Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Heb er even 12 van gemaakt, volgens FF verschuift m’n NOD nu naar 12/02, dus 30 dagen cyclus, ben benieuwd, 11/02 ga ik wel een testje wagen denk ik. Mits ik niet toch zaterdags ongesteld word :rolleyes:
     
  2. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ja ziet er goed uit Meid! Als je ook nog eens steken heb. Klussen word dat!! Succes! Hopen op goed nieuws!
     
    Brondy vindt dit leuk.
  3. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Vanmorgen wel gezellig gedaan, dus vanavond maar even niet. Moet wel leuk blijven natuurlijk ;)
     
  4. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Moet voldoende zijn toch? Bij ons was gister de bedoeling maar helaas niet gelukt en vanmorgen teveel druk! Dus ga er vanuit dat het niet voldoende is geweest ! Helaas...
     
  5. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    En eergisteren?
    Anders toch vanavond ook gewoon proberen, voor de zekerheid. Miss is het nog niet te laat
     
    truusjee vindt dit leuk.
  6. truusjee

    truusjee Niet meer actief


    Zondag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag avond. En vanmorgen. Me vriend zeg dat het wel goed zit. Gek van die onzekerheden!! :confused:
     
  7. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Oh vanmorgen ook nog en vrijdagavond, ja dat moet wel goed zitten hoor.
    Maar het blijft sowieso altijd de vraag of t lukt. Suf he dat je bij normale vruchtbaarheid maar 20% kans hebt?
    Hopelijk beide een mooie test over 2 weken
     
  8. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    @truusjee
    Het gekke is, je kunt niet anders dan geduld hebben. Want het liefst zou ik nu al de afspraken hebben bij de uroloog. Maar ja je kunt niets meer dan als afwachten.
    Nu heb ik het dus in eerste instantie aan iemand verteld. Nu weten een paar goede vrienden het en 2 collega's omdat ze iets aan me merkte. Maar ik twijfel of ik het tegen mijn ouders zal vertellen.
    Ik ben heel bang voor de reacties als ik vertel dat we de medische molen in moeten/gaan.

    Ik denk dat je genoeg gevreeën hebt. Ik hoorde van mijn gynaecoloog dat uit nieuwe onderzoeken is gebleken dat je met normaal goed zaad het beste elke dag sex kan hebben. Dan ligt er altijd een voorraadje klaar voor als het eitje springt. Maar als het zaad minder is dan is om de dag beter.

    @Brondy Dank je wel.
    Ja wachten is verschrikkelijk. Echt niet leuk.

    Die bovenste is echt goed positief. De steken kunnen 2 dingen betekenen maar dat weet je vast al. Of het is de laatste groeispurt of het is daadwerkelijk het springen van het eitje.

    Ik heb geprobeerd alles te lezen en te onthouden maar ik weet het niet meer zo goed hoe het zat..
    Je schrijft maandag even bloedprikken, waar is het bloedprikken voor? Als het is om je progesteron te bepalen of je een goede eisprong hebt zou ik even bellen met de arts. Bloedprikken voor progesteron is nm een week na de eisprong. Moet je nog terug om een echo te laten maken of het eitje weg is? Omdat je schrijft dat je links een dominante folikel hebt/had ga ik ervan uit dat je een echo hebt gehad.

    Spannend meiden.. ik zet mezelf niet op een lijstje voor NOD als jullie het niet erg vinden. Ik vind het wel fijn om mee te kletsen.maar de kans is zo klein bij ons dat het bijhouden van nod, eisprong etc voor mij geen zin meer heeft. Enige reden dat ik nog wel ovulatie test doe is omdat ik dan weet wanneer ik ongesteld moet worden.
     
  9. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Elena83
    Bloedprikken is inderdaad om te kijken of ik een (goede) eisprong heb gehad.
    Vorige cyclus ook gedaan en was toen prima, wo was ei 18 mm en donderdags week later geprikt. Nu was ei afgelopen vrijdag 22 mm.
    Bel straks wel even denk ik.
    Heb dus idd een echo gehad, maar er werd daarvoor ook slijm afgenomen voor de samenlevingstest.
    Ik heb nu geen steek meer, dus nu weer afwachten denk ik dan maar. Vanavond toch nog even gezellig doen en dan tja wanneer we echt zin hebben ;)

    Jullie geduld wordt wel echt op de proef gesteld zeg... laat de tijd maar snel gaan
     
    Elena83 vindt dit leuk.
  10. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden hoe is het hier nu met iedereen?
    Ik ben aardig zenuwachtig al voor morgen.
    Vind het gesprek spannend en ben ook bang voor wat er gezegt gaat worden. Maar aan de andere kant weten we dan wel misschien waar we aan toe zijn. Pfff.

    @Brondy
    Phoe lastige situatie iui en dat je man daar misschien niet mee wil beginnen.
    Samen een goed gesprek erover houden is het beste.
    Je moet het samen doen en elkaar er goed in kunnen steunen.
    Maar ik lees dat jullie goed aan de klus zijn hihi laat het maar snel raak zijn.

    @Elena83
    Natuurlijk mag je mee praten hier.
    Hier kunnen we elkaar steunen in goede en slechte tijden.
    En vooral de wacht periodes elkaar erdoorheen loodsen.

    Jeetje wat een verhaal en wat een schok moet dat geweest zijn voor je man maar ook voor jou. Pfff altijd dat wachten, dus is nu afwachten tot je man bij de uroloog terecht kan. Vreselijk weer dat wachten.
    Ik en mijn vriend hebben morgen ons eerste gesprek in het ziekenhuis.
    We weten alleen dat zijn zaadjes niet goed zijn en dat zwangerschap op een natuurlijke weg nihiel daardoor is.

    @truusjee
    Druk aan het klussen haha.
    Hopelijk is het raak en hoef je verder niet het traject in.

    Ow over ovuliatie testen gesproken ik gebruik die van de action vet goedkoop en bij mij werken ze prima. Als ik mijn piek dag heb knalt die test altijd. Op de andere dagen zie je altijd een vage streep.
     
  11. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Gaan er ook zeker goed over praten en ik moet de arts toch even vragen of behandelingen zo der hormonen ook mogelijk is.

    Goed om te weten dat die ovulatie-testen ook goed werken. Heb over de vroege zeangerschapstest veel nagatieve verhalen gelezen. Laat ik er daar nou nog 1 van hebben o_O Naja heb volgens mij ook nog 1 normale van de action. Ach, moet toch nog 2 weken wachten, haha
     
  12. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    @Brondy
    Heb je nog gebeld? In ieder geval fijn dat het de vorige cyclus goed was.

    @Nancydierengek
    Ik snap je zenuwen heel goed. Ik zal duimen voor je. Hou je ons op de hoogte? Het is inderdaad wel "fijn" dat je te horen krijgt wat er aan de hand is, omdat je dan weet waar het aan ligt.
    Succes morgen!

    Ik heb vorige cyclus op eBay ovulatie testen gekocht. Echt heel goedkoop.

    Het is zo raar om alleen maar te kunnen wachten... We kunnen helemaal niets nu. En de gedachten dat sex gewoon helemaal geen zin heeft is zo raar. Moet ook zeggen dat we allebei geen zin hebben..
     
  13. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    @Nancydierengek ja klussen ja nu over! Vandaag wel volop Last van me lies. Geen eisprong meer verwacht ik. Mijn slijm was vanmorgen ook stuk dikker.
    Vraag me Soms toch af wat die pijn kan zijn??
    Heb ook ovulatie sticks gebruikt maar die moesten in de middag. Geen doen op t werk! Kunnen die van de action in de ochtend?

    @Elena83 afwachten is heel
    Moeilijk he!!! Ik ben ook wel beetje bang voor de uitslagen de 9e! Maargoed dat duurt nog even!! Het was voor mij een hele opluchting! Niet iedereen hoor maar wel de mensen die dicht bij je staan. Ik vind het ook moeilijk om tegen de ouders te zeggen. Vooral mijn ouders! Ben enige kind! De enige die dus hun opa en oma kan Laten worden.. Maarja erover praten is denk wel heel prettig

    Alles is wel heel dubbel! 9e uitslag van de onderzoeken . 10e misschien wel zwangerschapstest! Maar denk t niet! Kan gewoon niet!!! Zou wel heel bijzonder zijn. Heb ook nog steeds het gevoel dat we te weinig geklust hebben *zucht*
     
  14. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Zou denk ik de 9e gewoon een test wagen!
    Als die positief is maak je je veel minder zorgen ;)
     
    truusjee vindt dit leuk.
  15. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Elena83
    Nee niet gebeld, ga gewoon vrijdag. Heb gelezen dat t om dag 5-7 na de eisprong gaat. Vrijdag is dag 5, dus lijkt me prima.
    Je staat altijd zo kang in de wacht en moet elke dag werken :(
     
  16. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik moet vrijdag ook bloedprikken! Heb meteen even gebeld. Ik moest eerste instantie woensdag of donderdag prikken maar omdat ik latere eisprong had ( afgelopen zaterdag) moet ik nu vrijdag aanstaande prikken
     
    Brondy vindt dit leuk.
  17. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Oh das wel een verschil idd.
    Jouw NOD is de 11e?
    Ff zegt dat de mijne de 12e is. Maar ga denk ik toch de 11e een testje wagen. Aangezien ik de 12e gebeld wordt door de arts over IUI
     
  18. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    @truusjee
    De 9de is sneller als je denkt. Ik duim voor je dat het iets kleins is. En dat je met een beetje hulp snel zwanger mag zijn. Of nog beter dat je zwanger bent als je de afspraak hebt.

    Ik ben ook enig kind, en heb ook geen directe neefjes en nichtjes.
    Ik denk dat ik het pas tegen mijn ouders vertel als we daadwerkelijk beginnen met behandelingen.
    Ondertussen weten het een paar vrienden, en een paar collega's.
    Gisteren vertelde een vriendin dat ze 14 weken zwanger is. Ik in tranen... Dus heb het haar verteld. Ze voelde zich enorm schuldig. Ik heb gezegd dat dat niet nodig is, dat ze er niets aan kan doen en ik hartstikke blij ben voor haar. Maar dat we het zelf ook graag willen. Ik heb aangegeven dat ik het wel fijn vind als ze me op de hoogte houdt en ons niet buiten sluit.. Want dat doet nog meer pijn.

    @Brondy Ik moest echt een week na de eisprong, bij mij was het 8 dagen omdat ik precies eisprong in het weekend had. Ze vonden de vrijdag te vroeg om te laten prikken dus op maandag geprikt.

    As zaterdag krijgen we een ochtendje een babytje van 4mnd om op te passen. Zo leuk! Ook wel een beetje dubbel, maar kan eigenlijk niet wachten om lekker te Knuffel en met haar.
     
  19. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Elena83
    Toch dag 8 ja??
    Hmmmm dan ga ik morgen toch maar even bellen. Ik denk dat ik zo dag m’n ei heb gehad, gezien de test van zaterdag echt knal was.

    He ja dat wekt emoties op. Een vriendin van mij die mij helpt met zwanger worden, alsin er voor mij zijn en mogelijke onderzoeken bedenken om achter enige onvruchtbaarheid te komen, vertelde mij tijdje terug dat ze zwanger is. Zij had er ook wel veel moeite mee het te vertellen, Tuurlijk heb ik ook wel even gehuild, schrok van het nieuws, want eigenlijk waren ze compleet, maar ze snapte het heel goed en ook als ik niks vroeg over haar zwangerschap hoe en wat. Maar zij is nog steeds mijn steun en toeverlaat in deze toch best moeilijke en onzekere tijden.

    Hihi ja dat zal vast dubbel zijn, maar je zult er ook zeker wel van gaan genieten
     
    Elena83 vindt dit leuk.
  20. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    @Brondy tegen mijn zeiden vrijdag. zaterdag prikken we niet dus doe maar vrijdags. Elk ziekenhuis is dan toch weer anders!

    @Elena83 ja klopt, wanneer de behandelingen beginnen of weten wat er aan de hand is. Is een mooi moment tenminste mooi... je snap wel wat ik bedoel Haha. Om het dan te vertellen.

    Wel ontzettend lief van je dat je het zo goed oppakte bij je vriendin. Op de een of andere manier kan je het bij de ene persoon beter handelen dan bij de anderen. Mijn vriendin is nu ook zwanger. 12 weken! Kwam ook binnen als een bom! Gelukkig nu plekje gegeven. Ik gun het haar echt van harte! Maar het had fantastisch geweest als we samen zwanger zouden zijn! Hoe mooi is dat! Maar helaas....

    Ze vroeg gister of ik haar wilde helpen bij het bekend maken van het geslacht. Ze geef mij de envelop en ik mag het dan allemaal regelen! Ze vond het wel heel moeilijk! Maar ik vind het juist leuk dit soort dingen! Vond het een hele eer! Gek eindelijk. Ene dag voel ik me top! Andere dag echt blehhh!!!

    Ik ben trouwens ook gebeld door het ziekenhuis vandaag dames (@Brondy @Nancydierengek en @Elena83 )
    Schrok !! Ik dacht me uitslag van me uitstrijkje is mis.. maae ze belde voor de HSG. Super snel maar wel netjes dat ze zo al met me Bezig zijn! Ze vroeg of ik mee wilde doen met het onderzoek voor de schuimecho. Ik was daar nog helemaal niet mee bezig! Ze zei niks is verplicht maar we willen het wel voorstellen. Ze gaf wel aan dat de baarmoeder echo sowieso nog moet plaatsen vinden. Om het verschil te zien! Ik denk nu maar twee echo's Zien meer dan 1!!

    Jullie ervaring mee??
     
    Brondy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina