Wat wel belangrijk is om te onthouden is dat als jij je hond nu de vrijheid heeft om bijvoorbeeld op de bank of het bed te mogen dan kan je dit niet in een keer gaan veranderen want dan zou jalousie weleens heel snel kunnen komen. Wij hebben de hond niks anders behandeld hij komt in de ochtend even op bed gedag zeggen en savonds ook even hij slaapt naast ons in zijn mand en hij mag gewoon op de bank wij hebben een heel klein hondje dus wij vinden dit Oke.. lennox kruipt op de grond en de hond mag daar gewoon bij is namelijk ook zijn grond kruipt lennox richting het kleed van de hond ga ik erbij staan en aai de hond en zeg hem dat het goed is en dan mag lennox ook gewoon erbij. Zodra lennox gaat lopen trekken aan zijn oren of vacht vertel ik lennox dat dat niet mag ook al is hij nog maar acht maanden ik vind dit belangrijk om nu al mee te beginnen ik ken ook mensen die het allemaal maar toelaten en die hond is harstikke gemeen geworden.
@VeniVidiVici ben het niet helemaal met je eens want je zegt dat als de kleine naar het kleed van de hond kruipt dat je dan erbij gaat staan en de hond aait maar je kind moet leren dat het kleed van de hond is en dat als je hond op zijn kleed ligt dat je kind de hond dan met rust moet laten, ik heb een chihuahua van half jaartje oud en een zoontje van bijna 4 ik leer me zoontje dat als de hond of in zijn mand of op zijn kleed ligt dat hij dan de hond met rust moet laten,het is de hond zijn plekje,(of zeg ik nu iets doms?)
Ik heb ze kennis laten maken met de kinderen toen ik ze gewoon vast had en op de bank zat, konden ze even aan de voetjes snuffelen. Ik heb ze niet op de grond in de maxicosi gezet, omdat ik dat een kwetsbare en onderdanige positie vindt voor een baby. Niet dat ik zo'n wilde hond had, integendeel, maar het blijven honden met andere gedragsregels dan mensen. Verder heb ik de hond niet anders behandeld dan daarvoor, niet meer of minder aandacht gegeven. Ging allemaal prima.
Ik ben ook in het zkh bevallen (keizersnee), mijn man heeft toen de eerste kleertje mee genomen om de hond te laten ruiken. Eenmaal thuis hebben Zeeta eerst in de gang gedaan zodat ik rustig kon zitten en Bram in de maxi. Toen Zeeta erbij gehaald. Nou was het een erg drukke hond, maar het ging super.
Tja dat is ieder zijn ding ik vind dat een hond het toe moet laten als een kind bij hem in de buurt is mijn hond kan zich altijd terug trekken in de slaapkamer en dat geeft ie ook aan als die daar naar toe wil. Buiten dat vind ik gewoon dat een hond normaal moet reageren op een kind ook als het kind in de buurt komt can zijn eten of plek.
Maar zijn plek is toch zijn plek? Ik laat de hond ook niet in het ledikantje of in de box komen van Ivan.
Dat leer jij je kind en dat leer ik mijn kind ook straks maar er zijn ook ouders van kinderen die dit niet doen en als mijn hond bijt kan ik mijn hond wegbrengen.
Maar als jij toelaat dat jouw kind bij de hond in de mand gaat dan vraag je toch om problemen ? Als je hond dan grijpt dan snap ik de hond in deze situatie heel goed.
Wij hebben een kleed in de woonkamer voor de hond en de katten die is voor hun allemaal... En ik zorg ervoor dat mijn hond niks doet in het geval dat er een kind op dat kleed komt zodat ik in de toekomst als hier kinderen van andere mensen zijn met bijna 100% zekerheid kan zeggen dat mijn hond niks doet en dit werkt voor mij en mijn hond dus dan is het goed toch?
Ja tuurlijk je moet doen waar jullie je goed bij voelen toch! Ieder zijn eigen ding. Alleen het blijven dieren.. en het blijven kinderen.. Die zijn allebei niet voor 100% te vertrouwen. Daarom mag Ivan NOOOIT bij Taiko zijn mand komen.
Tijdens de zwangerschap snuffelde mijn hond regelmatig aan mijn buik en legde zijn kop er tegenaan. Wat resulteerde dat hij regelmatig een schop kreeg van mijn meisje. Nadat we thuis gekomen zijn na de bevalling heb ik haar in de maxicosi op de salontafel gezet en hij mocht gelijk komen kijken/snuffelen. Bewust op de salontafel omdat zij dan hoger stond als hem (labrador) maar hij kon er wel rustig bij. Als hij tijdens het voeden even kwam kijken liet ik hem erbij en aaide ik hem voorzichtig. En wandelen was toch veel leuker geworden met zijn allen vond hij.. als er een vreemde bij de wagen kwam ging hij er tussen staan. Verder hebben we geen regels veranderd. Helaas is hij overleden door ouderdom maar van de tijd die ze samen hadden was hij dol op mijn meisje.
Ik had de baby op de arm, ik zat op de bank en de hond mocht aan haar snuffelen. Verder niks bijzonders gedaan. Ik vind foto's van een kind in een mand met de hond echt doodeng.. Typische gevallen van een hond die toch onverwachts van zich afbijt en dan opmerkingen maken als: 'dat doet ie anders nooit', 'mijn hond en kind zijn echte maatjes, hij zou nooit wat doen' etc. Ik vind het echt heel onverantwoord.
Wij hebben een kleed in de woonkamer voor de hond en de katten die is voor hun allemaal... En ik zorg ervoor dat mijn hond niks doet in het geval dat er een kind op dat kleed komt zodat ik in de toekomst als hier kinderen van andere mensen zijn met bijna 100% zekerheid kan zeggen dat mijn hond niks doet en dit werkt voor mij en mijn hond dus dan is het goed toch?
Sorry heb de post twee x gedaan. Zoals ik al zei heeft mijn hond in de woonkamer een kleed die hij samen met de katten moet delen er is daar niet echt sprake van een terug trek plekje. Als hij het zat is gaat hij naar de slaapkamer ( gelijkvloers) in de mand komen zowel de katten als mijn zoon niet. Ik heb wel eens meegemaakt dat een kind in de mand van een hond ging zitten waarna de hond een beet gaf aan het kind. In dit geval hebben de ouders geen aangifte gedaan maar deden ze dit wel was er een grote kans geweest dat die hond nu niet meer had geleefd.. dit wil ik heel erg graag voorkomen en mijn hond heeft er tot nu toe helemaal geen problemen mee met mijn kind op geen enkele manier
Dan hebben we elkaar denk ik gewoon verkeerd begrepen Je hond heeft dus wel degelijk een plek waar hij zich terug kan trekken waar je kindje niet mag komen.
Hier is de plek van de hond, verboden terrein voor kinderen. Van kleins af aan geleerd en ze blijven daar dus ook weg. Zo voorkom ik dat mn hond iets kan doen. Kind er naar toe laten gaan en vervolgens zelf bij de hond gaan aaien... tja, echt verkeerde signaal dat je af geeft. Deze manier is echt vragen om problemen. Je staat toe dat kind er naar toe mag. Totdat je er een keer niet tussen staat en je hond zjch niet "gesteund" voelt. Dus je gaat elke keer er tussen staan als kind er naar toe gaat Stuk makkelijker om kind te leren dat hij daar niet mag komen hoor. Maar ieder zn ding. Kind blijft hier gewoon van voer en kleed af.
Ik moest twee dagen in het ziekenhuis blijven. Mijn man is tussendoor even naar huis gegaan, om onze labrador uit te laten.. hij heeft toen de eerste kleertjes meegenomen die Jay aangehad had; inclusief het mutsje van het ziekenhuis ( waar dus wat bloed aanzat... niet veel hoor) Deze heeft hij laten snuffelen, ze vond het reuze interessant en deed heel voorzichtig. Volgende dag kwamen we thuis; meteen maxicosi op de grond. ze deed echt MEGA voorzichtig ondanks dat ze pas net een jaar is! Succes!
Ik heb een schat hondje westie 7 jaar we behandelen haar als kindjr wandelen vaak kusjes knuffels maar ze is errrrg lief!! We waren in kraamhotel ze was bij vriendin. We kwamen haar ophalen ze op achterstoel gelijk Belle ruiken etc. Thuis ook gewoon ruiken verder paar likjes etc. Ik vertrouw hond ook volledig kon zo achterlaten met baby. Nu gaat erg goed we behandelen hun gelijk. En Belle weer dat ze niet mag grijpen of te dichtbij en hondje weet dat Belle aankomt moet ze wegwezen Moet nu wel vaak Belle remmen anders pest ze hondje weg van bank of pakt haar koekje af of eet haar brokjes maar gaat super maar ik heb ook uitzondering hond hihi
Thuis bevallen en eigenlijk niets "bijzonders" gedaan. Honden niet extreem weg gehouden maar ook niet te dichtbij gehouden. Honden reageren normaal op ons zoontje maar vinden hem wel "eng" en lopen weg als hij wat van ze wil. Zoontje is 10 maanden en ik vind het prima dat de honden geen zin in hem hebben.
Onze cocker spaniel (zie avatar) is de hele bevalling in de buurt geweest. Het begon allemaal in de nacht en de hond ligt altijd onze slaapkamer, hij heeft alles mee gemaakt. Tijdens het persen op de baarkruk liep hij gewoon om de kruk heen. ZL is op bed geboren en toen was hond gewoon op de grond. Na een klein poosje (ik heb daarvan geen besef van tijd meer) mocht hij op het bed komen en heeft voorzichtig gesnuffeld. Het was moeilijker toen we terug kwamen uit het zh (dag 4-6) ivm met geelzien. Maar toen moest hond ook weer erg wennen aan alle veranderende omstandigheden dat ik niet thuis geweest was voor 3 dagen.