raad gevraagd...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dafne, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 27 juli ben ik bevallen van mijn sterretje Elize*, na 26w zwangerschap.
    Ongeveer 1( augustus was het bloeden minimaal, bijna niets, enkel wat bruinig-gelig verlies.
    Op 27 augustus begon ik opnieuw met hevig bloeden, er waren ook wat klontertjes bij. Naar de HA geweest -> die stuurde me naar een centrum voor echografisch onderzoek (dus geen gyn); Daar zeiden ze "bloedresten" en heb dan vervolgens 3 dagen methargindruppels gepakt en het bloeden stopte toen weer. Nu al zo'n 4 dagen gewoon witverlies. Gisteren controle-echo, zegt de echografist 'slijmresten'. Vandaag naar de HA geweest, zegt die, nee 't zijn toch nog wat restjes "oud bloed" en ik zou volgens haar toch een pil moeten gaan pakken, nl. de Deso 30. Want volgens de HA zou het gevaarlijk zijn om als er nog oud bloed zit, moest ik dan zwanger worden, dan zou dat kunnen een miskraam veroorzaken?

Maar is dat echt zo? want ik hoor vaak verhalen van vrouwen die zwanger zijn, een beetje bloed verliezen en dat men dan zegt "ooh dat was een beetje oud bloed, niks aan de hand"

want ik wil absoluut niet aan de pil, ik wil mijn lichaam de kans geven om zelf terug te herstellen

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Je kan ook 1 spontane menstruatie afwachten en dan is al het oude bloed ook weg.
    Deze menstruatie kan wel heftiger zijn dan normaal.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina