Pfff...dat zit erop.....net voor het eerst bij de VK geweest. Ze kon mijn baarmoeder al voelen, wat me in ieder geval een beetje gerust stelt dat er iets groeit. Helaas nog niet naar het hartje geluisterd, dat komt over twee weken bij de echo..... Had wel een hoge suiker, dus volgende week weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Drie uur lang in het ziekenhuis doorbrengen, omdat ik voor het ontbijt en 1 EN 2 uur na het ontbijt moet prikken....pfff jeetje zeg. Iemand ervaring mee? Waarschijnlijk niets aan de hand, heb net na de lunch laten prikken en volgens mij had ik een flinke boterham met pindakaas op, hahaha....
Jeetje moet je daarvoor naar het ziekenhuis. Ik heb van de vk zo'n setje voor thuis meegekregen. Datje thuis zelf je bloedsuikerwaarde mag prikken. lijkt me veel handiger en praktischer. Bij mij was het eerst ook niet goed maar moest toen een week minder fruit eten en toen was ie wel goed (ben namelijk verzot op fruit en die fruitsuikers zijn niet zo goed voor de zwangerschap, mag nu nog maar 1 x pd fruit) Gek he eigenlijk is het gezond denk je is het voor mij weer niet. hahaha succes 3 uur poeh poeh
Oh joh Fredje, dat kan het dan best ook bij mij wel zijn.....ik at eigenlijk altijd te weinig fruit, maar sinds kort bij een dietiste vanwege darmproblemen en die spoorde me aan meer fruit te eten, dus ik vol aan de fruit en daardoor helemaal verslingerd geraakt aan de mandarijnen! Mijn moeder, verpleegkundige, reageerde ook al van: moet je daarvoor naar het ziekenhuis?!?!? Misschien bel ik morgen de VK wel even. Mijn moeder kan van haar werk van die setjes meenemen, dan hoef ik ook geen drie uur in het ziekenhuis te zitten! Dank voor de reactie, daar heb ik nou wat aan!
Ik heb ook ooit zo'n bloedonderzoek moeten ondergaan. Ik moest 3 keer op 1 dag naar het ziekenhuis om bloed te prikken (voor het ontbijt, na het ontbijt en 's middags nog eens). Mijn suiker bleek goed te zijn en heb er daarna nooit meer wat van gehoord. Het was dus vals alarm. Het is immers een moment opname en het bloedonderzoek in het ziekenhuis kijkt naar je suiker op verschillende momenten gedurende de dag.
Hai Kristel, Mijn moeder is verpleegkundige, dus die neemt morgen een "zelftest" set mee, zodat ik niet 3 keer naar het ziekenhuis hoef, wel zo prettig.... Hopelijk ook bij mij loos alarm, ik zat maar 0.4 boven de "toegestane" grens dus ach, had net daarvoor lekker zitten lunchen, helemaal niet aan gedacht dat ik beter nuchter kon zijn, maar ja.... Dank voor je antwoord
Ik heb tijdens mijn zwangerschap een GTT moeten ondergaan, dat is een glucose tolerantie test. Eerst moest ik nuchter geprikt worden, toen kreeg ik een suikeroplossing die ik in een keer moest opdrinken en vervolgens ben ik elk halfuur geprikt. In totaal 8 keer. Mijn uitslagen waren als volgt: nuchter aan de hoge kant, daarna 4 keer boven de 7.5, toen 2 keer net 7 en de laatste was weer binnen de toegestane grenzen (4-7). Conclusie van de diabetesverpleegkundige: weer zwangerschapsdiabetes. Conclusie van de verloskundige: ach, we hebben wel hoger meegemaakt. Niets aan de hand volgens haar. En na de geboorte bleek het toch suiker geweest te zijn, Leo kreeg meteen een suikerdip toen hij mijn zoete bloed niet meer kreeg. Ik hoop voor je dat je bij de thuistest gewoon tussen de toegestane waarden zit. Groet van Kiki
ik mag morgen 4 keer laten prikken pppf zie t ook niet zo zitten maarja moet ik daar gaan zitten eten enzo in die wachtkamer zal maar een mooi boek opzoeken om de tijd wat door te komen veel liefs mieke
Hai Mieke, Ik ga woensdag thuis testen ja....moet eerst nog ff het testapparaatje krijgen.... Ik zie dan zelf welke waardes ik heb en die moet ik dan doormailen naar de VK. Zo weet ik inderdaad gelijk de uitslag. Dat was voor mij ook een beetje de reden zelf te willen testen. Ben vroeger ook een tijd lang getest omdat ze dachten dat ik suiker had (had ik niet) dus ik weet hoe het werkt....en groot voordeel is dat ik geen uren in het ziekenhuis hoef door te brengen! Dus....ik zal aan je denken morgen......pfff.... Liefs, Judy
ooh das indd makkelijk judy lekker thuis en bedankt dat je aan me denkt morgen ze doen t bij mij bij de huisartsenpost das gelukkig niet erg ver bij mij vandaan maarja moet er toch wel een tijdje blijven veel liefs mieke
Jeetje, ja daarom wilde ik dus niet naar het ziekenhuis......moeten ze daar vier dagen over nadenken wat de uitslag is.....stom hoor! Ik had gisteravond (ff testen of het lukte) 4.4 en vanmorgen 5.1......zou wel vreemd zijn als het over een uurtje ineens veel te hoog zou zijn denk ik....maar goed, het kan zomaar. Vandaag heb je de echo hè? Spannend en leuk! Laat je ff weten hoe het was?
hey judy hoe gaat t met t testen? nou de echo was opzich heel leuk en alles zag er goed uit alleen wat ik zo graag wilde weten is er niet van gekomen het geslacht de vrouw die de echo maakte deed ook niet echt haar best om er naar te kijken het was meer zo van nee ik zie t niet klaar daag dus ben wel een beetje teleur gesteld hopen dat we 5 nov met de pretecho meer zien veel liefs mieke
Oh wat zonde....nou ja, bij een pretecho zijn ze volgens mij altijd iets losser, dus dan lukt het vast en kijken ze vast ook langer om te proberen het geslacht te zien! Prikken ging goed. 5,1; 5,4 en 4,7, niets aan het handje lijkt mij... Heb het gelijk naar de VK gemaild, maar nog niets teruggehad.... Jij hoort het morgen hè, hopelijk ook bij jou alles goed en dan gewoon lekker gezond op naar de 5e! (maar eerst de 1e, want dan mag ik voor het eerst ons kindje zien.....ben nu al zenuwachtig of alles wel goed is...) Liefs
hey judy zoals ik dat lees lijkt er mij ook niks aan de hand hihihi ja zat je zenuwachtig bent kan ik me voorstellen hoor ik was ook bloednerveus de eerste keer heb ook echt liggen huilen toen ik mn kleintje zag heel veel succes de eerste he en als ik de uitslag heb van t prikken laat ik t weten veel liefs mieke
Vlgensmij komt zwanegrschapsdiabetes ook meestal voor na de 24e week, tenminste dat zei mijn vk, ik had namelijk ook in het begin een hoge suiker, (had ik zelf getest mijn zusje heeft diabetes) maar ze testen dat niet zo vroeg in de zwangerschap bij mij.
hey judy ik heb net de vk aan de lijn gehad en mijn suikergehalte was toppie 4.3/ 4.4/ 4.6 /3.9 en ze zei dat je beneden de 7 moest zitten dus denk ook wel dat t bij jou ook heel goed is veel liefs mieke