Zwanger worden en schildklierproblemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semantha, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik weet dat dit normaal geen probleem hoeft te zijn.
    Toch denk ik wel eens omdat ik een te traag werkende schildklier heb is er toch overgewicht ontstaan en ben daardoor (wat je wel eens leest) minder vruchtbaar...
    Iemand die in het zelfde schuitje zit? en mij misschien enigzins wat kan gerust stellen.
    Ook qua medicatie ik zit nu aan de Thyrax 200 mcg mijn internist heeft me verteld dat zodra ik weet dat ik zwanger ben dat ik dan gelijk de medicatie moet verhogen met 25 mcg.
    Maar heb ook ergens gelezen dat je kindje voor de helft afhankelijk is van jou schildklier hormoon...
    Dan is 25 mcg toch te weinig.
    En dan de controles natuurlijk heb je doordat je een schildklierziekte hebt meerdere controles bij de chynacoloog?
    Kortom een hoop vragen...

Knuffels van Semantha

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb zelf ook een traag werkende schildklier, en ben daardoor ook genoeg aangekomen :( en slik Eutyrox 75 (vrijdag weet ik de uitslag van de waardes) ga wel naar 100 toe.
    Als je goed ingesteld bent dus als de waardes goed zijn dan hoeft dat geen problemen te geven met zwanger worden, je zal als je zwanger bent ook iedere 4 tot 6 weken bloed moeten prikken, je hebt idd meerdere contoles om te kijken of alles nog goed gaat met het kindje die wordt heel goed in de gaten gehouden, ik heb ergens gelezen dat het iedere maand zal zijn.

Ik zit zelf in de MMM (medische molen) en ben onder behandeling van de gyneacoloog, heb geen (goede)eisprong en geen cyclus, progesteron was niet goed, ik daarvoor Clomid gekregen omdat allemaal goed te maken, vandaag de uitslag opgevraagt en het heeft zijn werk goed gedaan. Nu kan ik donderdag testen of ik zwanger ben.

Ik wil je heel veel succes wensen, hopelijk ben je snel zwanger.

Liefs wolly :)

3. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Hoelang ben jij al bezig dan om zwanger te worden?
    Ik ben nu sinds augustus bezig de eerste echte poging in september.
    Ben ik augustus met de pil gestopt dus moest nog even ontpillen zit
    al vanaf mijn 11de aan de pil dus ook al ruim 15 jaar.
    Ik heb zoiets als ik toch na een jaar niet zelf spontaan zwanger ben geworden dan moet ik me toch maar eens laten onderzoeken..

Groetjes van Semantha

4. wolly

wolly Niet meer actief

Ik ben sinds okt 2006 van de pil af en de echte poging om te proberen is sinds aug 2007, omdat ik eerst de schildklier waarde goed wilde hebben.
    We waren wel aan het proberen, en dachten ook van als het raak is is het raak maar sinds aug 2007 voor het echie. We zitten nu in de 3de ronde.
    Ik ben wel gelijk doorgestuurd naar een gyneacoloog omdat ik al vaker van de pil af ben geweest en liep al langer te vogelen met mijn menstuatie dus dat vond de huisarts wel rede om ons niet een jaar lang te laten proberen.

Je zou is een afspr kunnen maken bij je huisarts en voorleggen dat jullie graag een kindje willen maar dat je graag doorgestuurd wilt worden.

5. sabrine

sabrine Actief lid

11 jun 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp

Ik heb precies hetzelfde,zit nu ook aan de clomid en heb ook een schildklierprobleem...... :(

6. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi!

Ik heb ook een schildklier probleem. Alleen werkt deze bij mij te snel. Heel soms neigt m'n schildklier om langzaam te werken, maar meestal werkt ie te snel. Voor de zomer mocht ik eindelijk stoppen met de medicatie omdat mijn schildklier stabiel was. Nu een paar maanden later werkt ie toch weer iets te snel.
    Ik slik trouwens PTU, en met deze medicatie mag ik gewoon zwanger worden.

Hebben jullie elke maand een menstruatie en hebben jullie een eisprong? Ik ga binnen kort voor het eerst op controle bij de gyn. Ben super zenuwachtig.

Ben lid van een forum waarbij er vrouwen komen die schildklierproblemen hebben. http://www.graves-patienten.nl/forum/in ... b7d34b7598

Je kunt er alles over lezen/ vragen stellen over je kinderwens en schildklierproblemen.

Liefs Bloempje

7. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb problemen met mijn menstruatie en met een eisprong, ik wordt bijna niet ongesteld van me zelf, ik loop daarom ook bij de gyneacoloog, omdat ik zwanger wil worden en heb hormonen gekregen om dat allemaal goed te krijgen.

8. Semantha

Semantha Lid

12 jan 2008
    70
    0
    0
    Ik heb wel een cyclus van rond de 31 dagen dat is nu al een paar manden stabiel.
    Een eisprong ik zou het niet weten eigenlijk....
    Ik voel dat niet ik lees het hier echt met open mond zo van dat vrouwen dat voelen maar ik heb daar echt geen idee van.
    Ik heb hier wel eens de calculator gebruikt om te bepalen wanneer we moeten "klussen" maar op de datum dat dan de eisprong staat dan let ik er wel eens op maar voel niets ofzo...
    Is dat stom?

Knuffels

9. wolly

wolly Niet meer actief

Hoi Semantha

Het is zeker niet dom hoor ;)
    Ik voel mijn eisprong eigenlijk ook nooit, ja en ik weet het eigenlijk niet hoe het moet voelen, ik heb zo'n onregelmatige cyclus dat ik ook niet weet van hoe of wat en wanneer ;) Voor sommige voelt het als een steek rond de liezen en voor sommige is het weer een flauw buikpijn gevoel. Ik heb geen idee.
    Ik ben wel bezig met temperaturen, (dat doe ik dan voor me zelf om te kijken of ik daar me ei in zou zien maar ik hoef het niet te doen van de gyn omdat ik ook echo's krijg daar wordt mijn ei in de gaten gehouden), dat zou je ook nog kunnen doen om je ei te vinden, je kunt er meer over vinden bij de teperatuurkaartjes topic.

10. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Mijn schildklier werkte ook te traag. Met maar 25 mg Thyrax is het probleem verholpen. Mijn cyclussen zijn ook heel erg veranderd.

11. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben deze week getest op mijn schildklier, krijg vandaag de uitslag.. Spannend! Ik word maar niet ongesteld en begin het nu wel een beetje zat te worden zeg! Ik ben benieuwd!

X

12. sabrine

sabrine Actief lid

11 jun 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik lees dat sommige gewoon mochten stoppen met medicatie.......Maar ik heb toen te horen gekregen dat ik het mijn hele leven moet slikken..... :(

13. wolly

wolly Niet meer actief

Ik moet ze ook blijven slikken, miss dat dat te maken heeft op hoeveel mg je zit maar weet het niet precies.

14. wolly

wolly Niet meer actief

Hey LindaS

Spannend, heb je er een goed gevoel over dat het goed zit?

Ik ben benieuwd.

Liefs wolly :)

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Wolly; ik weet het niet.. Normaal gesproken krijg ik meteen wel uitslag van de assistente als deze goed is.. Maar nu moest ik speciaal terugbellen naar de dokter, dus ik denk wel dat er 'iets' uit de test is gekomen.. Nu maar even afwachten tot 13 uur, wat duurt wachten dan lang zeg!
    Ik weet niet of er iets met mijn schildklier is, maar vind het natuurlijk wel vreemd dat ik helemaal niet ongi wordt.. Erg frustrerend! Maargoed, ben blij dat ik vanmiddag wel meer duidelijkheid heb en hopelijk iets krijg om mijn menstruatie op te wekken!

Ik hou jullie op de hoogte!

16. wolly

wolly Niet meer actief

Ik denk dat je wel iets krijgt om je ongi op te wekken, en zeker als je al zo lang wacht tot het een keer komt.

Ik duim voor een goede uitslag om 13.00 uur!

17. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Wolly; Ik hoop het ook! :) Ik wil ook een keertje kunnen aftellen tot mijn NOD, haha! :) Het lastige is dat ik telkens het gevoel heb dat ik ongi ga worden, maar er vervolgens niet gebeurd en de klachten weer overgaan.. Om gek van te worden! Telkens maar weer naar het toilet om een inlegkruisje in te doen, ben het echt zat!

Hoe kwamen ze er bij jou achter dat er iets met jouw schildklier was?

18. wolly

wolly Niet meer actief

Ja ik ken het verhaal, je koopt pakkennnn met maandverband en allemaal voor niks.

Bij mij kwamen ze er achter dat ik steeds dikker werd en dat ik niet ongesteld werd (ongeveer 2 keer per jaar) en ik kreeg allemaal rare en vage klachten en was steeds zo moe (kon de hele dag wel slapen) maar ze niet konden achter halen waar het vandaan kwam en toen zei de huisarts van laten we eens jou schildklier gaan testen, dat is nu bijna 2 jaar geleden dat ik er achter kwam, maar ik denk zelf dat ik er wel 10 jaar ongeveer mee loop als ik achteraf terug denk.

Heb jij ook van die rare klachten?

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Nou, ben wel wat aangekomen, maar niet enorm veel. Pas mijn kleding nog steeds aan gelukkig! Verder heb ik niet zoveel klachten, behalve het niet ongesteld worden maar wel de menstruatiepijnen!

Ik ben ook pas drie maanden gestopt met de pil, dus hoop eigenlijk dat ik gewoon een middeltje krijg om het op te gaan wekken!

Maargoed, het zou mooi zijn als die uitslag goed is, dan weet ik in ieder geval dat mijn lichaam in orde is!

20. wolly

wolly Niet meer actief

Ja dat klopt, nog 1 uurtje wachten en dan weet je het ;)

Deel Deze Pagina