Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Aaahh dan ligt het daaraan!
    Wat fijn dat schrijven voor jou werkt.. ik kan nog moeilijk vinden wat voor mij prettig is.
    Laten we hopen dat we snel een klein wondertje mogen vasthouden
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  2. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo ik ben weer thuis van mijn nachtdienst.
    Kan ik ff rustig op het forum alles lezen.
    ;)

    @truusjee
    Hey wat fijn dat je gesprek goed verlopen is.
    Fijn ook dat het er goed uit zag bij jou.
    Nu hopen dat de zaadjes van je vriend ook goed zijn.
    Das dus afwachten op de uitslag dan ervan.
    Dus de kans is dat je behandelt gaat worden HSG.
    Alleen dan de nieuwe manier ervan.
    Nou volgend gesprek dus afwachten spannend.

    @lisjeee
    Hey hoe gaat het nu met jou?
    Hoe lang zwanger ben je nu?
    Spannend hoor.

    Ik zit jou handtekening door te lezen. En lees dingen waar ik benieuwd naar ben wat daarmee bedoelt word. Als ik dat vragen mag. :oops:
    Ik lees steeds tp 1 tp 2 enz. Wat houd dat in? En niet goed ontdooit?

    @Rombely
    Jeetje wat veel rondes heb jij al gehad. :(
    Jou geduld is al aardig op de proef gesteld.
    Phoe hopelijk mag dat ook is beloont worden.

    @Clueless01
    Hey ik lees in je handtekening dat jij in februari gaat starten met icsi.
    Hopelijk pakt dat goed uit.

    @blij83
    Hey ik lees in jou handtekening nog 9 cryo’s in de vriezer.
    Mag ik vragen wat daarmee bedoelt word? :oops:

    @Brondy
    Hey wanneer krijg jij je uitslagen?
    Vreselijk dat wachten steeds.

    @JosjeM
    Phoe spannend voor jou of IUI doorgaat of dat het afgeblazen word.
    Stel dat dat afgeblazen word. Gaan ze dan meteen over op IVF?
    Of moet je dan weer een maand wachten voor je geholpen weer kan worden.
    Ik zal jou blog ook is lezen als ik tijd heb.


    Sorry mensen voor deze vragen allemaal.
    Komt ik lees op dit forum allemaal afkortingen en heb dan geen idee wat er mee bedoelt word. Vooral omdat ik heel misschien ook daar mee te maken ga krijgen.

    Nou ik en mijn vriend hadden de vragenlijst binnen gekregen.
    We hebben deze ingevuld en retour gedaan.
    Verder zat er een boekje bij waar alle onderzoeken in staan die evt uitgevoerd kunnen gaan worden. Phoe dat is allemaal nog wat.

    Fijn weekend verder allemaal!
     
    Rombely vindt dit leuk.
  3. lisjeee

    lisjeee Bekend lid

    25 okt 2016
    538
    80
    28
    @Nancydierengek , wat fijn dat je eerste afspraak er op zit.. vondt je het meevallen? Het is een spannende periode met onderzoeken en uitslagen, als je eenmaal in het traject zit, wat bij jullie misschien helemaal niet nodig hoeft te zijn en misschien wel met iets kleins op te lossen is, voelt het ziekenhuis uiteindelijk als thuis komen.. ik vindt het maar al te fijn om daar weer mogen te zijn, dan wordt er in ieder geval weer aan onze droom gewerkt.

    Zal even een uitleg geven, ik snap dat je er niets van begrijpt haha! Tot nu gaat alles goed, ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Heb wel onwijs last van me rug wat me nu best onzeker maakt, dit had ik ook de vorige keren voor het fout ging.

    Met ICSI ronde 1,2&3 bedoel ik een nieuwe ronde, spuiten om je eitjes te laten rijpen met bijhorend punctie waarbij ze de eitjes weg gaan halen en deze gaan bevruchten met het zaad van mijn partner.
    Bij zo een ronde worden ( meestal ) meerdere eitjes bevrucht dit zijn dan eigenlijk je bonus pogingen van 1 ronde. Deze eitjes gaan als ze de dagen na de bevruchting goed blijven doen de vriezer in. Verse tp is de terug plaatsing na de spuit ronde, de andere tp zijn dat de eitjes uit de vriezer. Het blijft een afval race met de eitjes en als ze ontdooit worden kan het zijn dat ze niet verder delen, deze worden dan niet terug geplaatst. Als de eitjes in de vriezer op zijn moet je aan een nieuwe ronde beginnen, spuiten, punctie enz.

    Ik hoop dat je me handtekening nu een beetje begrijpt en dat ik het duidelijk heb kunnen vertalen ... als je vragen hebt mag je ze altijd stellen!

    Groetjes,
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    @Nancydierengek zeker spannend! Helaas als het afgeblazen wordt, kunnen we niet meteen door. Dit inverband met dat we dan doorgestuurd worden naar een umc, omdat ze in ons algemeen ziekenhuis alleen maar de IUI toepassen.
     
  5. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @lisjeee
    Nee mijn eerste afspraak komt nog.
    Op 30 januari.
    Ik en mijn vriend hebben via de arts een zaadonderzoek laten doen.
    Wat toen in het ziekenhuis na is gekeken.
    Deze uitslag ervan was juist heel slecht dat we doorgestuurd zijn door de arts.

    Bedankt verder voor je duidelijke uitleg.
    Dus zo zit dat in elkaar.
    ;)

    @JosjeM
    Oei dat is dan wel zuur als je behandeling afgeblazen word.
    Weer een maand wachten dan Phoe :(
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @lisjeee
    Hopelijk blijft dit kindje plakken.
    Kan mij goed voorstellen dat je angstig bent.
    Zo zonde zo kan je ook nog niet van je zwangerschap genieten.
    Laat die eerste drie maanden voor jou maar snel voorbij gaan.
     
    lisjeee vindt dit leuk.
  7. lisjeee

    lisjeee Bekend lid

    25 okt 2016
    538
    80
    28
    Oooooooo dom dom dom!! Ik zit helemaal niet op te letten ik haal jou en @truusjee door elkaar heen!!

    Truusjee het eerst stukje van mijn vorige post was voor jou.....

    @Nancydierengek sorry sorry sorry, ik heb niet goed gelezen.... het zaad van mijn vriend is ook heeeeeeeeel slecht, gelukkig kunnen ze tegenwoordig met ICSI heel veel! :):)
     
  8. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @lisjeee
    Haha :D kan gebeuren.
    Heb jij ondanks het slechte zaad voor je icsi behandeling nog wel iui behandelingen gehad?
    Onze arts had al gezegt dat bij ons de kans aanwezig is dat ze meteen voor ivf of icsi gaan. o_O

    @truusjee
    Hey hoest met jou nu.
    Spannende dagen ga jij tegemoet.
    Hopelijk zijn alle uitslagen goed als je weer op gesprek moet komen.
     
  9. lisjeee

    lisjeee Bekend lid

    25 okt 2016
    538
    80
    28
    @Nancydierengek nee, direct ivf/ICSI was met het zaad geen optie om iui te proberen.
     
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoeveel goedbewegende zaadcellen er bij de semenanalyses zijn gevonden? Ook de vraag aan @Nancydierengek :rolleyes:

    Heb namelijk een tijd terug hier een topic geplaatst over iui met de kwaliteit van het zaad en toen reageerden er heel veel dat ze geen iui zouden doen met die hoeveelheid bewegende zaadcellen..
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113

    Wij zijn op precies dezelfde manier in t ziekenhuis gekomen! Ook slecht zaadonderzoek, alleen bij ons zaten er geen zaadcellen in, dus dan weet je haast al zeker dat IUI geen oplossing is. Bij ons moest mijn man tijdens die onderzoeken nog n potje inleveren, omdat ze ook nog een semen overlevingstest wilde doen voor de zekerheid.
     
  12. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Hoi @Nancydierengek het gaat! Aan ene kant opgelucht dat vooralsnog alles goed maar aan andere kant stik nerveus voor het zaadonderzoek van me vriend! Zo bang dat het slecht nieuws is! Ik zou bijna zeggen dat het zo is want waarom lukt het anders niet.. Maarja dan probeer ik maar weer afleiding te zoeken en dan gaat het weer goed voor een dag :roflmao:
     
  13. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Haha geef niks @lisjeee , ik zie het Afentoe ook niet meer!
    Gesprek was inderdaad fijn! Hij zag bij mij eicel groeien een hele opluchting! Ik hoop inderdaad dat er niks te vinden is maar heb daar toch wel hard hoofd in! Waarom lukt het anders niet?? Ben heel bang voor het zaadonderzoek. Herkenbaar!??
     
  14. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Hebben jullie dat ook, dat het toch ook spannend blijft die bezoeken? Bij ons is alles dus echt prima daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken. Maar morgenochtend hebben we weer een afspraak, waarschijnlijk om te horen wanneer we kunnen starten met iui en ik vind het echt weer superspannend!:oops:
     
  15. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Jaaaaaaa!!! Zover zijn we nog niet maar vind het nu al super spannend!! Ik denk dat we gewoon bang zijn om slecht nieuws ? Dat het misschien wel nooit gaat lukken:(
    Tenminste dat heb ik heel erg en dat is helemaal niet goed! Maar kan het niet los Laten :mad:
     
    Rombely vindt dit leuk.
  16. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @lisjeee
    Oke’ Phoe pittig als ze dat dan tegen je zeggen.
    Moest jou vriend toen nogmaals een zaadonderzoek laten doen vanwege de slechte uitslag?

    Mijn vriend heeft nu 1x dat zaadonderzoek laten doen en deze was dus bar slecht. Lees veel op het forum dat er vaak nog een tweede keer een zaadonderzoek gedaan word.
    Maar lees ook dat dat dan pas weer kan na 3 maanden! o_O
    Hoop dat dat bij ons niet hoeft anders heb je 3 verloren maanden.

    @JosjeM
    Zie foto uitslag van zaadonderzoek van mijn vriend.
    Deze is dus slecht.

    @Clueless01
    Zelfde manier dus.
    Daarom vind ik het fijn om het hier te delen en over te praten met jullie.
    Dus jou vriend moest 2x zijn zaad inleveren.
    Hoeveel dagen zat daar tussen?
    (Lees hier boven) Ik lees overal dat er 3 maanden tussen moet zitten?

    @truusjee
    Snap jou heel goed.
    Hadden mijn vriend en ik toen ook met dat zaadonderzoek.
    Vooral mijn vriend was vreselijk nerveus.
    En toen hij de uitslag hoorde, ja was echt zielig, hij was zo ontdaan erdoor.
    Maar aan de andere kant snappen we wel waardoor het nu niet lukt steeds.

    Afleiding zoeken ja heel goed doe ik ook. Al lukt het soms ook niet. Ik heb een buurvrouw die hoogzwanger is van haar derde kindje. En als ik haar dan met haar dikke buik zie lopen moet ik toch wel ff slikken. Maar goed we moeten positief blijven. En alles eraan doen om onze droom waar te maken!

    @Rombely
    Lees dat je vandaag een gesprek hebt.
    Spannend! Veel succes zo!
    Hopelijk mogen jullie snel gaan starten met iui.
     
  17. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hier de uitslag van zaadonderzoek van mijn vriend.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik kan hier niet zoveel uit halen :p. Wij hadden toen gewoon maar 2 zaadcellen die allebei niet bewogen. Het tweede zaadonderzoek moest inderdaad 3 maanden later. Dat heeft ermee te maken dat een man elke drie maanden een hele nieuwe voorraad zaadcellen heeft. Hiermee proberen ze het toeval uit te sluiten. Wij hadden die tweede keer 0 zaadcellen. De laatste keer waren er 5 zaadcellen die wel bewogen, allemaal bar slecht dus.

    Uiteindelijk hebben ze bij mijn man een TESE operatie gedaan en dat zaad ligt nu in de vriezer, over 3 weken starten we met ICSI, toch weer een poging doen met vers zaad die hij dan moet inleveren en anders halen ze het uit de vriezer. Ons eerste zaadonderzoek was in september 2016, dus er is lange tijd overeen gegaan, komt ook omdat we in veel ziekenhuizen zijn geweest en er moet chromosoom onderzoek gedaan worden om erfelijkheid uit te sluiten wat ook erg lang duurt.

    Ik weet dus niet hoe je die uitslag kunt interpreteren, zijn er levende zaadcellen gevonden? Als dat zo is, is ICSI altijd een optie, daarvoor is in principe dus maar 1 goede zaadcel nodig :).
     
  19. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Nancydierengek
    Morgen moet ik nog eerst terug komen voor de samenlevingstest en de OI
    Donderdag dan gesprek over alles, ook de bloesuitslagen ed.

    Formulier?
    Wij hoefden geen formulier in te vullen. Ik moest ter plekke wel een aantal vragen beantwoorden, miss wel zelfde.

    @truusjee
    Fijn dat t tot nu toe goed lijkt.
    Dat is toch ook spannend... hier was zaadonderzoek goed. Opzich fijn, maar ben zo bang dat t aan mij ligt :(
     
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Uiteraard mag je dat vragen!
    Bij een IVF poging rijpen er veel eitjes. In mijn geval waren er maar liefst 18 eitjes, waarvan er 15 embryo's waren ontstaan. 10 embryo's waren goed doorgedeeld. 1 daarvoor is direct teruggeplaatst en de andere 9 zijn ingevroren. Per maand word er nu eentje ontdooid en teruggeplaatst. In de hoop dat ik daar van zwanger kan raken. De aantallen die ik noem waren wel erg gunstig. Meestal hebben vrouwen iets minder eitjes en minder embryo's in de vriezer.
     

Deel Deze Pagina