gelukkig dat alles goed was bij jou! Hopelijk is het zaad van je vriend ook van goede kwaliteit! Ik ben overigens niet bekend met HSG.

    Eens met wat @Rombely zegt haha, mijn vriend had nogal moeite met in een potje klaarkomen. Niet zo zeer het mikken in het potje, maar het idee dat zijn mannelijkheid gecontroleerd werd en dat het totaal niet opwindend is. Hij voelde een bepaalde "druk". Meer dan logisch ook!
     
  18. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik hoop het zoo dat zijn zaad goed is!!! Maar twijfel er wel aan! We zijn niet voor niks nog niet zwanger denk ik dan!

    Haha ik ben ook reuze benieuwd naar het potje misschien moet ik maar leuk dansje voor hem doen Haha
     
  19. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    @JosjeM ik heb net je blog zitten lezen. Ik merk aan je manier van schrijven dat het jou ook erg hoog zit allemaal! Het valt je zwaar.. klopt dat?
    Ik kan me daar goed in vinden. Kan weinig positiviteit eruit halen. Soms gaat het de ene dag beter dan andere dagen.

    Ik las ook dat jou vriend een bloedonderzoek kreeg? wij kunnen ons niet herrinneren dat de arts dit ook aan ons voorstelde. Alleen voor mijzelf?
    Kan het zijn dat jullie al wat verder zijn vanwege de uitslag van het zaad?
     
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Schrijven is voor mij een uitlaatklep. Vind het fijn om zo nu en dan van me af te schrijven. Als je na ruim een jaar nog met lege handen staat, dan valt dat soms wel zwaar. Ik denk echter dat het zwaarste nog moet komen. Maar ik probeer niet te blijven hangen in negativiteit en het om te zetten in iets positiefs. Het biedt namelijk wel nieuwe kansen, het hele medische traject! :)

    Mijn vriend heeft inderdaad bloed moeten laten prikken naar aanleiding van de uitslag van het eerste zaadonderzoek.
     

Deel Deze Pagina