1ste prik met 7 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik las in het boekje van het CB dat de eerste prik plaats vind met 2 maanden. Nu hebben wij een afspraak voor de prik staan op 23 april, dus volgende week vrijdag, maar dan is hij nog geen 8 weken maar minder, namelijk 7 weken en 2 dagen. Kan hij dan al een prik krijgen is het dan niet te vroeg.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is ongeveer.. ruim 7 weken is dus niet te vroeg!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    1e prik is met 8 weken, paar daagjes verschil lijkt mij ook niet uitmaken. Ze zijn hoe dan ook zo klein en het is toch zielig bij die hele kleintjes helaas... Succes alvast!

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Onze uk had al na 2 dagen de eerste prik te pakken hoor: tegen tbc. en een polio vaccinatie.
    Standaard hier. En volgens WHO voorschriften ok.

Dus ik denk dat 7 of 8 weken niet zo uitmaakt, meer voor het cb schema denk ik, zodat ze een ongeveer vast aantal maanden houden tussen de vervolgprikken.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat maakt niet uit. Hier is het wel steeds zo dat er een minimum aantal weken tussen de verschillende inentingen moet zitten. De eerste werden hier uitgesteld omdat Thirza een aardige verhoging had, dus toen kwam de tweede serie prikjes ook ietsje later, enz.

Daar dus wel op letten: als je kleintje al niet lekker is (echt verkouden of verhoging), zijn die prikjes eroverheen niet handig, dus dan beter een nieuwe afspraak maken!

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hij is bijna 2 weken verkouden maar niet echt heel erg ofzo, en gelukkig ook geen koorts. Ik hoop dat hij van de prik niks voelt en er geen koort of iets van krijgt.

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    die prik geven ze vanaf 6 weken. mijn dochter was op de dag af 6 weken en kreeg de prik gewoon. bij de volgende ga ik zeker vragen of het even mag wachten, vind 6 weken echt te vroeg en dat is ook de enige prik waar ze echt last van heeft gehad. nu was mijn dochtertje ook super klein en licht hoor dat zal er ook wel mee te maken hebben.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne was 6 week en 5 dagen bij de 1e prikjes, geen klachten gehad, 27e april 2e prikjes ze is dan 11 weken en 5 dagen.

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    KJ was woensdag 6 weken en moet aankomende maandag (20 april) om zijn eerste prik.
    Enne 23 april valt op donderdag dan heb ik zelf namelijk een nacontrole bij de gyn ;)

Deel Deze Pagina