Tussendoor bellen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Miracle1984, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

ons zoontje gaat nu sinds 4 weken naar het kdv (1 dag in de week). Tot nu toe heb ik elke keer tussen de middag even gebeld hoe gaat gaat (om me zelf gerust te stellen;)) Ik weet ook wel dat als er wat zou zijn ze met mij contact opnemen maar zo in het begin vind ik dat wel fijn om even te weten hoe het gaat met die kleine!

Was benieuwd of jullie dat ook doen/deden! En echt de eerste weken of alleen de 1ste keer?

Groetjes Miracle :)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn dochter gaat naar een gastouder, maar ik heb alleen de eerste dag in mijn lunchpauze even gebeld om te vragen hoe het ging. Als er iets is belt ze mij wel en verder heb ik er gewoon vertrouwen in dat het allemaal goed gaat.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook alleen de 1e dag gebeld. Aan het eind van de dag krijgen we zo'n uitgebreid verslag van hoe het ging, daar heb ik wel genoeg aan :)
    Verder ga ik er ook vanuit dat zij bellen als er wat is.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik bel alleen even om te vragen hoe laat ze gedronken heeft,
    vorige keer kreeg ze net de fles toen ik binnen kwam, zat ik daar een half uur te wachten (wel leuk hoor al die kindjes zo te zien spelen enzo, maar moet niet te vaak gebeuren)

5. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Ik ga volgende keer proberen een keer niet te bellen hihi! Bij ons geven ze ook wel goed verslag door maar vind het toch nog een beetje moeilijk hem achter te laten. Maar dat gaat vanzelf vast beter! En het gaat goed, dus dat is fijn!

@BEG ja dan kan je idd beter even bellen, dat scheelt weer wachten!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle gaat vanaf begin januari naar 't kdv en ik heb tot nu toe ook elke dag even gebeld om te vragen hoe 't ging. Maar ze weigert meestal de fles ook nog, dus ik vind 't wel fijn om te weten of ze al wat gedronken heeft.

7. mroos

mroos Niet meer actief

Ik werk zelf op een kdv en sommige ouders bellen nooit, sommige ouders elke dag even. Het ene is niet raarder dan het ander, het is gewoon hoe ouders zijn.
    Als jij dus behoefte hebt om elke dag even te bellen, gewoon doen!

8. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hihi ben dus geen uitzondering ;) Het is voor mij gewoon even de eerste paar keer, om te horen of hij wat slaapt en drinkt en dan kan ik er zelf ook weer even tegenaan;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe (en deed) dat alleen als er iets was, dus als de kleine niet helemaal lekker was, of net ziek geweest, gewoon om even te checken of het allemaal goed ging. (of dat ik me moest voorbereiden op een kort dagje en ze gauw moest ophalen).
    ik ken ook iemand die 4 jaar lang iedere dag even belde. toen ze me dat vertelde dacht ik: ben ik nou zo'n ongeïnteresseerde moeder dat ik dit zelfs nooit heb overwogen?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Eerlijk heb ik in de 3 jaar dat Quinn op het kdv zit, pas 1x gebeld om te vragen hoe het ging, toen was hij wat ziekjes en een verschrikkelijk humeur, en ik voelde me erorm schudig.

Toen ik belde was hij happy dus ik ook.

Misschien komt het ookw el omdat het kdv naast mn werk zit, en als er wat is, bellen ze me echt wel, of ze komen naar mn werk. (paar keer gebeurd)

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik bel eigenlijk nooit, misschien alleen de eerste dag ofzo? Kan ik me niet eens herinneren, hihi. Wij zijn thuis nogal van het 'geen nieuws, goed nieuws' en het is ook zo dat als het ff niet lekker loopt of als Mini echt ziek is (koorts) ze snel genoeg bellen of we haar kunnen halen. En andere dingen hoor ik wel bij het ophalen of zie ik aan de bult op haar hoofd oid :D

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik doe het alleen wanneer hij niet lekker in zijn vel zit (is denk ik een keer of 5 voorgekomen, en hij gaat er heen sinds hij 3 maanden oud is). Dan bel ik 's middags even op om te vragen hoe het gaat.

13. tulip

tulip Niet meer actief

voor zo'n klein babytje hoef je je echt niet vervelend te voelen dat je belt hoor, dat is toch logisch??? Ik vind het ook geen probleem als ouders bellen. Wel hebben we een jongetje van 3, die ook al vanaf zn drie maanden bij ons is en die belt nog elke dag tussen de middag, dat begint mij langzamerhand hoog op de irritatiegrens te liggen.

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik bel heel wisselend. I.d als er wat is. Pas was ze s` ochtends ontzettend jengelig toen ik haar weg bracht toen heb ik na 2 uur even gebeld hoe het ging. Of i.d. al ze niet zo lekker is of soms overvalt het me ineens dat ik NU wil weten hoe het met haar gaat.. tja.. dan bel ik ook. Maar ik bel hooguit 1x per 3 a 4 weken.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou idd...alsof ze er geen vertrouwen in heeft ofzo?

Ik bel trouwens bijna nooit. Alleen als hij ziek is geweest.
    Niet omdat ik niet geinteresseerd ben, maar als ze me ook maar enigszins vertellen dat hij huilerig is of nukkig of niet kan slapen, dan vreet ik me gelijk op op het werk.

16. mroos

mroos Niet meer actief

Waarom? Die moeder vindt het blijkbaar fijn om even te horen dat het goed gaat, als zij dat nou nodig heeft..
    Iedereen is anders toch?

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Dan wordt het nog flink afkicken als hij naar school gaat!!
    Dan kun je echt niet de juf elke dag even bellen hoe het gaat.
    ( terwijl ik de eerste dagen daar toch wel behoefte aan had, vond het zo'n stap naar zo'n grote groep)

Snap wel dat het irriteert hoor.

18. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is ook zo, maar na 3 jaar nog??? Ik vind het nogmaals geen probleem om de ouders van nieuwe of zieke kindjes meerdere malen per dag te woord te staan, maar ik heb ook wel wat anders te doen dan de hele dag te bellen. En wat zeg je dan: ja, het gaat goed, lekker gespeeld en goed gegeten. Nou dat is voor haar toch geen nieuws, mannetje doet het al van begin af aan prima bij ons.

19. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0

Fijn om te horen! Ik bel namelijk nooit, ook nog nooit gedaan en over nagedacht eigenlijk.... ik begon me al een ontaarde moeder te vinden;)

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik werk zelf in de kinderopvang op een babygroep en bij ons wisseld het hoe en of ouders bellen. Ik vind het prima als een ouder belt zou ik denk ik zelf ook doen maar heb beide kids bij mij op het kdv ( gehad ) , maar we hebben er 1 tje die elke dag belt en dan super bezorgt doet, maar toen dochter lief ziek was en wij haar belden of ze haar kon komen halen omdat het echt niet ging kon ze haar echt niet komen halen en moesten we maar kijken wat we deden....maar dan wel elk uur bellen!! Daar gingen mijn haren echt van overend staan!! Kijk ik snap best dat je moeilijk weg kan van je werk kan ik ook want dan is er een leidster te weinig maar is een van kinderen ziek dan ga ik hoe dan ook naar huis toe!!

Deel Deze Pagina