Eerste contact baby en hond (huisdier), Hoe pakten jullie het aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roelieboelie, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn katten (oke het zijn geen honden) heb ik gewoon net zo behandeld als altijd. Ik heb gedaan alsof mijn neus bloedde en eigenlijk deden zij dat ook.

2. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben (bij thuiskomst uit het ziekenhuis) onze dochter direct op de grond gezet in de maxi cosi naast de hond. Hij rook aan haar, gaf haar een lik en het was goed. De hond is ook geen moment jaloers geweest. Als dochter de fles kreeg, kwam hij erbij. Nooit weg gestuurd trouwens. Als de visite kwam zeiden we; eerst de hond aandacht en dan de baby. Nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij lagen een week in het ziekenhuis en mijn vriend nam de eerste poepluier mee voor de hond...die lag op zijn bench....de dag daarna een romper en toen we thuis kwamen maxi cosi op de grond en ze kennis laten maken samen.

Toen Sietse ging kruipen en meer in "beweging" kwam had onze engelse bull het er even moeilijk mee,hij werdt dominanter..onze westie vondt het allemaal wel oke,die keek van een afstand mooi mee.

Nu zijn ze een gezellig team samen!!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Waarom een poepluier op de bench ?:) ik leg mijn poep ook niet bij de hond in de mand...

Mag ik vragen vanaf welk leefdtijd het beter ging tussen je bull en Sietse ? :)

Merk dat onze stafford het ook niet prettig vind dat Ivan zoveel op de grond is. Hij komt daarom zijn plaatst gewoon niet af de hele dag. Vind het erg sneu voor hem, maar kan Ivan ook moeilijk de hele dag in de box doen.
    Wil ook niet het leven van de hond zuur maken, hoop dat het snel beter gaat :(

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Yep. Hier exact hetzelfde. Alleen op uitnodiging en geen kop in de autostoel. Geen gelik. Sterker nog, ik heb adviezen gekregen van de martin gaus academy waar mn hond gezeten heeft, en deze raden juist af om de maxi cosi op de grond te zetten. Niks geen hond erboven toe laten. En kennismaken gebeurd dmv hond laag en kind hoger en niet andersom.
    Verder hond proberen hetzelfde te behandelen als eerst.

6. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Toch vind ik dat apart, 'eerst de hond aandacht, dan de baby'. In mijn ogen is de hond, ondanks dat de baby kleiner is en er later bij komt, wel lager in rang.

7. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Niet spannender maken dan het is, niet anders doen als normaal. Poepluier snap ik ook niet helemaal? Ik ben niet van plan het op te blazen. We gaan weg komen terug met kind en dat hebben ze maar te pikken. En niet te vergeten hond en kind opvoeden, krijg helemaal de kriebels als ik lees dat kinderen met hondenbakken lopen. Mijn hond eet in rust straks zonder dat het kind erbij komt.

8. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Dat vind ik ook als er nu visite komt begroeten ze eerst mij en dan de hond. Zo geef je je hond een hogere rang als je baby.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ga je eens verdiepen.

Het verhaal van de hond is dominant tegenover de mens als hij op de bank mag (want hij staat hoger), als hij eerst door de deur mag (want hij gaat voor jou) is zo achterhaald als wat :)

10. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Vind jij;)
    Ik lees en verdiep me genoeg om iets te vinden, ik word eerst begroet en dan de honden.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Tja, hier ben ik het toch absoluut niet mee eens. Op alle trainingen leer je dat jij als baasje eerder door de deur gaat.
    Mijn hond heeft een maand bij martin gaus gezeten wegens gedragsproblemen. Daar heb ik echt geleerd dat IK altijd eerst door de deur ga. Niet op de bank, ik eerst eten enz.
    En ik merk duidelijk verschil wanneer ik dit niet of wel doe. :)
    Die van komt dus ook absoluut niet op de bank of eerder de deur door. Zn dominantie groeit anders de pan uit.
    Kind werd hier bij binnenkomst dus ook niet op de grond gezet om te snuffelen. Zoals velen hier gedaan hebben. Snuffelen kan ook als je een kindje op de arm hebt. Als een hond uithaald als kind op de grond staat dan ben je echt nergens hoor. Of je er nou naast staat of niet. Echt het domste wat je kan doen.

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij hebben 2 honden en Julia is ontzettend onbenullig en druk normaal gesproken.
    Louie daarin tegen is een ouwe goedzak, toen wij uit het ziekenhuis kwamen Thirza in de maxi cosi aan de honden laten zien en binnen 3 minuten was onze Julia veranderd.
    Ze is ontzettend voorzichtig, houd afstand van Thirza, komt ons halen als Thirza huilt, in het bos houd ze continu de kinderwagen in de gaten.
    En Louie komt af en toe is kijken naar dat vreemde mensenjong maar vind er niks aan.

Enige waar we wel bovenop zitten is dat Julia soms de kant van TE beschermend op gaat als er voor haar vreemde mensen zijn, maar dit heeft ook met haar verleden te maken.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hielden de baby gewoon aan zijn linkervoetje vast en deden hem op de kop in het kippenhok zodat de kippen er zacht tegen aan konden wrijven met hun snavel. De kippen waren eigenlijk dominant, maar omdat wij ze leren dat ze alleen op stok gaan als de zon onder is, pikten ze het. De baby slaapt nu dagelijks in het kippenhok!

(for the record; ik maak een grapje)

Hier drie poezen; poes 1 vind de baby niks en rent ervoor weg, poes 2 houdt zielsveel van de baby en ligt er graag tegen aan te spinnen, poes 3 does not care at all. Op het moment dat we thuis kwamen met de baby waren de poezen het huis uit gevlucht omdat mijn schoonouders de sleutel hadden en binnen waren; slingers/ballonnen ophangen etc. Hoe het daarna verliep heb ik werkelijk geen idee meer van. Wanneer de baby huilt; schieten ze alle drie door het kattenluik naar buiten of kruipen onder onze dekens op bed.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben ook in het zh bevallen en ik moest daar ook blijven. Ik heb de doek waarmee mijn dochter toen is afgedroogd aan mijn man meegegeven toen hij wat spullen moest halen en die heeft hij aan onze hond gegeven.

Toen we naar huis gingen heb ik de maxi cosi op de grond gezet en laten snuffelen. Wel gelijk grenzen aangeven, ze mocht bij ons wel aan d'r handje en voetje likken maar niet bij d'r gezichtje. Het ging prima en nu gaat het ook goed:)

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Omdat onze zoon in de couveuse lag en we niks hadden waar zijn geur aan zat kregen we de tip over de luier.
    Ik had daar al eens eerder over gelezen dat dit goed zou werken.

Wanneer ging het beter tussen Sietse en Joris...
    Dat heeft best even geduurd hoor.
    Buiten ging het goed maar in huis was Chopper (engelse bull) erg gespannen als Sietse in zijn buurt kwam.
    Heb Sietse geleerd dat hij de honden met rust moet laten en Zeker niet bij zijn mand moet komen...

Chopper heb ik laten castreren,ook omdat hij een chronische ontsteking had aan zijn penis....hij werdt wel wat rustiger maar nog niet zoals hij hoort te zijn.
    Ben begonnen om Sietse onder begeiding van Joris of mij de honden eten te laten geven na onze maaltijd en Chopper het vertrouwen te geven dat het goed is..
    Denk zo na een jaar ging het beter en begon Chopper zelf op onderzoek uit te gaan en sietse vaker te benaderen om te spelen of even gek te doen.

Nu gaat het goed.
    Nog laat ik ze niet samen alleen,dus als ik boven ben zijn de honden buiten of in de keuken,maar ze dulden mekaar en Chopper is weer lekker rustig en logt tevreden te snurken..

16. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en vroeg van te voren ( iedere keer als de gynaecoloog kwam kijken ) of ik de "vieze" doekjes van de bevalling mocht hebben zodat mijn vriend ze thuis aan de honden kon geven. De honden snuffelden er aan, ééntje begon fanatiek het mutsje wat m'n kindje op kreeg direct na de bevalling te wassen. Toen ik 2 dagen later thuis kwam was het snuffelen geblazen bij de kleine, maar gelukkig is alles goed gegaan en hier geen jaloerse honden:)

17. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik Ben in het ziekenhuis bevallen en moest blijven ik heb van de buren gehoord dat de hond de hele nacht aan het blaffen en piepen was ik heb mijn vriend toen een spuugdoekje van de kleine meegegeven en die heeft hij toen aan de hond gegeven toen we twee dagen later thuis kwamen heb ik de maxi cosi direct op de grond gezet dus dat ging goed nu zijn ze onafscheidelijk!

18. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

27 jun 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de verhalen en tips, kan ik zeker wat mee!

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Op de school waar wij trainingen hebben gedaan wordt je dit dus niet geleerd :) En volgens mij zijn er steeds meer scholen die daar achterna gaan... Soms zijn er theorieën die uiteindelijk toch niet blijken te kloppen omdat de onderzoeken niet op een juiste manier zijn uitgevoerd :)

Onze hond mag ook niet op de bank omdat wij het ten eerst zonde van onze duur bank vinden en ten tweede niet nodig vinden, hij heeft zijn lounge bed :D ach en eerder door de deur.. wat maakt dat nou uit ?? als er 1 hond niet dominant is in huis dan is het die van ons wel :D

20. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

27 jun 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze hond is ook echt TOTAAL niet dominant.. nu een beetje omdat hij merkt dat er iets te gebeuren staat.. (hij wist eerder dat ik zwanger was dan ikzelf). Hij heeft of zijn eigen plaats, of hij ligt in de gang. We hebben overigens nooit een cursus met hem gedaan, we voeden hem op zoals we denken dat goed is. Zolang hij maar weet dat wij de baas zijn:) Ik denk nu dat ik mijn baby op de arm neem (of mijn man) en dan kennis laat maken.. niet in de maxi cosi op de grond in ieder geval.

Deel Deze Pagina