Eerste cyclus na stop pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RVB, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RVB

RVB Actief lid

3 okt 2016
    239
    138
    43
    #1 RVB, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt: 3 okt 2016
    Goedemorgen!

Ik ben op 2 sept gestopt met mijn pil. Op 4 sept was de eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding, dus begin nieuwe cyclus. Ik weet dat heel je lijf nog op gang moet komen na het gebruik van de pil e.d. maar toch ben ik ongeduldig :cool:

Op dag 11 ben ik begonnen met ovulatietesten en gisteren (dag 29) kreeg ik eindelijk 'het donker streepje'. Betekent dit dan ook altijd dat je ovuleert en dus ongesteld (of niet in het mooiste geval) gaat worden?

Misschien een stomme vraag maar ik ben een 'beginner' :). Een erg lange cyclus dus de eerste keer maar ik neem aan dus wel een volledige cyclus?

En als laatste, gister donker streepje en zaterdag en zondag ook meteen geklust. Vanavond en morgen dan ook nog klussen?

Wel heb ik gisteren en vandaag ook een heel hard drukkend gevoel in mijn onderbuik. Weet niet wat dat dan kan betekenen? Lees iets over ovulatiepijn. Het is wel een ander gevoel dan ongesteldheidspijn.

Alvast dank voor de reacties!!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb je een foto vd test? Een test geeft je lh piek waar. Dit is geen garantie op ern eisprong. Maar dit gebeurd dan meestal na 24-48 uur.
    15 dagen na een positieve ovulatie test kun je een zwangerschapstest doen als je niet ongesteld bent geworden.

3. RVB

RVB Actief lid

3 okt 2016
    239
    138
    43
    Hi zonnetje2015

Ik heb geen foto van de test. Wel is de teststreep heel donker en duidelijk.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat het streepje donker is, betekent een piek in je lh-hormoon. Dit wil helaas niet zeggen dat er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Je zou er ook nog bij kunnen temperaturen.
    Bij mij duurde het na de onttrekkingsbloeding van de pil nog 3 maanden voor ik weer ongesteld was, dus hou er rekening mee dat dat ook nog kan gebeuren.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Beide strepen moeten even donker zijn, dan heb je een positieve test.
    Zo kort na het stoppen met de pil is er helaas nog weinig zinnigs over te zeggen. Het zou kunnen dat het nog erg lang duurt voor je weer ovuleert, maar er zijn ook dames die binnen de eerste maand al zwanger worden.

Hopelijk is het gauw raak!

6. RVB

RVB Actief lid

3 okt 2016
    239
    138
    43
    Dank je voor de reacties! Het lijkt er wel op of ik vandaag ongesteld ben geworden! Drukkend gevoel in de onderbuik maar toch anders dan de krampen die ik normaal heb. Daarnaast heb ik erg veel bloedverlies. Betekent dit dan dat ik ongesteld ben en heel het ovulerem gemist heb? Dat kan bijna niet aangezien ik al vanaf dag 11 elke dag test en gister (dag 29) Een piek heb gehad. Kan iemand hier mee helpen?

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je bent net met de pil gestopt. De boel kan ontzettend ontregeld zijn. Ik zou die test even laten goor wat t was en er vanuit gaan dat je nu ongesteld bent. Je cyclus begint nu dus opnieuw.

8. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik zou sowieso aanraden om even kalm aan te doen met testen enzo net nadat je gestopt bent met de pil. Begrijp dat de wens heel groot is, maar het kan gerust nog een jaar duren en dan leg je er al meteen zo'n druk op. Heel veel succes iig!

Deel Deze Pagina