@truusjee Hmmmm ja idd, heel verschillend. Ga zo toch maar eens bellen dan. Wel ervaring met HSG, naja das inmiddels ook ruim 3 jaar geleden. Geen ervaring met schuimecho. Alleen las ik laatst ergens dat het wel vervelend kan voelen. Dus dat jij je daar wel op voorbereid. De normale HSG is ook niet pijnloos hoor. Maar wel super fijn dat ze al meedenken zeg!! Wel leuk en lief dat ze jou vraagt. En wat goed dat jij het wil doen. Kan me voorstellen dat je dat het ene moment leuk vindt en het andere moment niet ziet zitten. Tis ook zo dubbel allemaal.
Nancydierengek / 32 jaar / eerste kindje / ronde 12 / nod ??? Truusjee / 28 jaar / 1e kindje / ronde 10 / nod 11-02-2018 Brondy / 33 jaar / 3e kindje / ronde 20? / nod 12-02-2018
@truusjee Ja mijn vriendinnetje voelt zich ook erg schuldig. Ik denk dat Ik hetzelfde gevoel zou hebben. Als het andersom zou zijn. Oh spannend die hsg met schuim. Ik heb er geen ervaring mee. Ik geloof ook niet dat ze bij mij meer onderzoeken gaan doen omdat het aan mijn man ligt. Om een bevruchting te krijgen is er sowieso isci en dus een punctie nodig. Mijn emoties en gedachten gaan echt alle kanten op. Het ene moment ben ik positief en denk ik ja het gaat echt lukken via icsi. Maar het andere moment zie ik het allemaal niet zitten. Mijn man is er nog niet uit of hij evt tese wil laten doen. Hij is bang dat hij dan eerder last krijgt van impotentie. Omdat de onderzoeken nog niet super lang gebeuren zijn er nog niet echt effecten op lange termijn bekend, voor zover ik kan vinden. Evt donor zaad ook besproken.. Maar ik weeg het niet. Het isndanntoch van iemand anders dan mijn man. Het idee is zo raar. Ik ben heel bang dat hij het niet als zijn kind kan zien dan. En adoptie... Ik weet niet. Het is zo'n lang proces en we worden over een paar mnd al 35. Soms ben ik gewoon heel bang dat ik nooit mama zal worden. Een ander moment denk ik, misschien is het niet voor ons weg gelegd en moeten we het accepteren zoals het is. Jullie horen het al... Ik ben een emotioneel wrak. Het wachten duurt ook zo lang. We zijn 2 weken verder en nog steeds geen telefoon gehad voor de afspraak bij de uroloog.
A Ah Meis het zit je allemaal wel erg hoog he! Wat rot voor jullie! Waarom bel je zelf niet gewoon? Wie niet waagt wie niet wint! Jullie kijken al best wel stapje verder. Ik zelf zou geen zaaddonor willen. Maar dat is iedereen zijn eigen gevoel erbij! Mijn vriend vind dat ook namelijk bij adoptie. We gunnen die kinderen van harte een mooi en goed onderkomen maar het is niet van jezelf.. de een kan dat makkelijker accepteren dan de andere! Maar Meis het is nog niet zover he! de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Is er nog wat uitgekomen vandaag @Brondy ?? Wat zei het ziekenhuis over het bloedprikken. Ik heb vandaag veel afscheiding verloren. Ineens! Vorige maand ook dus ik zie de bui alweer hangen! Zo #%*^@!
Dank je wel voor je lieve woorden. Ja het zit hoog. Maar heb ook wel goede momenten hoor. Maar mijn gedachten gaan soms gewoon alle kanten op. Ik wil eigenlijk over alles tegelijk nadenken. En dat gaat natuurlijk niet. Ik moet het stap voor stap gaan doen en dan stap voor stap kijken wat we kunnen en hoe het gaat. Maar vandaag goed nieuws. We hebben 6 mrt de afspraak bij de uroloog. Mijn man had vandaag gebeld. En ze vinden het fijn dat hij zelf even belde, terwijl dat van de fertiliteitsarts eigenlijk dus niet mocht. Maar goed de afspraak staat. Net voor onze vakantie en op mijn vrije dag dus ik kan mee. Fijn dat ik er geen vrij voor hoef te vragen. Ik wil mijn collega's het pas zo laat mogelijk vertellen. Liever helemaal niet maar ja dan gaat iedereen lopen gissen en dat schiet ook niet op. Ik hoop door open kaart te spelen meer begrip te krijgen. Veel afscheiding hoor je ook wel van vrouwen die zwanger zijn. Ik merk altijd een paar dagen voor nod ben ik hartstikke droog juist. Maar elke vrouw is anders. Spannend het zou mooi zijn als het raak is!
Hey meiden! Nou zoals jullie weten hebben ik en mijn vriend ons eerste gesprek gehad bij de Gynaecoloog. Phoe ik was goed zenuwachtig maar we lieten alles over ons heen komen. Ze liep eerst het ingevulde formulier van mijn vriend langs. En uiteindelijk werd voor hem besloten dat hij nogmaals zijn zaadjes in moet gaan leveren om te kijken of die dan beter is. Ze wouden ook een echo maken bij mijn vriend van onder maar dit is al een tijdje terug gebeurt wegens toen de tijd een pijnlijke balzak maar dat was toen allemaal goed en in orde. Dus omdat dat toen al gebeurt is hoefde dat niet nogmaals. Wel moest hij ook bloed laten prikken. Toen was ik aan de beurt. Ook mijn ingevulde formulier werd helemaal na gelopen. Zag er allemaal prima uit. Erna ging ze mij inwendig onderzoeken. Ik moest op een stoel zitten en via mijn vagina werd een soort staaf ingebracht waarmee ze een inwendige echo maakte van mijn eierstokken. Zag er allemaal prima uit. Ze kon ook vertellen dat mijn linker eierstok dat daar deze ronde het eitje uit komt. Echt apart ook om te zien. We konden mee kijken. Ook zag ze dat mijn slijmproductie goed was. Erna kreeg ik nog een eendenbek zodat ze ook nog goed naar mijn baarmoedermond kon kijken. Dit zag er allemaal goed eruit. Erg fijn om te horen wat een opluchting. Verder moest ik ook na het gesprek bloed laten prikken. Conclusie mijn vriend moet dus nog een keer een zaadonderzoek laten doen. Dit moet voor ons eerst volgende gesprek. En mijn vriend en ik hebben beide diezelfde dag nog bloed laten prikken. Op 20 februari hebben we ons tweede gesprek. Dan horen we de uitslagen van het zaadonderzoek en de bloeduitslagen. En dan word er pas besloten hoe verder. Nou heel verhaal hihi. Maar ben blij dat het hele gebeuren nu in werking is gezet. Maar ook balen dat we nu dus moeten wachten tot de 20ste. Maar goed we gaan ervoor ik heb weer goede hoop. Vooral omdat die vrouw duidelijk maakte dat het wel goed zal komen. Nou hoest hier verder met iedereen! @truusjee Over je vraag. Ik gebruik ze altijd twee keer op een dag. Dit zodat ik mijn piek niet mis. Ik doe de test in de ochtend en avond. Staat bij dat je deze tussen 10:00 en 22:00 uur het beste kan gebruiken. Maar ik test ook vaak voor of na die tijden en ik vind mijn piek iedere keer weer. Schuimecho geen ervaring mee nee. @Elena83 Wat is tese? Phoe snap zeker dat je in een emotioneel rollercooster zit. Maar wie weet lukt icsi wel! Hoeft natuurlijk maar 1 goed zaadje dan te zijn. Maar snap ook je andere gedachte van wat als. En dat als je een Donar kindje neemt dat je vriend het niet als zijn kind zal zien. Is natuurlijk allemaal niet niks je wil natuurlijk het lieft een kind van je samen. Phoe heel naar allemaal. Vanuit hier een hele dikke knuffel die kan jij wel heel goed gebruiken. @Brondy Hoe gaat het met jou?
@truusjee Heb jij dat altijd dan? Miss zegt het wel helemaal niks en heb je over een week gewoon een positieve test in handen Heb nog niet gebeld, vergeten. Vanmorgen gebeld maar moet de VK ofzo bellen, dus vanmiddag weer bellen @Elena83 Wat fijn dat de afspraak staat. Weet je iig wanneer die is. Maar snap heel goed dat je gedachten zo gaan. Lijkt mij ook heel moeilijk in jullie geval. Hoop zo voor jullie dat 1 icsi behandeling voldoende is. @Nancydierengek Ah wat fijn dat alles goed is bij jou, scheelt weer een hoop gepieker he? Hier gaat t wel aardig, heb allemaal pijntjes dus wordt of ziek of toch ongesteld. Maarja nog een week wachten. Mijn ongesteldheid begint altijd met bruin/rode afscheiding, als die er volgende zondagochtend nog niet is dan ga ik een test doen. Maandag erna wordt ik namelijk gebeld ivm IUI
@Brondy Ja zo blij dat bij mij alles er goed uit zag. Nu hopen dat de bloed uitslag ook goed is. Dan is in ieder geval bij mij alles goed. Vind het wel spannend allemaal weer. En dat wachten pffff vreselijk maar heb geen keus. Hopelijk zijn die pijntjes andere tekens innesteling? Op hoeveel dpo zit je nu? Zou natuurlijk mooi zijn dat die iui helemaal niet nodig is omdat je voor die tijd zwanger bent. Maar goed ga net als ik altijd uit van net ergste dat het weer niet gelukt is. Dan komt de klap wat minder hard aan. Ik voel vaak als ik ongi moet worden. Meestal twee dagen ervoor dan heb ik een bepaalt gevoel van onder geen idee hoe ik dat gevoel moet omschrijven drukkend/ zeurend gevoel. En ik begin dan ook weer slijm (wit)te verliezen van onder. En dan ja hoor twee dagen erna zet het door en ben ik ongi. Maar goed ieder lichaam is weer anders.
@Nancydierengek Fijn dat bij jou de inwendige echo goed was. Hoe was jou ervaring? Ik vond het helemaal niet zo'n probleem. Ik was gewoon heel blij dat er eindelijk iets ging gebeuren. Ik mocht ook mee kijken en hij legde precies uit wat ik zag. Dat was echt fijn. 20 februari is best snel. Bij ons zat er kerst en oud en nieuw tussen. Dus bij ons zat er 6 weken tussen. Dat was echt heel lang. Ik ken je gevoel dat het "fijn" is dat er nu verder gekeken wordt. Tese is een operatie waar ze proberen om uit de teelbal zaadcellen te halen. Je hebt ook nog mese en pese. Dan halen ze met een naald vocht/zaad uit de bijbal. Dank je voor je knuffel! @Brondy Waarom moet je de VK bellen? VK betekend verloskundige of zit ik ernaast? Ik ben ook blij dat de afspraak staat. Ik merk altijd dat ik een paar dagen vtv voor dat ik ongesteld ben heel droog ben, en de dag van te voren ben ik echt heel chagrijnig en heel Licht geraakt. En het stomme is is dat ik daar dan ook niets aan kan veranderen. Oh ja en altijd pijn in mijn onderrug..
@Elena83 Ik heb het ook als prettig ervaren. Die vrouw die ik had legde ook alles rustig uit. Alleen die houding hoe je moest liggen in de stoel vond ik niet prettig maar goed. Die vrouw doet dat werk dagelijks dus verstand op nul en doen. Maar ze vertelde alles wat wat was op de echo. En zij precies wat ze ging doen. Verliep allemaal prima en alles was duidelijk. Maar ben idd blij dat er nu beweging komt. En jeetje jij moest 6 weken wachten Phoe! Ik al zeuren over 3 weken haha. Maar komt deze ronde van nu voelt daardoor zo als verloren. Bedankt voor je uitleg wat tese en mese en pese betekend. Maar deze behandeling doen ze zeker alleen maar als er haast tot geen zaadcellen gevonden worden bij een man na een zaadonderzoek test denk ik. Lijkt mij geen pretje voor de man.
Ja de tijd dat je moet wachten voelt als verloren. Bij mijn man zijn dus geen zaadcellen aangetroffen, op 3 dode na. Vandaar dat ik me aan het inlezen ben over mogelijkheden. Nee het is geen pretje voor ze, maar het is voor het goede doel. Voor de vrouw is het ook niet fijn. Want ook al is bij haar alles goed, als hij zo'n operatie ondergaat dan wordt het icsi. En dat houdt in dat de vrouw ook hormonen moet gaan spuiten, een punctie krijgt, terug plaatsing etc.
Nancydierengek / 32 jaar / eerste kindje / ronde 12 / nod ??? Truusjee / 28 jaar / 1e kindje / ronde 10 / nod 11-02-2018 Brondy / 33 jaar / 3e kindje / ronde 20? / nod 12-02-2018 Elena83 / blij83 /
@Elena83 Ja daar heb je gelijk in. De vrouw is wat dat betreft helemaal de sjaak in dit verhaal. Echt naar dat bij jou man dus echt geen enkel levend zaadje is gevonden. Voor jullie is dat echt vreselijk.. Dus eigenlijk is de enigste optie voor jullie dat hij zich wel laat opereren. Heftig allemaal hoor.
Nou we weten nog niet wat de mogelijkheden zijn. Daarvoor moeten we eerst naar de uroloog, en we moeten het chromosoom onderzoek afwachten. Na dat onderzoek en bezoek aan uroloog hopen we meer te weten.
@Elena83 Geen idee, maar dat zei de assistent. Kreeg uiteindelijk de IVF afdeling aan de lijn met dat nummer. Zij pakte mijn gegevens erbij en met wat ik vertelde zei ze dat t beter is om maandag te prikken. Lijkt me wel een heftige operatie zeg, poeh Dikke knuffel voor jou/jullie @Nancydierengek Ik ga ook echt altijd uit van het ergste maar miss moet ik dat eens niet doen. Wij hebben nu ook echt alles aan gedaan om het op de natuurlijke manier te kunnen laten slagen. Vrijdag avond ga ik nog even naar de yoga, even relaxen. Volgens berekening hier zou zaterdag pas de innesteling zijn. Dus we wachten gewoon af. Zaterdag toch te druk
Oja ik zit nog maar op 4 dpo als ik ervan uit ga dat ik zondag m’n eisprong heb gehad. Oops merk dat ik hier weer teveel zit
Wat aardig dat je het vraagt. Helaas vandaag weer ongesteld geworden. Dus we mogen weer een ronde verder. Op naar weer een nieuwe cryo terugplaatsing ergens deze maand.