Eerste dag menstruatie.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fearfull, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Even een vraagje aangezien de meningen verdeeld zijn.

Ik heb dit keer echt een korte cyclus. Mijn ei was ook op dag 12 al en dit keer een cyclus van 23 dagen ipv de normale 29 dagen. Wat ik mij dus nu afvraag. Zonet 1 uur geleden dus ongesteld en bloed op verband. (Sorry voor de details) kan ik dit nu als cyclus dag 1 beschouwen of is dat pas morgen? Het is gewoon helderrood maar ik vloei niet als een gek ofzo.

Wie heeft het magische antwoord? :o:

2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Als het goed is telt het eerst zichtbare bloed als dag 1 van je nieuwe cyclus.

3. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Misschien dat dit helpt. Ik vind het op zozwanger.nl

Bijgevoegde bestanden:

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Helderrood is CD1. Sommige artsen zeggen als het rood pas na 18:00 u of 22:00 bv. komt dat je pas de volgende dag als CD1 moet tellen.

Dat komt niet heel nauw. Als je maar altijd hetzelfde doet. Dus of altijd na 18:00 u/22:00 tellen of altijd ervoor. En niet de ene keer ervoor en de andere keer erna.

5. Flamingooo

Niks ten nadele van jou natuurlijk maar dit vind ik een slecht stukje. Er zijn namelijk dames die zo weinig vloeien dat ze hun hele menstruatie af kunnen met een inlegkruisje die zouden dan nooit een CD1 hebben ;).

Het ziekenhuis gaat echt uit van helderrood bloedverlies. Ongeacht de hoeveelheid.

6. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Het is helderrood en heb nu wel een lichte inleg kruisje want dat vloeien zal morgen wel loskomen maar over die 18:00 heb ik wel eens gehoord. Ik ben ook na 6 uur ongesteld geworden maar geldt dat niet alleen voor de vrouwen die met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn?

7. Flamingooo

Daar is het belangrijk omdat een dag verschil veel uit kan maken ;). In een gewone situatie maakt die ene dag niet veel uit. Maar als je je cyclus bij houdt is het wel handig om consequent te zijn in mijn ogen.

8. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Dat bedacht ik me ook toen ik het gepost had. Maar ik bedacht me dat het meer duidelijkheid gaf dan mijn opmerking over het eerste heldere bloedverlies. Ik denk dat je zelf aan de hand van het artikel kan merken wanneer je eerste tekenen beginnen en wanneer je menstruatie echt is begonnen.

Ieder vrouwelijk lichaam is anders. Iedereen beleeft het ook anders. Ik ben blij dat we hier elkaar om hulp kunnen vragen en dat we elkaars reactie kunnen aanvullen met nog betere informatie. Bedankt!

Flamingooo vindt dit leuk.
  9. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Ik hou mijn cyclus wel bij omdat we van de zomer voor een tweede willen gaan. Het is nu zo dat ik eind februari gestopt met de pil. En cyclussen had van 30-29-29 en nu ineens als ik dit me eerste cyclus dag is 23. Mijn temperatuur is overgings ook vanochtend flink gedaald. Eerst dagenlang 37 a 37.2 en vanochtend ineens 36.8 :)

Ik reken deze dag als mijn eerste cyclus dag dan maar haha

Deel Deze Pagina