Eerste cryo tp in december...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tash, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik vraag me ook af hoe we het geheim kunnen houden.. En weet nog niet goed wat ik die met kerst, maar voor oud en nieuw heb ik gelukkig bijna geen zorgen. Ben al geen 'drinker', maar een wijntje bij het (uitgebreide) eten heb ik toch wel graag! Maar tegen die tijd misschien wel meer of minder klachten die de keuze van wel of niet wijntje nippen beïnvloed?! Heb het gevoel dat ik buikgriep heb met vlagen.. Last van maag en darmen, dan misselijk en dan weer honger.. Vandaag kwam er vermoeidheid (moest echt ff naar bed voor we weg gingen vanaaf) en hoofd- en rugpijn bij.. Dat trekt nu weer weg.. Geen idee wat ik er mee moet want vind het erg snel! Bovendien ruikt de kaas gewoon nog naar kaas.... Ga nu lekker slapen, spreken elkaar morgen weer! Liefs

2. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Oja, heb ook al een dag of wat zere tepels.. Nu gaan alleen mijn borsten ook zeer doen.. Ik hoop echt dat het allemaal goede tekens zijn, maar durf gewoon niet te hopen! Ben er dus misschien wel meer mee bezig dan ik dacht! Weet ook niet wat we kunnen verwachten.. Nog een week en dam weten we het zeker! Liefs

3. Josefien

Josefien Actief lid

Dec 1, 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    @Lili: het zou fantastisch zijn als je nog zwanger het jaar uitgaat, ik wens het je heel erg toe! Ik denk dat je inmiddels wel weer gemeenschap mag hebben hoor..Wij twijfelen ook een beetje, we vinden het wat eng, maar als we echt zin gaan krijgen...;)

@Tash: dat klinkt wel als symptoompjes...Hoop het heel hard voor je!
    Ze zeggen dat je tussen dag 6 en dag 14 na de tp wel ongi kan worden. Ik heb vandaag dag 6 achter de rug, dus het wordt nu echt spannend. Ik meld het jullie meteen als ik symptomen ga voelen hoor..;)

Alvast een hele fijne kerst en tot de volgende update! Liefs, Fien

4. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hele fijne kerst meiden! Veel liefs

5. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Hopelijk zijn jullie aan het genieten van een fijne kerst!
    Nog even een vraagje. We kunnen morgen naar de sauna maar ik twijfel een beetje. Niet zozeer om dat het 'kort' na de tp is maar meer omdat het soms wordt afgeraden de 1e 3 mnd vd zwangerschap naar de sauna te gaan...
    X

6. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Lili! Lees net je bericht.. En kan zeggen dat we genoten hebben hoor! Jij ook? Ik heb begrepen dat als je lichaam gewend is aan die warmte van de sauna, het niet heel veel kwaad kan. Als je nooit gaat kan je lijf dat minder aan... Liefs

7. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hoe gaat het trouwens met jullie meiden? Al last van kwaaltjes? Hier nog steeds met vlagen misselijk (vooral 's avonds en 's nachts, maar nu ook al twee dagen overdag), zere tepels en borsten, maar ook steken in mijn onderbuik en lage rugpijn... Dus ja.. Voelt soms ook alsof de ongi eraan komt! Lekker vaag.. Nog ff wachten en we weten meer! Liefs

8. Josefien

Josefien Actief lid

Dec 1, 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Hey lieve meiden!

Hier weer even een update..Ik heb een heerlijke kerst gehad, TOTdat ik gisteravond ineens bij het naar de wc gaan lichtbruine afscheiding zag...Ik stortte echt in...ik had mijn schoonouders te eten en heb met mijn kaken op elkaar de rest van de avond verder gegeten. Toen ze weg waren kon ik pas huilen. Het was zo onverwacht en alles voelde gewoon zo goed..Het was ook pas dag 8 na de tp gisteren! Vandaag weer bruinige afscheiding, dus het zet nog niet door, maar het is wel echt een slecht teken. Ik voel ik lichte ongipijn, dus ben bang dat het over en uit is. Heel naar dus, maar hopelijk is het jullie wel gegund! Ik hou jullie op de hoogte, liefs

9. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Houdt nog even moed... Heb al vaker gelezen dat meiden bruine afscheiding hadden, maar de ongi niet doorzette.. Die zijn hartstikke zwanger! Sterkte hoor meid! Knuff

10. gorgi

gorgi Lid

Jul 19, 2008
    40
    0
    6
    Female
    Beste dames,

Mag ik meeschrijven?
    Ik heb in december een IVF poging gehad, maar de is mislukt. Ik heb vandaag gebeld en in januari 2012 kan ik een tp krijgen. We hebben 4 embryo's in de vriezer in twee rietjes. Ik moet morgen bellen om een afspraak te maken. Volgens het ziekenhuis kan het in mijn natuurlijke cyclus.

Voor mij is dt voor het eerst, dus vond het wel fijn om met julle mee te schrijven. Ik zie dat er twee binnenkort moeten testen en dt er bij 1 jammer genoeg niet is gelukt. Spijtig.

Mag ik met jullie meeschrijven?

Gr.,Gorgi

11. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Mag ik ook meeschrijven?

Ik heb in november mijn eerste IVF-poging gehad; 12 eicellen waarvan er slechts 3 (goed) bevrucht zijn. Er zitten er dus nu nog twee in de vriezer en die gaan in januari ontdooid worden.

Ik doe overigens mee met de Antarctica-trial en ben in de artificiële cyclus geloot. Moet zodra ik ongesteld word beginnen met 3x per dag Progynova en vanaf circa de 12e cyclusdag met utrogestan.

Zijn er meer meiden die dit gebruiken? Ik lees stiekem wel al even mee op dit topic, maar was dit volgens mij nog niet tegengekomen!

12. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Welkom Gorgi en Nikaatje!
    Ik had de tp in de natuurlijke cyclus, dus weet niets van Progynova. Wel Utrogestan. Deze bollen moest ik inbrengen afgelopen zomer bij mijn ivf poging. Spannend voor jullie komende maand!

Josefien, ik heb eergisteren ook bloedverlies gehad. Zelf iets helder bloed. Dus mijn moed was ook al in mijn schoenen gezakt.. Maar het is wel gestopt gisteren. Vandaag heeel iets licht gekleurde afscheiding. Ik ben ook bang ongesteld te worden, maar heb nog wel hoop. Bloed kan ook met de innesteling te maken hebben, hoeft nog niets te betekenen. Vooral bruin bloed= oud bloed.
    Hoe gaat het vandaag dan?

Tash, klinkt heel positief bij jou! Ik voel alleen mijn liezen (eierstokken denk ik), maar verder niet.
    Gisteren toch naar sauna geweest. Niet te lang in de warme sauna's, dat houd ik toch niet uit. Maar lekker relaxed. Ik werd alleen wel steeds duizelig. Ik weet ook niet waar dat mee te maken had..
    Wanneer gaan jullie testen?

13. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Natuurlijkmogen jullie meeschrijven gekkies! Bij deze Welkom! Het is heel fijn om dit te delen of vragen kwijt te kunnen! (Wel sorry voor het NIET gebruiken van de 'enter' toets waardoor het soms onduidelijk is..) Ik heb ook alleen de utro gebruikt tijdens de 'punctie-poging', cryo tp is in eigen cyclus gegaan met alleen pregnyl. Zal per zh ook wel verschillend zijn denk ik. Jullie zijn dus allebei is januari aan de beurt? Spannend meiden! En Lili en Josefien, bruin bloed is idd oud bloed.. Hoe gaat het nu Josefien? Hoop dat het net als bij Lili gestopt is.. Wanneer mochten/gaan jullie evt nog testen? Ben het even kwijt.. Sorry! Hier is vandaag de misselijkheid opeens veeeeeel minder en heb een beetje ongi kramp.. Nog wel beetje zere (.)(.), maar minder dan eerder.. Pfff.. Nog een paar dagen... Dikke knuff voor jullie! Oja, moeten vrijdagochtend heen voor de bloedtest em krijgen het 's middags te horen..

14. Nikaatje

Ha Lilli23 en Tash, thanks:)

Jullie zitten dus in de meest lastige periode...de wachtweken!! Maar beiden dus een cryo tp in natuurlijke cyclus en alleen pregnyl gebruikt? Dat is normaal gesproken in mijn ziekenhuis ook zo, alleen ben ik dus nu in de de "hormonencyclus" ingeloot. Vind ik ook wel fijn, want dan heb ik één kansje om te ervaren hoe dat is.

Sterkte met wachten, maar dat hoeft nog maar één of twee daagjes toch?!

15. gorgi

gorgi Lid

Jul 19, 2008
    40
    0
    6
    Female
    @Lili23 en @Thash: dank je wel. Voel me erg welkom.
    Hopelijk gaat het met jullie goed. Spannend, nog een paar dagen, vrijdag voor Thash.....

Nikaatje:ik ken dat niet. Voor mij is een cryo poging voor het eerst. Ik belde vandaag het ziekenhuis op en die vertelde kort hoe het zal gaan. Ik moet vanaf vrijdag 6 jan elke dag urine opsparen. Ik heb maandag 9 jan mijn eerste echo. Samen met de echo en de urine gaan ze bepalen wanneer de tp kan. Ik weet nog niet of ik pregnyl moet gebruiken.

Een vraagje: als je een cryo tp krijg, kun je dan gewoon vrijen zonder condooms de hele cyclus door? Ik hoor daar verschillende verhalen over.

Daarnaast wil ik waarschijnlijk acupunctuur doen. Bij mijn IVF n 2009 heb ik dat ook gedaan en ik voelde me er goed bij. Ik geloof wel dat het geholpen heeft. Hoe staan jullie hier tegenover?

Heel gek, maar ik stond best nuchter tegenover de laatste IVF in dec. Ik heb een kleine van 2 rondlopen, dus ben al gezegend. Maar een wens voor een tweede is groot. Is datgek? In ieder geval merk ik bij mezelf dat ik het toch weer moeilijk vind en onzeker ben. Had ik niet voor de mislukte IVF. Maar omdat het mislukt is, komen er weer onzekere gevoelens naar boven. ik lees zulke verschillende verhalen bij een tp van cryo. Onze eerste kind heeft al veel tijd en energie gekost (allemaal de moeite waard, hoor). Maar ik ben nu wat ouder (36), dus ja dat gaat dan ook een rol spelen.

Sorry, hoor, moest ff dit gevoel kwijt. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gr., Gorgi

16. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Gorgi! Wij hebben hetzelfde dilemma gehad, wel of niet vrijen tijdens cryo tp.. Omdat wij beiden gewoon normaal vruchtbaar zijn, was dat lastig.. Want de kans op een meerling is dan toch ook iets groter. Maar omdat bij ons de tp zws niet door zou gaan en we wel precies wisten wanneer ik mijn ei had, hebben we besloten zelf ook ee n 'kansje' te wagen. Nu dus toch tp gehad en tja.. Als het gelukt is blijft het ook nog een verrassing hoeveel het er zijn! Ze hebben iig tegen ons gezegd dat er geen 'vrijverbod' was. En de accupunctuur, waarom niet? Heb er zelf geen ervaring mee, maar het kan volgens mij nooit kwaad! Heb er juist ook wel hele goede berichten over gelezen... En het is absoluut niet gek om zo graag een tweede kindje te 'willen'!! Doe niet zo mal! Kan het me juist voorstellen omdat je 36 bent. Ik ben nog jong en wij zijn nu net actief met onze kinderen bezig. De situatie is dan toch weer heel anders, maar het gevoel hetzelfde! Ik ben wel erg blij dat we de gezinnen en een paar beste vrienden ingelicht hebben. Daar krijgen we een hoop steun van. Hoe doen jullie dat? Ik ga nu snel slapen (hoop ik), want we moeten hier rond 7uur al weer weg om 'even' bloed te prikken! Dikke knuff

17. Josefien

Josefien Actief lid

Dec 1, 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Hoi meiden!

Hier helaas sinds woensdag echt zwaar ongesteld geworden, het bruine bloed was dus bij mij wel een slecht voorteken..:( Was heel erg verdrietig, maar nu gaat het wel weer.

Ben heel benieuwd of jullie meer geluk hebben, Lili en Tash! Ik hoop het zo voor jullie!

En voor de nieuwen onder ons: welkom! Ik heb nog 1 cryo over, dus ik mag volgende week donderdag alweer komen voor de eerste fm. Bij ons gaan de cryopogingen ook in de natuurlijke cyclus, dat is veel fijner vind ik zelf. Alleen 1 keer de pregnyl spuiten en dan zeker nog wel zelf een vrijpartijtje er tegen aan gooien idd..;) Bij ons is de kans alleen minimaal: mijn man heeft slecht zaad en ICSI is onze enige mogelijkheid. Maar toch, je weet maar nooit!

18. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Meiden, ook hier is het niet gelukt.. Zh heeft net gebeld, vlak daarvoor bruin bloed gehad, dus werd al bang.. Ook wij mogen meteen door als het goed is. Jij ook heel veel sterkte Josefien! Knuff

19. Nikaatje

Ooooh Tash en Josefien wat jammer voor jullie!!! Sterkte ermee, ik hoop dat jullie toch een fijne jaarwisseling hebben en vol goede moed het nieuwe jaar in gaan.

Ik heb ook niks gehoord over een vrijverbod (terwijl wij ook allebei normaal vruchtbaar zijn), maar ik ga me er eerlijk gezegd ook niet druk om maken hoor. Het is al drie jaar niet gelukt, dus waarom zou het in de cryocyclus wel spontaan lukken? De kans dat een cryo zich innestelt is al vrij klein!
    Overigens moet ik zelf voor de terugplaatsing al met de utrogestan beginnen en vind ik dat niet echt bevorderend voor het seksleven..dus het is de vraag of ik er überhaupt rond de eisprong zin in heb;)

Ik ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met acupunctuur en heb tijdens de IVF poging een paar behandelingen gehad tot de punctie. Ik heb er wel baat bij gehad in die zin dat ik wat meer kon ontspannen.

Tash : bij mij weten m'n (schoon)ouders het en al mijn collega's (gelukkig een klein kantoor). Een paar goede vrienden zijn ook een beetje op de hoogte maar niet precies wanneer wat plaatsvindt zeg maar.

Zijn/worden er bij jullie trouwens één of twee cryo's teruggeplaatst?

20. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Nikaatje! Bij ons wordt er eentje teruggeplaatst. Dat is vanwege mijn leeftijd, ben nog te jong voor twee.. Dus hebben vandaag besloten elke poging zelf ee tweede te maken! Zo! Het is nl afgelopen keer ook niet gelukt. Maar het scheelt idd heel veel dat ik geen utro hoef te gebruiken, dan vergaat de zin snel ja..... Ik heb al jaren geen eigen cyclus meer gehad en ik moet eerlijk toegeven dat ik het aan mijn libido heel erg merk wanneer we rond de sprong zitten.. Dan wordt vriendjelief helemaal ee beetje bang van me, hihi! Maar dat zal misschien wel versterkt worden omdat ik veel hormonen heb moeten gebruiken die je libido naar het vriespunt brengt, dus er gaat een wereld voor me open! Hier is de pij inmiddels weer ouderwets hevig, dus net lekker lang onder de hete douche, heerlijk! En nu weer proberen positief naar de toekomst te kijken. Vandaag mag ik nog wel beetje verdrietig zijn, maar we moeten verder! Nu wel te hopen dat we de volgende ronde door mogen en dan ook kunnen testen voor mijn mannetje op wintersport is! Zo, sorry voor mijn eindeloze verhaal... Is maar goed dat ik schrijf, anders hadden jullie nu zeker geen oren meer over! Excuses! Dikke knuff

Share This Page