Wat een verhaal, ik hoop dat wij allemaal een leuk vaderdag cadeautje hebben......... Ik ga keihard duimen voor je!
Nee zie er absoluut niet tegen op... Toevallig zei ik net tegen mijn zus: Heb er een soort van zin in, maar wel een beetje zenuwachtig.... Ben gewoon zo benieuwd wat ze gaan doen morgen en wat ze willen gaan doen......
@JosjeM Jeetje wat een verhaal joh! En dan als nog te laat. Tjonge wat balen dit zeg. Maar goed hoop blijven houden. Ik duim voor je!
Heel veel sterkte voor jullie allebei, probeer steun bij elkaar te zoeken. Dikke knuffel. @Nancydierengek fijn dat alles goed gaat, spannend volgende week! Ja balen van deze ronde. Ik krijg juist hormonen zodat ze het zelf een beetje kunnen time wanneer me eisprong is. Maar heb het gevoel dat er donderdag gewoon niet goed gekeken was. (Links zag ze niks waar nu de grootste zit?) #sexverbod, ik heb het dit aan me laars gelapt. Gisteren avond nog een keer me vriend mee het bed in getrokken Hij was gisteren nog niet gesprongen. Verwacht dat hij vandaag of morgen springt. En dan zien we wel over 2 weken. @JosjeM pfff dat is heel snel gegaan hopelijk is het nog net op tijd, maar snap dat je het gevoel hebt dat je te laat was. Succes. @Daantje17 succes bij he afspraak morgen. Ik verwacht de standaard onderzoeken, sperma test, bloedprikken, en een paar echo's om je eisprong te bekijken.
Ja vind het echt zo naar voor je. Heel goed dat je even niet geluisterd dan hebt naar het sexverbod. Denk dat ik dat ook dan gedaan had. Zo maak je tenminste nog een kans. Haha straks is het raak krijg je een meerling. Ik duim voor je!
Thnx voor je bericht.... Doen ze dat meteen de eerste afspraak? Dat zou ik wel echt fijn vinden als er meteen actie is, anders weer wachten op volgende afspraak etc..... Voelt voor mij als 'verloren' tijd.... Echo's voor eisprong zou prima zijn, want verwacht hem aankomende vrijdag ongeveer En het zaad, tja..... als ze dat willen, dan wachten ze maar wel even, dat wil ik deze week hebben
Het ligt er inderdaad aan waar in je cyclus je bent. Meestal willen ze de eerste echo rond de 10de dag. Helaas zal het wachten nog vaak zat gebeuren. Succes
Onze huisarts heeft wel eerst een zaadonderzoek ingezet, toen daaruit bleek dat mijn vriend verminderd vruchtbaar was, heeft ze ons doorgestuurd naar de gynaecoloog. Bij onze eerste afspraak moesten we een vragenlijst invullen over levensstijl, erfelijke aandoeningen, ziektes etc. Daarna kreeg ik een echo om te kijken of mijn baarmoeder een normale vorm had en of er follikels aanwezig waren en heeft de gynaecoloog de ballen van mijn vriend onderzocht of er geen spatadertjes of andere gekke dingen waren. Hieruit bleek wel dat 1 van zijn ballen beduidend kleiner was dan gemiddeld en dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van de verminderde zaadkwaliteit. We moesten allebei bloed laten prikken, ik op mijn schildklierwaarden en chlamydia en mijn vriend op FSH, LH en testosteron. Vervolgens is er afgesproken om een tijd later weer een zaadonderzoek te laten doen, dit omdat er minimaal 2,5 maanden tussen beide zaadonderzoeken moet zitten vanwege de rijping van nieuwe zaadcellen. Het protocol is 2 zaadonderzoeken afwachten. Pas na de uitslag van het tweede zaadonderzoek en de bloedonderzoeken is het balletje gaan rollen en is er een behandelplan uit voortgekomen. Dus hou er rekening mee dat je inderdaad zoals @miniVosje zegt veel moet wachten en geduld moet hebben. Even voor het beeld: - 29 september 2017 afspraak bij de huisarts, - 3 oktober 2017 semenanalyse via huisarts - 6 oktober 2017 uitslag + doorverwijzing gynaecoloog - 9 november 2017 eerste afspraak gynaecoloog - 12 december 2017 tweede semenanalyse via gynaecoloog - 19 december 2017 tweede afspraak gynaecoloog + uitslagen en behandelplan. - Ergens in januari of februari 2018 beginnen met IUI
Thnx voor jullie berichten! Wij hebben al met thuistesten het zaad getest en omdat daar dus uitkwam dat ml wss minder vruchtbaar is, heeft hij besloten te test te geloven en ons daarom meten door te sturen Het wordt idd zoiezo wel wachten, maar liefst zo min mogelijk Paar maanden had ik zoiezo wel soort van rekening gehouden.... Ben benieuwd morgen....................... Ik hou jullie op de hoogte!
MMM zwanger worden en NOD-lijst: Truusjee, 29 jaar, 1e kindje, ronde 15: NOD onbekend JosjeM, 26 jaar, 1e kindje, ronde 17: NOD 14 juni cisuM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 25: NOD onbekend Minivosje, 26 jaar, 1e kindje, (iui 1 geanuleerd) : NOD 20 juni Brondy, 33 jaar, 3e kindje, ronde 25 (IUI4): NOD 25 juni Lisa280887, 29 jaar, 1e kindje, bezig sinds 8-2017 Kimmetjuh90, 27 jaar, 2e kindje, Elena83, 34 jaar, 1e kindje, (ICSI): NOD onbekend Krullennbol, 23 jaar, 1e kindje, ronde 8 - 1e ronde clomid 50mg: NOD onbekend Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 11, nod 14 juni Marley020, 34 jaar, 1e kindje, ronde 18: NOD volgt. Start ICSI 27 mei Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, ronde 11, NOD 22 juni Zwanger: Nancydierengek, 33 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 27-01-2019 Afspraken: 4 juni Marley020 - 1e follikelmeting (uitgangsecho) Brondy - 1e follikelmeting 6 juni Brondy - 2e follikelmeting Daantje17 - eerste afspraak vrouwenarts met ml 12 juni Nancydierengek - eerste echo! Brondy - afspraak gyneacoloog 13 juni Krullennbol - progesteronwaarde prikken 15 juni Krullennbol - telefonisch consult gynaecoloog uitslag progesteronwaarde Lisa280887 - gesprek huidige arts vervolgstappen en uitstrijkje 28 juni Kimmetjuh90 - afspraak ivf verpleegkundige
Even mn afspraak verplaatst.. zou eigelijk de 14de zijn, maar omdat ik nog tot de 19de door moet met antibiotica (En misschien langer) heb ik de afspraak moeten verplaatsen naar de 28ste
@JosjeM Haha lang van stof maar je hebt het super uitgelegd voor @Daantje17. @Daantje17 Ja ik kan er ook over mee praten is veel wachten en daardoor veel verloren tijd. Echt killing en elke dag is voor je gevoel te lang. Maar je ziet het aan mijn banner al dat wachten en stressen en zenuwen is wel beloont! Veel succes vandaag! @Kimmetjuh90 Hey balen zeg dat je afspraak verplaatst moest worden. @Brondy Jij veel succes vandaag met je follikel meting! Ik duim voor je!
WAUW!! Ik wil jou nog feliciteren dan!! Wat super!! Ik hoop dat wij ook snel een beeb in de buik mogen hebben Thnx, ik laat iets weten als we er zijn geweest Zenuwen komen nu wel voor de afspraak, maar laat het maar op me afkomen.... denk dat dat het beste is voor nu.....
Het geeft niet, we willen pas starten met ivf als ik geen ontsteking meer heb, plus antibiotica lijkt me voor een zwangerschap not done, dus we wachten wel gewoon (on)geduldig geeft me wel genoeg tijd om ervaringen van andere te lezen
Hoi meiden, Hier alles onder controle, ik ben zondag gestart met gonal f en deca moet ik ook nog steeds gebruiken. As dinsdag heb ik de eerste echo. Ik ben benieuwd wat ze gaan zien op de echo. Zo benieuwd of er iets groeit en zo ja hoeveel. Ik voel me verders nog steeds goed, op een paar blauwe plekjes op mijn buik na. Maar die trekken wel weer weg. @Lisa280887 Wat een vreselijk klote nieuws. Wij hebben afgelopen januari hetzelfde nieuws gekregen. Het eerste onderzoek is machinaal gedaan, het 2de onderzoek is gedaan met de hand. Toen zijn er wel een paar cellen gevonden. Voldoende voor ICSI. We zijn ook naar de uroloog geweest om dingen uit te sluiten en er is bloedonderzoek gedaan bij mijn man ivm erfelijke afwijkingen. Ik snap precies hoe je voelt, Ook voor de man is het heel heftig. Samen er over praten is heel belangrijk. Het is zo oneerlijk en je voet je zo machteloos. Voor ons voelde het op dat moment alsof de grond onder onze voeten weg zakte! Het wachten op alle onderzoeken en uitslagen duren best lang. Maar verlies niet de hoop! Wij zitten nu midden in het traject. Sterkte meis! @Nancydierengek Fijn dat je gestopt bent met die vaginale bolletjes. Ik kan me voorstellen dat je dat spannend vind. In het zkh hebben ze me al gewaarschuwd dat dat voor mijn gevoel straks heel spannend kan zijn, maar dat het echt genoeg is wat ze meegeven en als het op is dat het dan ook gestopt kan worden. Goed zeg dat je je op hebt gegeven voor mvm! Als het bij ons mag lukken ga ik het ook doen! Spannend hoor die eerste echo volgende week!! Ik ga kei hard duimen voor je.
MMM zwanger worden en NOD-lijst: Truusjee, 29 jaar, 1e kindje, ronde 15: NOD onbekend JosjeM, 26 jaar, 1e kindje, ronde 17: NOD 14 juni cisuM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 25: NOD onbekend Minivosje, 26 jaar, 1e kindje, (iui 1 geanuleerd) : NOD 20 juni Brondy, 33 jaar, 3e kindje, ronde 25 (IUI4): NOD 25 juni Lisa280887, 29 jaar, 1e kindje, bezig sinds 8-2017 Kimmetjuh90, 27 jaar, 2e kindje, Elena83, 34 jaar, 1e kindje, (ICSI): NOD onbekend Krullennbol, 23 jaar, 1e kindje, ronde 8 - 1e ronde clomid 50mg: NOD onbekend Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 11, nod 14 juni Marley020, 34 jaar, 1e kindje, ronde 18: NOD volgt. Start ICSI 27 mei Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, ronde 11, NOD 22 juni Zwanger: Nancydierengek, 33 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 27-01-2019 Afspraken: 4 juni Marley020 - 1e follikelmeting (uitgangsecho) Brondy - 1e follikelmeting 6 juni Brondy - 2e follikelmeting Daantje17 - eerste afspraak vrouwenarts met ml 12 juni Nancydierengek - eerste echo! Brondy - afspraak gyneacoloog Elena83- 1ste follikelmeting 13 juni Krullennbol - progesteronwaarde prikken 15 juni Krullennbol - telefonisch consult gynaecoloog uitslag progesteronwaarde Lisa280887 - gesprek huidige arts vervolgstappen en uitstrijkje 28 juni Kimmetjuh90 - afspraak ivf verpleegkundige