Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo mijn nacht zit er al op ben al weer thuis.
    Haha lekker hoor de nacht vloog om voor mijn idee.
    ;)

2. Marley020

Marley020 Actief lid

17 feb 2018
    356
    286
    63
    Vrouw
    Fijn dat er niets uit de onderzoeken is gekomen, naast die cyste. Ik vind het toch wel spannend nu ik er zo over nadenk.
    Er zijn levende cellen gevonden in alle 3 de testen. Dat stemt ons positief. Maar alle keren laag percentage (tussen 1 en 6%). Blijkbaar is het bewerken erg belangrijk, omdat die uitslag vrijwel altijd hetzelfde is.

3. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Ik zit nu op wacht tot ik ongesteld weer ben geworden.
    En dan op dag drie moet ik gaan starten met de pil te slikken.
    Ik verwacht 28 maart ongi te worden.
    We hebben ook een brief thuis gekregen dat wij op 9 april de informatie avond in het ziekenhuis hebben over het icsi traject.
    Erg fijn want ik heb ook nog wel wat vragen.
    Heb mijn vragen opgeschreven om daar dan te vragen.

@Marley020
    Kijk dat is natuurlijk super dat er levende cellen gevonden zijn!
    Ze zeggen volgens mij dat bij het bewerken de helft zowat af valt.
    Voor een iui behandeling moeten er dan een bepaalde hoeveelheid overblijven zodat ze die behandeling doen. Maar bij icsi is eigenlijk 1 goede al voldoende. Maar omdat ze willen zo veel mogelijk eitjes te bevruchten willen ze liever meer goede hebben.

Marley020 vindt dit leuk.
  4. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Truusjee / 28 jaar / 1e kindje / ronde 11 / nod 12-03-2018

Nancydierengek / 33 jaar / 1e kindje / ronde 13 / nod 28-03-2018

cisuM / 25 jaar / 1e kindje / ronde 24 / nod 27-03-2018

Minivosje / 26 jaar/ 1e kindje / nod 29-03-2018

Brondy / 33 jaar / 3e kindje / ronde 22 (IUI2) / nod 5-04-2018

Elena83 /34 jaar/ 1e kindje / ronde ? / 17 april gesprek fertiliteitsarts ivm icsi

Kimmetjuh90 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 5 (KID) - NOD 5 april

Marley020 / 34 jaar / 1e kindje / ronde 15 / nod 04-04-2018

Afspraken

9 apr
    Nancydierengek - icsi informatieavond in ziekenhuis.

16 apr
    Nancydierengek - prikles en inwendige echo/ start met prikken.

5. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
  6. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hmmmmm ik heb de laatste tijd geen meldingen meer gehad zie ik.

@truusjee
    Wat balen zeg :(
    Ja de HSG was goed, beide eileiders toegankelijk, links wel meer dan rechts leek t. Deze cyclus links eisprong dus heb hele goed hoop zeg maar ;)

@cisuM
    Oh wat vervelend zeg :(
    Is er ook nog een manier om zijn zaad beter te krijgen? Miss kan maca hem helpen?
    Ik zal eens in mijn boek van Rika kijken of daar miss nog wat anders in staat

@Nancydierengek
    De cyste kan geen kwaad dus? En verder niks gevonden? Wat vervelend lijkt me dat zeg!
    Kan het nog verbeteren?

Ik zit dus inmiddels alweer een week op t wachtbankje. Gister een ‘early action’ zw test gedaan en die gaf nog een heeeeel licht streepje. Dus verwacht dat dit weekend de pregnyl er wel uit zal zijn.
    Miss dat ik vrijdag een testje waag

7. cisuM

cisuM Actief lid

9 nov 2015
    184
    64
    28
    Vrouw
    Logopedist & freelance zangeres
    West-Brabant.
    @Nancydierengek met mij gaat het wel goed hoor :). Ben vannacht ongesteld geworden. Normaal niet iets waar ik blij mee ben, maar nu betekent het dat ik morgen bloed kan laten prikken. Morgen is ook mijn enige kans deze week aangezien ik verder de hele week in de weer ben voor werk.

@Brondy Het zaad van mijn vriend is goed. Dit is vorige zomer getest. De gynaecoloog heeft het er niet over gehad dat ze het opnieuw wilden testen.

8. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @cisuM
    Oh sorry, denk dat ik mij vergist heb met @Marley020 :confused:
    Waarvoor moet jij nu bloedprikken?
    Ben even de weg kwijt volgens mij

9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier alles goed en rustig. Verwacht deze week ongesteld te worden, en dan kan ik een afspraak maken voor mijn HSG.

@Brondy Spannend weer, ik ga duimen voor je.

@Nancydierengek Het lange wachten is voor je bijna voorbij. Heel veel sterkte deze maand.

@Kimmetjuh90 ook voor jou spannend. Ben heel erg benieuwd of het nu wel goed gaat. In ieder geval deze maand wel op tijd. Moet volgens mij wel rust geven of niet?

@cisuM Fijn dat je een uitslag hebt gekregen. Wat knap dat je al 10 kilo bent afgevallen!! ik ben afgelopen zomer 9 kilo verloren ( en inmiddels weer 3 kilo eraan gegeten). Handelen ze bij jullie op bmi?

@Marley020 Pfff wat een heftig nieuws zeg. Heel veel sterkte en succes met de onderzoeken deze maand. Snap dat zulke woorden hard aankomen. Dikke knuffel

10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jazeker dat geeft zeker rust :)

miniVosje vindt dit leuk.
  11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @miniVosje
    HSG komt er dus aan, zou paracetamol nemen voor de tijd. Maar moet zeggen, valt reuze mee hoor, vervelendste vond ik dat zij mijn baarmoedermond moest vasthouden met een klemmetje :confused: en dat 2x omdat het ballonnetje lis liet :( bloedde ook een beetje na de tijd.
    Ook na de Laatste IUI trouwens, had ze mijn baarmoedermond ook geraakt

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Kimmetjuh90
    Wilde mij toevoegen aan t nod april clubje maar durf gewoon niet... hoe suf is dat??
    Heb echt een goed gevoel bij deze iui, toch bang op teleurstelling

13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    #473 Kimmetjuh90, 26 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2018
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt mop, het komt goed, al snap ik je heel goed :)

14. Elena83

Elena83 Bekend lid

24 feb 2017
    631
    201
    43
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen.
    We zijn heerlijk op vakantie geweest en ik ben niet meer online geweest hier.

Ik ben ondertussen ook ongesteld geworden weer. Nu op naar 12 en 17 april.

12 april gaan we naar nijgeertgen, oorspronkelijk wilde we ons daar gaan inschrijven voor donor. Maar omdat er nu toch sporadisch beweeglijke cellen zijn gevonden weten we niet zo goed wat we moeten doen. We gaan wel naar het gesprek/intake. En gaan daar gewoon bespreken waar we mee zitten.
    Ik wordt nm binnenkort 35 en weet dat de wachtlijsten voor donor behoorlijk op kunnen lopen. Dus als het met ons niet lukt, wil ik ons toch alvast inschrijven.
    Tevens willen we kijken wat daar de opties verder zijn.

17de hebben we de afspraak bij ons op het zkh waar we tot nu toe alle onderzoeken hebben gehad. Ik weet niet zo goed wat ik van die afspraak moet verwachten. Ik denk (hoop) dat we te horen krijgen dat we mogen starten met icsi. En daar de nodige informatie voor zullen krijgen. Ik heb zelf al de folders van het zkh gelezen.

@truusjee
    Wat fijn dat alles goed is zeg. Nu dus maar afwachten en hopen dat het snel raak is voor jullie. Heel veel succes. Hoe gaat het nu met je?

@Brondy
    spannend hoor nu jullie de 2de iui gehad hebben. Ik duim voor jullie!

@miniVosje
    Jeetje dat is minder zeg van je vader. Was er niemand anders die met je mee kon snowboarden?(omdat je zegt alleen wezen snowboarden) Heb je wel een fijne vakantie gehad?

@Nancydierengek
    Hoe is het nu? De spanning, en er veel mee bezig zijn herken ik heel erg.
    Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb hetzelfde met mijn werk als jij. Ik wil het eigenlijk ook niet vertellen omdat sommige collega's hun mond niet kunnen houden.
    Ondertussen weten toch wel een paar collega's het, omdat ik dan in ieder geval een paar mensen heb met wie ik het kan delen. Dat ze weten wat er speelt, en dat ik misschien anders ben als anders in die periode. En als ik dan een dienst moet ruilen of me niet goed voel of wat dan ook dat ik niet 1000 vragen krijg.
    Ik heb over 2 weken een gesprek met de bedrijfsarts, die ga ik ook alvast inlichten. Mijn leidinggevende zal ik ook moeten inlichten, maar die is pas nieuw en heb ik nog niet echt veel vertrouwen in.
    Ik weet wel dat je over icsi niet te licht moet denken. Al denken heel veel mensen dat het niets voorstelt en je het wel even doet.. Ik heb me voorgenomen nu 1 keer naar mijn lichaam te gaan luisteren. Gaat het goed, dan is het super fijn. Gaat het niet, dan heeft het werk even pech. En gaat mijn droomwens even voor.

@Marley020
    Vreselijk he dat wachten.. Waar gaan ze op testen met het bloedonderzoek? En een echo bij je man bedoel je? Moet hij daarvoor naar de uroloog?

Bij ons is het ook slecht en met slecht bedoel ik echt heel slecht. Er zijn sporadisch bewegelijke zaadcellen gevonden. En wij gaan ook voor icsi.
    Mijn man heeft chromosoomonderzoek gehad, bloedonderzoek FSH, progesteron en echo gehad van de balzak. Bij ons is gezegd dat icsi mogelijk is, maar dat het mogelijk een moeilijke icsi zal worden.
    Maar als we het niet proberen lukt het zeker niet.. Al is deze uitslag ook niet wat wij gehoopt hadden.

@Kimmetjuh90
    Spannend hoor nu je de inseminatie gehad hebt. Duimen dus!

@cisuM oh bah PCOS. Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Super knap! 3 mnd wachten is lang. Maar dat geeft je wel extra tijd. Succes!

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Als ik de 8dpo voorbij ben word t pas spannend denk ik hihi :p nu nog niet zoveel last van :)
    Jij heel veel succes!

Elena83 vindt dit leuk.
  16. Noor23

Noor23 Nieuw lid

26 mrt 2018
    2
    1
    3
    Vrouw
    Haaai!
    Ik meld me ook even hier. Ik zit nu in mijn eerste ronde clomid 50mg. Ik zit nu op dag 10 ik heb vanochtend om 08:10 een follikelmeting gehad. Ik had een eitje van 11 mm en baarmoederslijmvlies was 5,1 mm. Ik kon van de gyn niet echt opmaken of dit goed was, wat denken jullie? Ik heb vrijdag ochtend weer een afspraak voor follikelmeting.

17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja is zeker wel goed hoor :)

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster

Elena83 /34 jaar/ 1e kindje / ronde ? / 17 april gesprek fertiliteitsarts ivm icsi

Kimmetjuh90 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 5 (KID) - NOD 7 april

Afspraken

9 apr

16 apr

19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Elena83 Spannend, laat inderdaad alles op je af komen, Ik hoop dat jullie met de ICSI kunnen gaan beginnen.
    Ik had inderdaad verder niemand om mee te snowboarden. Was alleen met hem op vakantie. Ik heb het hem de laatste jaren geleerd ( ik was 5 jaar snowboard leraar) En nu is hij er ook aan verslaafd. Maar al goed. Ik heb toch nog even kunnen ontspannen.

Elena83 vindt dit leuk.
  20. Elena83

Elena83 Bekend lid

24 feb 2017
    631
    201
    43
    NULL
    NULL

Kimmetjuh90 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 5 (KID) - NOD 7 april

Elena83 /34 jaar/ 1e kindje / ronde / nod 23-4

Afspraken

9 apr

16 apr

17 april
    Elena83 - gesprek fertiliteitsarts icsi

Deel Deze Pagina