MMM zwanger worden en NOD-lijst: Truusjee, 29 jaar, 1e kindje, ronde 15: NOD onbekend JosjeM, 26 jaar, 1e kindje, ronde 17: NOD 14 juni cisuM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 25: NOD onbekend Minivosje, 26 jaar, 1e kindje, (iui 1 geanuleerd) : NOD 20 juni Brondy, 33 jaar, 3e kindje, ronde 25 (IUI4): NOD 25 juni Lisa280887, 29 jaar, 1e kindje, ronde 10: NOD 30 mei Kimmetjuh90, 27 jaar, 2e kindje, Elena83, 34 jaar, 1e kindje, (ICSI): NOD onbekend Krullennbol, 23 jaar, 1e kindje, ronde 8 - 1e ronde clomid 50mg: NOD onbekend Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 11, nod 14 juni Marley020, 34 jaar, 1e kindje, ronde 18: NOD volgt. Start ICSI 27 mei Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, ronde 11, NOD 22 juni Zwanger: Nancydierengek, 33 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 27-01-2019 Afspraken: 4 juni Lisa280887 - belafspraak uitslagen AMH, chlamydia en zaadonderzoek Marley020 - 1e follikelmeting (uitgangsecho) Brondy - 1e follikelmeting 6 juni Brondy - 2e follikelmeting Daantje17 - eerste afspraak vrouwenarts met ml 12 juni Nancydierengek - eerste echo! Brondy - afspraak gyneacoloog 13 juni Krullennbol - progesteronwaarde prikken 14 juni Kimmetjuh90 - afspraak ivf verpleegkundige 15 juni Krullennbol - telefonisch consult gynaecoloog uitslag progesteronwaarde
@Daantje17 Ben jij van België of Nederland? Want miss is dat toch anders @Marley020 Hoe was jouw follikel meting? Ik had nu 2 groeiende follikels
Ik ben van NL We gaan eerst naar het zh in NL, mochten we verder moeten in de mmm, dan worden de behandelingen in BE (Gent) gedaan.... (voor ons dichtbij) ZH hier doet alleen de onderzoeken en daarna ga je vervolgens dus naar Gent... (kan ook nijmegen bijvoorbeeld maar dat is voor ons ver weg)
Ah oké, jullie hebben al best wat onderzoeken gedaan, zelf. Kan zijn dat ze toch nog willen bloedprikken enzo. Maar dat zullen ze allemaal wel bespreken. Je krijgt wel veel info vind ik.
Thnx voor je berichtje! Ik heb er alles voor over, maakt me niet uit wat ze willen doen We laten het maar op ons afkomen, dan zien we het vanzelf wel...
2 eitjes, dat is goed nieuws! Fijn. Ik had mij vergist........ Uitgangsecho en eerste fm is niet hetzelfde hihi. Alles was goed en ik moet vanavond starten met Gonal F.
Lieve meiden, wij hebben vreselijk nieuws gehad. Er is geen zaad gevonden in het sperma van mijn vriend. Niks. We worden doorverwezen naar een ander ziekenhuis (meer expertise) en de 15e moeten we naar onze arts van nu. In krijg dan en uitstrijkje of de chlamydia nu actief is. Ook spreken we dit alles nog eens door en de vervolgstappen. In het andere zh zal worden gekeken of vl uberhaubt wel zaad produceert en wat er aan de hand is. Er zijn nog wel mogelijkheden maar voor nu komt dit als een klap aan. Ons onderbuikgevoel klopte helaas.
MMM zwanger worden en NOD-lijst: Truusjee, 29 jaar, 1e kindje, ronde 15: NOD onbekend JosjeM, 26 jaar, 1e kindje, ronde 17: NOD 14 juni cisuM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 25: NOD onbekend Minivosje, 26 jaar, 1e kindje, (iui 1 geanuleerd) : NOD 20 juni Brondy, 33 jaar, 3e kindje, ronde 25 (IUI4): NOD 25 juni Lisa280887, 29 jaar, 1e kindje, bezig sinds 8-2017 Kimmetjuh90, 27 jaar, 2e kindje, Elena83, 34 jaar, 1e kindje, (ICSI): NOD onbekend Krullennbol, 23 jaar, 1e kindje, ronde 8 - 1e ronde clomid 50mg: NOD onbekend Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 11, nod 14 juni Marley020, 34 jaar, 1e kindje, ronde 18: NOD volgt. Start ICSI 27 mei Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, ronde 11, NOD 22 juni Zwanger: Nancydierengek, 33 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 27-01-2019 Afspraken: 4 juni Marley020 - 1e follikelmeting (uitgangsecho) Brondy - 1e follikelmeting 6 juni Brondy - 2e follikelmeting Daantje17 - eerste afspraak vrouwenarts met ml 12 juni Nancydierengek - eerste echo! Brondy - afspraak gyneacoloog 13 juni Krullennbol - progesteronwaarde prikken 14 juni Kimmetjuh90 - afspraak ivf verpleegkundige 15 juni Krullennbol - telefonisch consult gynaecoloog uitslag progesteronwaarde Lisa280887 - gesprek huidige arts vervolgstappen en uitstrijkje
Och jeetje @Lisa280887 Wat heftig zeg!! Hopelijk kunnen ze er een verklaring voor vinden en is het miss te helpen. Zou eventueel andere vitamines oid kunnen helpen? Of hebben jullie al het eea geprobeerd? Dikke knuffel iig
❤️❤️❤️❤️ Met alle respect, ik denk zelf niet dat vitamines hierbij gaan helpen meis... vl leeft heel gezond en sport regelmatig. Ze hebben niks gevonden aan zaad, dan zal een andere vitamine vast niet het grote verschil gaan maken. Die beknelling die er misschien wel zit zal er niet door weggaan.. als hij uberhaubt wel zaad produceert. We gaan nu ook even niet experimenteren, eerst maar eens naar het andere zh en kijken wat ze daar zeggen. Nu eerst maar eens even rust.
Wow wat heftig zeg.dit moet echt een klap zijn. Hoe gaat je vriend ermee om? Mijne zou z'n klap hebben... Heel veel sterkte, hopelijk vinden ze toch iets in het andere ziekenhuis. Succes, dikke knuffel
Dankjewel❤️ Hij heeft het er moeilijk mee... hij had al jaren zo’n voorgevoel, maar het daadwerkelijk bevestigd hebben is wat anders. Hij blijft vandaag dan ook even thuis werken.
Hey meiden! Hoe is het hier nu met iedereen? Met mij gaat alles goed ben inmiddels gestopt helemaal met de Utrogestan vaginale bolletjes. Phoe wat vond ik dat spannend. Maar nu drie dagen verder gaat alles gelukkig nog steeds goed. Ik heb mij vandaag opgegeven voor moeders voor moeders. Ik ben hiermee tenslotte ook geholpen om zwanger te worden. @Daantje17 Welkom! @Marley020 Hey goh dus jij bent nu gestart met gonal-f die had ik ook! Hoeveel moet jij spuiten ik moest 150 eh spuiten. En nu duimen en hopen dat er een mooi aantal follikels gaan groeien. Met vooral mooie rijpe eitjes straks erin! @Lisa280887 Jeetje meid.. Wat vreselijk ook voor je vriend.. Denk dat zo iets echt het ergste is voor een man om te horen. Steun hem er maar goed in. Hopelijk kunnen jullie toch nog geholpen worden op wat voorn manier dan ook. Wat een klap.. Heel veel sterkte jullie! @miniVosje Hey meid wat lees ik nu? Je iui niet doorgegaan wegens dat ze zondags dus niet insemineren. Echt dit meen je niet.. Dikke knuffel! @Brondy Hey hoest nu met jou? Morgen je tweede follikelmeting lees ik. Spannend! Ik duim voor je!
@miniVosje jeetje, dat is wel even een teleurstelling. Zelf zou ik ook niet weten of ik het verbod zou opvolgen. Ik was er denk ik gewoon voor gegaan.. Hoe groot is de kans dat alle 4 de eitjes bevrucht worden zou ik dan denken, zeker met een verminderde zaadkwaliteit. Dat je al seks hebt gehad net ervoor, daar kun je niets aan doen, jij had niet kunnen weten hoe het er voor stond met de eitjes. Hopelijk gaat de volgende ronde beter, of nog beter; je bent alsnog zwanger geraakt deze ronde! @Daantje17 Wel gek dat de huisarts niet zelf eerst ook testen heeft laten uitvoeren als een semenanalyse e.d. Maar dat zal nu bij de gynaecoloog wel gebeuren. Wanneer kunnen jullie terecht? @Nancydierengek gelukkig voel je je goed, dat is fijn om te horen. Nu de echo nog afwachten dus, wat spannend lijkt me dat! @Lisa280887 ik had al gereageerd in een ander topic op je, maar nogmaals een hele dikke knuffel voor je. Neem de tijd en rust om deze klap te verwerken, ik snap heel goed dat jullie nu alles op z'n beloop laten. Hopelijk biedt het andere ziekenhuis jullie goede hulp en kunnen er nog zaadjes in de teelbal gevonden worden. Sterkte lieve schat.
@JosjeM Ja nog precies een week en dan de eerste echo! Vind het zo spannend! Hoop zo dat alles goed gaat daar binnen!
De huisarts wilde geen tijd verspillen en heeft ons meteen doorgestuurd... Hij zei ook; ze doen het daar tenslotte ook nog een keer onderzoeken, dus dat ga ik dan niet 'dubbel' doen. Ik vond het persoonlijk wel prettig dat hij zo dacht/denkt Wij hebben morgen de afspraak staan om 16:00 uur
@Nancydierengek nog even een weekje door bikkelen dus! Met mij gaat het wel oke. Vorige week maandag had ik mijn tweede follikelmeting, toen was het eitje 14 mm, dus ik moest woensdags weer terugkomen voor de derde follikelmeting en de verwachting was dat vrijdag de IUI zou plaatsvinden. Daarom mochten we dinsdags voor het laatst seks hebben. Zo gezegd zo gedaan. Echter had ik woensdagochtend een weeïg gevoel in de buik, wat voor mij meestal een teken is dat er iets gaande is. Dus ik deed een ovulatietestje, en ja hoor, knal positief. Gezien ik een uur later toch de echo had voor de follikelmeting heb ik niet gebeld, want ik zou de fertiliteitsarts zien. Dus ik vertelde haar wat er gaande was en ze schrok nogal, omdat ze niet verwacht had dat het zo snel zou gaan. En op het echobeeld was ook te zien dat de follikel bezig was met weggaan. Balen als een stekker natuurlijk en IUI kon op dezelfde dag niet, vanwege het feit dat we de avond ervoor gemeenschap hadden gehad en dan het zaad nog niet op voorraad zou zijn. Daarom kon ik donderdagochtend terecht voor de IUI. Het eitje was kennelijk vrij recent gesprongen, want er was nog vocht in mijn baarmoeder aanwezig van de follikel en ook was mijn temperatuur die ochtend nog laag. Dus mijn eisprong is ergens na half 6 geweest en ik had om half 11 de IUI. Er zijn 2,4 zaadjes ingebracht, maar het voelde een beetje als mosterd na de maaltijd voor mij. In principe is een eitje na de eisprong 24 uur te bevruchten, maar de vruchtbaarheid van zo'n eitje gaat natuurlijk met het uur achteruit. We deden nu juist echo's erbij, omdat mijn eisprong snel na mijn eerste positieve ovulatietest plaatsvindt en mijn ei de voorgaande 3 behandelingen al gesprongen was. En nu zijn we alsnog te laat. Heel stom. Heb weinig hoop, maar probeer wel hoop te houden. 14 juni is mijn NOD en hopelijk blijft mijn menstruatie uit door een zwangerschap, want dan kan ik op 17 juni (vaderdag) een mooi cadeautje aan mijn vriend geven. Dat zou echt een droom zijn. Edit: 2,4 miljoen natuurlijk!