Hier 2 katten. Tijdens de zwangerschap alles met 30 weken al klaargezet. Kinderkamer mogen ze niet komen dus deurklink omgezet. Box en wieg ook klaargezet met ballonnen erin. Mn dochter is nu 3 maanden en ze zijn er tot nog toe vanaf gebleven. Mijn katten zijn door omstandigheden erg schuw. Ik ben thuis bevallen en(helaas) heeft er 1 op de slaapkamer gezeten waar ik aan het bevallen was. Deze heeft er een trauma aan over gehouden. Beide katten tijdens de kraamperiode niet gezien. Eten en drinken deden ze 's nachts, overdag zaten ze verstopt in de kelder. Na een maand ongeveer kwamen ze aan dr snuffelen. Nu komen ze wel op bank erbij liggen als we haar op de bank hebben maar ze blijven terughoudend.
Heb na de bevalling nog drie dagen in et zh gelegen. Ik ben eerst aar binnen gegaan. En toen heeft mn man mij de aby gegeven toen ik op een stoel zat. Allemaal gesnuffelt en gedaan. Heb ze overal bij betrokken. Mochten overal bij zijn. Dan was ik aan het voeden en dan legde er 1 zn koppie op zn buikje. Heerlijk. En nu het zijn de beste vriendjes. Hij kan echt alles bijze doen. Ook rondlopen en aaien tijdens het eten. Ik vind dat het moet kunnen want hij is toch ook een baasje. Ze hebben niet echt een eigen plek want ze mogen op de bank dus liggen waar ze willen. En laatst was mn zoontje ziek en mocht in zn pyama op de bank tv kijken. En had geen deken nodig. Alledrie de mopsen om hem heen. Wij hebben trouwens wel tegen de visite gezegd denk ook om de hond! Dus graageerst de hond een koeke zoals altijd en dan pas baby. Wilde namelijk niet dat ze ineens vergeten werden. Dus mn enige advies is eigenlijk gewoon zoveel mogelijk hond erbij betrekken.
Ik ben ook in het zkh bevallen, toen we thuis kwamen hebben we onze dochter in de maxicosi op de grond gezet en onze hondjes ( een westy 5jr en boomertje 3jr) laten reuken, snuffelen en een likje op haar handje laten geven. Ze waren heel nieuwschierig en ook wennen voor hun. We hebben het mutsje wat mijn dochter op kreeg na de bevalling bij hun in de bench gelegd, voor de geur. Hier is alles heel goed verlopen met de honden, en nog steeds, ze zijn gek op haar en andersom ook.
Wij hebben een hele grote lompe jonge witte herder. Hond was bij mijn ouders en toen we thuis kwamen uit het ziekehuis hebben mijn ouder de hond gebracht, hond in een relaxe "state of mind" gebracht haha die was natuurlijk dolenthousiast om ons weer te zien. Nadat ze was gekalmeerd baby gehaald en laten snuffelen. Ze was zo voorzichtig! Ze voelt dat heel goed aan. Ze heeft dan ook een hart van goud nu gaat het nog steeds goed. Ze is heel nieuwsgierig en wil er altijd bij zitten/liggen maar het gaat supergoed!