Krampen, met name 's morgens en 's avonds, wat kun je er aan doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Elleke, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,

Ik heb al een hele lange poos lang last van krampen. Met name 's morgens en vooral 's avonds. 's Morgens voel ik het in de loop van de dag wegtrekken, heb 's middags vrijwel geen last en 's avonds begint het weer. Voorgelegd aan de VK en zei dacht dat het echt darmkrampen waren, omdat de krampen aan de zijkanten en hoog zitten. Als ik namelijk op m'n buik druk voel ik het echt steken onder m'n navel, niet lager. Heb ook geregeld last van lucht :), maar voel ook vaak continue een vlaag van krampen en dat ik geen lucht heb.
    Ik kan trouwens makkelijk naar de wc, dus heb geen last van verstoppingen.
    Wie herkent dit en wat kun je er tegen doen/eten?

2. moiss

moiss Actief lid

13 mei 2013
    397
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook veel krampen. Had zelf het idee dat het mijn darmen zijn. Maar ik houd het even in de gaten. ook in de ochtend. Heb dan echt het idee dat er lucht vast zit ofzo. In de avond heb ik juist weer vaak het gevoel van diarree krijgen.

Ik eet een lekker banaantje (niet doen als je verstoppingen hebt, maar die heb jij niet).
    Lekker fruit eten.
    Maar ik heb nog niet echt iets ontdekt wat echt helpt....

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik vrees dat ik mijn darmen ook voel. Vooral bij het opstaan en vanaf een uur of half 6 in de avond.
    Ontlasting is wat moeilijk. En last van lucht inderdaad.
    Heb alleen geen idee wat zou kunnen helpen!

4. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Heb ook veel krampen gehad in het begin!
    Je darmen doen rare dingen als je net zwanger bent, het hoeft niet altijd obstipatie of winderigheid te betekenen. Gewoon opzwellen en kramperig doen hoort er helaas bij.
    Daarbij kan een zeurderig gevoel rond je baarmoeder(je wilt niet weten hoeveel stress ik daarover heb gehad!) gewoon groeipijn zijn. Pijn is dus niet altijd slecht;)

5. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook regelmatig flinke darmkrampen. Alleen al een luchtbelletje kan flink pijn doen. Bij mij werkt beweging dan vaak het beste. Voor m'n gevoel zitten m'n darmen gewoon af en toe in de knel (vooral als ik lig) en als ik dan even ga lopen wordt het vaak al minder of moet ik even naar het toilet en is het daarna over.

6. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Hier hetzelfde. Ben wel blij om te lezen dat het normaal is.

7. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Hier ook krampen. Soms lijkt het meer op menstruatiekramp.
    Om te beginnen knoop van mn broek los (als ik thuis ben natuurlijk).
    Ik leg soms een warme kruik op mn buik of ga in bed liggen op het elektrische onderdeken (niet vergeten uit te zetten als je gaat slapen haha).

8. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    @Kittie:
    Ik wil niet bijdehand doen hoor, maar ik heb gelezen dat een electrische deken juist vermeden moet worden!
    Heeft te maken met straling enzo..
    (ik heb er zelf ook 1, vond het ook erg jammer haha)

Enne krampen precies zo hier..
    Vooral sochtends en in de avond

Deel Deze Pagina