Eerste date met je partner

Discussion in 'De lounge' started by Huismuisie, Jan 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,370
    30,668
    113
    Female
    We kenden elkaar van werk en gingen regelmatig na het werk even de stad in. Stond er een aankondiging van een Halloween party. Dus ik zeg. Dat is morgen, ga je mee?
    Omdat hij op loopafstand woonde zou ik blijven slapen.
    Gewoon op de logeerkamer als goede vrienden.
    Maar die nacht (behoorlijk bezopen geweest) ben ik na toiletbezoek in zijn bed gekropen en daar volledig in coma gelegen tot de volgende ochtend.
    Had hij heel lief een groot glas water en een emmer neergezet:roflmao:

Week later ging hij lasagna voor me koken. Toen met iets minder drank op in zijn bed beland :p

2. Ansj84

Ansj84 Actief lid

May 10, 2019
    470
    635
    93
    Female
    Tijdens een werkborrel gezoend in de kroeg, daarna mee gegaan om te eten en vervolgens 3 dagen niet meer thuis geweest.... :D

Nu 11 jaar, huwelijk en 2 kinderen verder.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Ik heb hem stiekem ontmoet .Wij kenden elkaar via internet. Het werd een strandwandeling en wat drinken. De 2de keer was in de stad winkelen.

4. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Bijna... bijna.... :)
    Wij wonen in een dorp, met (toen nog) een discotheek, daar kwamen we elkaar regelmatig tegen :D

Huismuisie likes this.
  5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Blind date, naar de film mr and ms Smith. Hij kwam aanlopen,zag hem voor het eerst en wist gelijk: dat is hem. Nu 15 jaar samen en dat gevoel is nooit minder geworden. Heel bizar, maar zalig om zo 'geborgen' te zijn. Dit is gewoon goed.

Indire and Huismuisie like this.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hij kwam bij mij thuis.

7. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Leuk, dit deden wij als derde date. Wij spraken altijd in het midden af, voor ons Utrecht. Mn vriendinnen vonden onze dates altijd maar vreemd, zeker deze. :$

AnnemarieK77 likes this.
  8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

We leerden elkaar kennen op een bijbelstudieconferentie. Hij 20, ik 18. Hij was in gesprek met een ander meisje, ik hoopte maar dat dat gesprek snel afgelopen zou zijn en dan kon ik met m praten, want hij leek me erg leuk. Nou, dat slaagde, ik na dat gesprek al helemaal verliefd, en de dag er na ook regelmatig elkaar gesproken, s avonds nummers uitgewisseld en toen elk weekend daten. De eerste keer gingen we gewoon de stad in s middags en daarna een hele stomme film kijken, tweede keer was Artis dacht ik. Toen de Dom beklimmen. Een keertje naar een park en wandelen. Daarna Scheveningen als ik t goed heb. En toen hadden we wel echt officieel iets en waren we vooral bij elkaar thuis. En nu 5 jaar getrouwd en 3 kinderen rijker.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Zitten ook wel leuke dingen tussen om alsnog een keer als date 100 te doen. :)

10. Maslov

Maslov Fanatiek lid

Apr 11, 2019
    1,225
    3,466
    113
    We waren elkaar al een paar keer (min of meer) per ongeluk tegengekomen binnen een tijdsbestek van enkele maanden: op een feestje, op het station, in de kroeg enz. Maar de eerste echte date was die ene keer dat ik a la Amelie Poulain een speurtocht had uitgezet vanaf zijn werkplek in Eindhoven naar een parkbankje. Ik was daar samen met mijn beste vriend de hele dag mee bezig geweest, toen ik erachter kwam dat mijn crush helemaal niet op zijn werkplek was. Na uren van nutteloze stoepkrijttekeningen maken en posters ophangen, kwam ik erachter dat mijn crush dus ergens in een café zat met zijn collega's. In een razend tempo plakte ik een spoor van post-its door de centrum van Eindhoven, zodat er toch nog een soort van speurtocht was? Ik weet niet waarom ik daar zo op gebrand was op dat moment. Uiteindelijk kwam alles goed. Hij waardeerde de moeite er het was allemaal heel romantisch en leuk. Inmiddels 11 jaar bij elkaar.

Huismuisie and YaelStone like this.
  11. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Na een poos op msn enz gepraat te hebben besloten we dat we maar eens moesten afspreken hij kwam naar mn woonplaats en ik haalde hem van het station toen zijn we gaan lopen en praten en daarna naar mn moeder gegaan om wat te gaan drinken en verder zijn we nooit meer bij elkaar weggaan nu ruim 10 jaar later nog altijd gelukkig samen ♥️

12. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Hij was mijn beste vriend. Pas toen we op een bepaald moment beide vrijgezel waren hebben wij verkering gekregen. In eerste instantie meer verstandelijk dan hartstochtelijk, zo van we zijn toch altijd al samen haha. Nu al weer 14 jaar samen en ben nog steeds gek op mijn man.

hummeltje5 likes this.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,501
    13,794
    113
    Female
    Noord- Holland
    M'n man heeft toen veel indruk op mij gemaakt: hij kwam op de fiets (was 25 km. enkele reis), nam een knuffelaap mee (die heeft m'n zoontje nu in z'n bed) en een kettinkje (hoe zoet) en we zijn vanaf mijn huis naar het water gefietst (ik romantisch bij hem achterop zwijmel zwijmel). Hebben heel veel met elkaar gekletst toen. En m'n man had zn melkflessen verbrand :roflmao:
    Hoe ik indruk op hem heb gemaakt weet ik niet, maar blijkbaar was het voldoende want na (over 3 weken) 14 jaar samen zijn kan ik toch wel stellen dat ik het blijkbaar goed gedaan heb toen :p

Amy1989 and Huismuisie like this.
  14. duitshollandsmeisje

Sep 18, 2018
    5,597
    7,396
    113
    Female
    Kokkin
    Duitsland
    Ik kon hem net 5 uur (op vakantie leren kennen, mijn eerste dag, zijn laatste helaas dus kort maar krachtig) en hij kwam ongeveer een maand later op bezoek bij mij thuis het hele weekend (afstand van 650km... dus kon hem ook niet voor een dagje heen en weer laten komen..) Superspannend, want wist alleen zijn voornaam, meer niet, wist NIKS.. dus scheet echt in mijn broek toen hij zou komen...
    Maar fantastisch weekend gehad, wezen lunchen op mijn werk (werkte destijds in een restaurant in de keuken) en daarna zijn we geloof ik wezen bowlen en een drankje gedaan in de stad. De eerste avond liet ik hem op de bank slapen want na 5 uur wilde ik hem niet meteen in mijn bed.. de volgende avond belandde hij bij mij in bed:rolleyes: nu 5,5 jaar later woon ik bijna 4 jaar (!!!!!) alweer in Duitsland waarvan 3 jaar samen en ben ik zwanger van ons eerste kindje! :thumup: dus ja, vakantieliefdes hoeven geen vakantieliefdes te blijven hihi

suus1983 and Huismuisie like this.
  15. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Bij ons ook wel apart ... hij had half wat afgesproken met een kennis van mij. Ik was net vrijgezel en had geen behoefte aan een vriendje . Die kennis smeekte me om mee te gaan , nou uiteindelijk had ze mij zover gekregen dat ik toch mee ging onder t mom van eventjes dan, zodra die knul er is ben ik naar huis Want ik heb geen zin om op stap te gaan.

Nou even later stonden we in de kroeg toen die kennis me aanstootte en zei daar is ie, ik draaide mij om en wauw was meteen liefde op het eerste gezicht, bij mijn man destijds net zo en nu 15 jaar later nog bij elkaar. Kennis was in begin niet zo blij. En normaal zou ik nooit de date van een ander afpakken maar dit gevoel was zo sterk en bij hem net zo.

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Mijn partner en ik hebben nooit een date gehad.
    We hadden een vriendschappelijke relatie, vervolgens friends with benefits en daarna een liefdesrelatie..

Mss moeten we maar eens een keer gaan daten

Huismuisie likes this.
  17. Noppes

Noppes Actief lid

Aug 31, 2018
    132
    120
    43
    Female
    Mijn man sprak mij aan op badoo, omdat we in dezelfde woonplaats woonde.
    Op dat moment stond ik absoluut niet open voor een relatie, en hield de boot flink af.
    We kletsen veel op msn en via sms, gewoon vriendschappelijk, een half jaar later en na een aantal keer vragen of ik echt niks samen wilde doen, gewoon als vrienden, hebben we in het bos afgesproken om met mijn honden te gaan wandelen.
    De klik was er gelijk, dit jaar 9 samen, 6 jaar getrouwd en een prachtige dochter.

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Ik had geloof ik als eens verteld dat man en ik elkaar leerde kennen via een online videospel (World of Warcraft)
    Daar spraken we bijna dagelijks (Leuk zo'n game verslaving xD) maar het klikte goed. Hij dacht eerst dat ik een Engelse was aangezien ik blijkbaar totaal geen Hollands accent heb wanneer ik Engels spreek. We kletsen met hele groepen via Skype en op een avond bleven we samen over op de Skype en toen zei ik opeens in het Nederlands tegen hem dat hij wel Hollands mocht kletsen.
    Daar schrok hij eerst nogal van :roflmao:
    Maar we bleven kletsen en hij vroeg eerst of ik eens een ritje met hem mee op de motor wou doen in de zomer. Dat duurde mij te lang dus bood ik aan om eerder een bakkie te doen. En weer was hij onder de indruk. (Blijkbaar zijn een hoop Belgische dames niet zo open en duidelijk in wat ze willen :p )
    Dus 2 weken later kwam hij met -1 op de motor vanuit België naar Nederland naar mijn woonplaats. (Een rit van 2 uur) Hij wilde dat ik me op mijn gemak zou voelen dus wilde niet dat we halverwege zouden afspreken.
    We hebben een simpele maar gezellige dag gehad. Door de stad gewandeld, wat gratis musea bezocht, een lunch bij La Place met een saucijsenbroodje die niet te eten was.

Ik was vooral onder de indruk van zijn hoffelijkheid. Vast normaal voor een hoop dames maar ik was nooit eerder iemand tegen gekomen die deuren voor me openhield, mijn stoel aanschoof, mij aan de binnenkant op de stoep liet lopen etc.
    We hebben een heel gezellige dag gehad en 's avonds regende het verschrikkelijk en heb ik maar gezegd dat het niet verstandig was voor hem om zo laat en in zulk rot weer naar huis te moeten rijden. Hij was het daar meer dan mee eens, dus de nacht was ook erg gezellig :oops::oops:

En nu zijn we alweer 7,5 jaar verder :D

Kikkertjekwak and Huismuisie like this.
  19. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

Jan 5, 2017
    1,035
    966
    113
    Ik kwam mijn man tegen op stageadres. Was toen 19, en hij me stage begeleider. Een dikke nogo natuurlijk. Maar na 2 weken was duidelijk dat we allebei meer wilde, en na 2 maanden heb ik hem gevraagd of hij op een zonnige dag bij mij wilde leren (hij deed toen een master) bij het meer bij mijn ouders.

Dat meertje ligt tegenover een golfbaan.... En golfen is dus niets voor mij. Ik had het nooit gedaan en ik zag al dat ik mezelf flink voor schut zou zetten als we daar heen gingen.

Maarja meneer zag de golfbaan en vroeg of ik daar zin in had. Ik lachte het toen weg en reed naar het meer wat ernaast was. omdat hij echter dacht dat ik naar de golfbaan reed die er tegenover lag werd hij helemaal blij en zei:

Dit vind ik zo leuk aan je! Je bent zo lekker spontaan!

:D uiteraard toen maar naar de golfbaan gegaan waar ik mezelf inderdaad flink onhandig heb laten zien :D

Hij weet nu de dag nog steeds niet dat het nooit me bedoeling wa sgeweest om te gaan golfen. :roflmao:

4 maanden later was mijn stage klaar, brak ik 2 polsen tegelijkertijd toen m'n ouders op vakantie waren. Toen ben ik "tijdelijk" bij hem ingetrokken. Het is nu 9 jaar later, getrouwd, 1 kindje rijker, huis rijker. Me ouders wachten nog op me tot ik weer terug kom van m'n tijdelijke logeerpartij :roflmao:

Huismuisie likes this.
  20. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Hier precies zo! :D

Orchid24 likes this.

Share This Page