Volgens FF heb ik op dag 18 mijn eisprong gehad. Kan ik er vanuit gaan dat ik dan echt op dag 18 mijn eisprong heb gehad? Ik ben pas op dag 14 begonnen met tempen. Als FF betrouwbaar is, wanneer zou ik dan kunnen testen? Of moet mijn temperatuur nog omhoog gaan of juist zo blijven? Dit is m'n eerste cyclus met tempen, dus vandaar deze vragen!
Als je je eisprong hebt gehad, stijgt je temp zo'n 0,3 tot 0,5 graden. Deze blijft hoog tot je menstruatie. Als je zwanger bent blijft het hoog zoniet daalt ie weer naar je oorspronkelijke temp. Je moet iedere ochtend rond het zelfde tijdstip tempen en dit bij houden. Mocht je deze cyclus niet zwanger zijn kan je gewoon door tempen.
Bedankt voor je antwoorden! Maar wanneer moet ik er van uit gaan dat ik overtijd ben dan? Ik heb namelijk verschillende lengtes van cyclussen gehad. Heb je een tip wanneer ik het beste kan testen?
ja meestal wel maar het kan een paar dagen korter zijn of langer. en ik heb soms 13 dagen en soms 14 en soms 15 momenteel.... Dat houdt het spannend zeg maar
Oke, bedankt voor je reactie. Als m'n temperatuur niet daalt hoef ik dus niet tot dag 54 te wachten als m'n ei op dag 18 al is geweest toch? Wacht ik 36 dagen in plaats van ongeveer 14... Ik zie wel hoe het loopt, ben heel benieuwd!
Als je 18 dagen na je ovulatie zit, dan kun je testen. De meeste luteale fasen zijn korter dan 18 dagen.