eerste dagen niet slapen op kdv?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by bunchy, Jan 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hoi,

mijn zoon is nu ene paar dagen naar het kdv geweest..
    hij slaapt er alleen niet of slechts 1 dutje en is dan helemaal doodop als we hem op komen halen.. is dit normaal voor de eerste dagen?
    leidsters zeggen dat hij erg vrolijk is en zijn tevreden met 1 slaapje van 3 kwartier terwijl hij bij ons elke 1,5 uur een uur ligt te slapen..

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Onze dochter gaat nu alweer bijna 10 maanden naar kdv en heeft vanaf dag 1 daar weinig geslapen; meestal maar een half uurtje of uur. Het is toch allemaal anders en ze wil er gewoon zo graag bij blijven. Zelfs nu ze ouder is, is ze gewoon doodop als ze thuiskomt. Maar gelukkig gaat zij maar 1 dag en heeft ze er dus verder geen last van. Kan me wel voorstellen dat als je kind meerdere dagen gaat, dat het dan niet prettig is.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje is laatste voor de 3e keer geweest om te wennen en voor het eerst daar geslapen. Nooit verwacht dat hij überhaupt zou gaan slapen. Hij sliep daar een uurtje. Thuis meestal wel iets langer 1,5 uur soms 2 uur. Maar soms ook uur.

Je zoontje moet natuurlijk erg wennen het slapen zal vanzelf beter gaan. Wel vervelend dat ze altijd zo ontzettend moe zijn als je ze ophaalt.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,147
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoontje gaat niet naar een kdv maar naar een gastouder. Hij is nu 3x geweest en heeft alle keren amper geslapen. Normaal wil zij de nieuwe kindjes de eerste paar keer de hele dag beneden laten, zodat zij ze goed kan leren kennen. Maar ze heeft onze zoon vandaag tegen het einde van de middag toch maar boven gelegd. Er is beneden zoveel te zien en te beleven, dat hij echt niet slaapt. Hij had nu boven wel geslapen hoor, maar het zou me ook niks verbazen als hij dat straks ook niet meer doet, als het nieuwe er wat af is. Thuis vecht hij ook altijd tegen de slaap en daar is nog meer te beleven.
    Ik vind het ook niet zo erg. Dat haalt hij thuis wel weer in.
    Ik wacht wel af hoe het slapen

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ik baal er erg van... ik vind het zo zielig dat ik hem dan helemaal uitgeput aantref.. lijkt me echt niet goed voor zo´n kleintje

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    bij ons kindje is het na de eerste week beter gegaan.
    De leidsters leggen hem nu in een kinderwagenbak dan voelt hij zich meer geborgen dan in een groot ledikant. Ook is hij nu zowiezo meer op zijn gemak daar nu hij een beetje gewend is.
    Het kan dus nog beter worden!

Share This Page