Eerste bezoek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik heb om 11.45 straks mijn eerste bezoek bij de vk om vast te stellen hoever zwanger ik ben. Ik ben zo zenuwachtig :oops:

Weet iemand of je bij zo'n eerste bezoek ook een inwendig onderzoek krijgt? Heb dat namelijk nog nooit gehad en lijkt me niet echt fijn.

Tinkerbel ;)

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, Ik dacht dat je alleen bij een echo kan vaststelling hoelang je zwanger bent omdat ze het kindje meten. Als jouw vk een echo apparaat heeft en een echo gaat maken krijg je wel een inwendige echo als je nog onder de 12 weken zit omdat ze het van buitenaf nog niet goed kunnen zien.

3. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mijn eerste bezoek aan de vk ging ze.

Vragenlijst doornemen
    Wegen
    Bloed afnemen
    Bloeddruk meten

4. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    hoi hoi

nee hoor waarschijnlijk gaat ze aan je buik voelen om te kijken hoe groot je baarmoeder is en dan moet je even zeggen wanneer je laatste menstruatie was vanaf daaruit kunnen ze het al een beetje berekenen en misschien krijg je wel gelijk een echo is wel leuk want dan zie en hoor je je jbeeb gelijk.
    zal je maar niet druk maken hoor en ervan genieten

veel plezier
    liefs jessica

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Als je een paar weken zwanger bent kan je toch nog niks voelen vanauit de buiten kant. mijn 1st bezoek aan de vk was ik 9 weken en ze kon nog niks voelen. Maar ik kan me ook vergissen hoor. Ik dacht dat het kindje gemeten moet worden om precies te bepalen hoelang je zwanger bent.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mijn eerste onderzoek was ik 10 weken zwanger. Kreeg een uitwendige echo, wat vragen, werd gewogen en er werd bloed afgenomen voor onderzoek.

7. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    klopt hoor, ik was vorige week naar de vk ( 9 weken) en dan kunnen ze nog niets voelen.
    het was net als bij Maart
    wegen, bloeddruk, bloedprikken en anamnese

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Nou bedankt allemaal,

Ik ga nu de deur uit. Ik hoop dat alles goed is.

Tot straks,
    Tinkerbel ;)

9. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Mijn eerste bezoek was met ongeveer 8 weken (ik dacht toen 10)
    ze heeft gevoelt maar voelde toen niet veel dacht ik, maar omdat ik een onregelmatige cyclus had kon ze er dus niks vanmaken.

Ik mocht een echo laten doen in het ziekenhuis en dat was dus met 9 wkn en 3 dagen. Ik heb geen inwendige gehad omdat goed te zien was hoe en wat. De kleine was toen 23mm.

Ligt er ook een beetje aan hoe je baarmoeder ligt en hoeveel vruchtwater je hebt enzenz of je inwendige of uitwendige echo krijgt. Ze beginnen meestal gewoon uitwendig en als ze niks zine dan is t inwendig vertelde zij me toen.

Verder bj de verlos kreeg ik vragen en veel info

10. Niet meer actief

Hye Tinkerbel, zie dat je ook in Almere woont, maar volgens mijn heb je een soort van intake gesprek bij de VK nu, en dan ga je vandaaruit een afspraak maken in het flevo voor een echo... bij welke vk zit je eigenlijk? Ik bij het Geboorte Atelier

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Daar ben ik weer..

Heb het hartje gehoord. :cry:
    Ze weet nog niet precies hoever ik ben ze denkt ongeveer 10 weken. Mag dinsdag terecht bij het flevo inderdaad voor een echo.

Ik zit bij gezondheids centrum de Notenkraker. (is in stedenwijk).

Vanavond ga ik het eindelijk aan mijn ouders vertellen, die weten nog steeds van niets. Mijn overbezorgde man wilde namelijk eerst weten of het wel echt waar was. (mannen, ha ha)

Tinkerbel ;)

12. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Oja, ze doen trouwens niet meer zomaar een inwendig onderzoek. Was heel erg ouderwets zei ze.

13. Niet meer actief

Dat is mooi om te horen meid... veel succes met het vertellen, al een leuke manier gevonden?

Ik had een boekje gekocht bij de prenatal met de tekst 101 ideeen voor opa's en oma's om te gaan doen met de kleinkinderen

Deel Deze Pagina