Eerste date met je partner

Discussion in 'De lounge' started by Huismuisie, Jan 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,190
    433
    83
    Wij hadden als eerste date afgesproken in een stad. Daar hebben we eerst wat gedronken op een terras. Daarna zijn we ergens een hapje gaan eten. En toen het daarna nog steeds érg gezellig was, zijn we nog naar de film geweest. Heel relaxed allemaal! Inmiddels alweer 15 jaar geleden :eek:❤️

Huismuisie likes this.
  2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij gingen een rondje wandelen door het park. Ik was 28 en het was mijn 1e date ooit hahaha.

Ik kan me herinneren dat mijn vriend vertelde dat hij kort daarvoor koningin Beatrix ergens gezien had en zonder dat hij het besefte sprak hij iets te luid "daar komt de koningin!" waardoor alle mensen om ons heen om zich heen begonnen te kijken waar ze dan was.

Het zag er zo komisch uit, alsof die reacties geregisseerd waren! Ik kwam niet meer bij van het lachen.

Dat was op 15 juni 2010, dit jaar vieren we ons 10-jarig relatiejubileum in centerparcs.

Dit was mijn 1e en enige eerste date dus :D:roflmao:

Huismuisie likes this.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Grappig om te lezen dat het bij vrijwel iedereen direct heel goed klikte.

Ik ben van mijzelf nogal chaotisch, vriend is het tegenovergestelde wat dat betreft, maar binnen een minuut was ik dus helemaal rustig en relaxt. Dat effect heeft hij nog steeds. Vind dat zo bijzonder :)
    Niemand kan dat, behalve hij.

Amy1989 likes this.
  4. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

Mar 5, 2019
    2,175
    2,045
    113
    Female
    Ik was 14 en hij 15 en met onze eerste date gingen we naar Scary Movie 3. Ik was zo zenuwachtig dat ik een grote bak popcorn liet vallen:roflmao:

Huismuisie likes this.
  5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Hier niet echt een eerste date gehad. We leerden elkaar kennen bij de studentenvereniging dus de eerste tijd zagen we elkaar vooral op feesten/avonden/vakantie-weekenden waar iedereen bij was.
    De eerste keer dat hij bleef slapen was na oud&nieuw bij de vereniging, waar hij zo ontzettend dronken was dat hij maar net bij mijn huisje kon komen en daarna die nacht 7x heeft overgegeven. Echt súper romantisch... Nu alweer 13 jaar samen.

Huismuisie and Roozjuh like this.
  6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Ik heb m vergiftigd :roflmao:
    Had nasi gemaakt. Maar hij at thuis zo goed als kruidenloos dus zijn maag kreeg een opdonder van de kruiden in mijn nasi :rolleyes: 2dagen ziek geweest :roflmao: hij is overigens nooit meer weg gegaan. Hij is na 2weken logeren maar bij mij ingetrokken. Nu 12jaar samen

Huismuisie likes this.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zo dan.. dat is 13 jaar geleden besef ik me nu.
    Wij zijn wat gaan drinken op een terras.
    5 jaar vrienden geweest maar met gevoelens waar we toen niks mee wilde doen.
    Na 3 jaar kreeg ik een vriend en toen heb ik hem een tijd niet gesproken.
    1,5 jaar later ging dat uit en starte ik weer eens msn op, daar zag ik dat ie me had toegevoegd dus zijn we aan de praat geraakt.
    Diezelfde avond kwam die langs op de koffie :rolleyes: en is die nooit meer weggegaan :roflmao:

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hij verleidde me met het maken van creme brulee. Inmiddels 2 jaar verder en nog nooit creme brulee van hem gehad :roflmao::roflmao::roflmao:

trillian likes this.
  9. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

Feb 15, 2017
    1,511
    1,100
    113
    Female
    Heel saai eigenlijk :D. Hij kwam bij mij thuis. Hij had wel heel lief gebakjes gehaald voor ons en voor mijn dochtertje (die lag al op bed) had hij een doosje surprise eieren meegenomen. Dat was de eerste keer dat ik hem in het echt zag (aan de praat gekomen via facebook). Verder niet echt een date gehad samen :roflmao:.

10. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,826
    3,612
    113
    Wij leerden elkaar kennen via een x-files mailinglist in 1998, waar we al snel een beetje langs de rest van de leden heen met elkaar heen en weer zaten te mailen. Uiteindelijk mailden we los van de rest met elkaar, iedere dag langere en langere mails, over van alles en nog wat. Niets romantisch of zo, maar gewoon een mix van luchtig kletsen en goede gesprekken, vaak met een beetje een plagerige ondertoon. Dat ging een jaar zo door totdat we allebei concludeerden dat onze dagen grotendeels in het teken stonden van het wachten en reageren op elkaars berichten en hij als eerste opbiechtte bang te zijn dat hij verliefd aan het worden was, iets waar ik ook al weken mee worstelde. Met lood in onze schoenen toen toch maar afgesproken (want wat nou als het live niet klikte...). Hij haalde mij op hij het station, daar hebben we wat gedronken en toen zijn we naar zijn huis gegaan, waar we de hele dag hebben gepraat, gelachen, film gekeken, gegeten. Het voelde vertrouwd en goed. Op het station hebben we gezoend en dat was dat, bijna 21 jaar verder inmiddels.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dat was in Parijs ... een heerlijke blind date die zo ie zo niet stuk kon in de mooiste stad :D

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb werkelijk geen idee wanneer onze eerste date was. Volgens mij heeft deze nooit plaats gevonden:oops:

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik heb hem in de kroeg aangesproken en om een vuurtje gevraagd. Toen mocht je nog overal roken (ik was 15, inmiddels 15 jaar geleden). Hij was met 4 vrienden. :o: sindsdien onafscheidelijk. Tweede date (officiële eerste date) was op een bovenbouw schoolfeest waar ik niet geen mocht, maar nu wel als introducé (ik zat nog in vwo 3, hij in vwo 6). Oh heerlijk dit verhaal als ik het zo typ :roflmao:

14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Heel fijn! Mijn man kan dat ook heel goed... De rust in mij naar boven halen... Soms zo nodig! ;)

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Onze eerste echte date zijn we geloof ik naar de film geweest en een drankje gedronken in de stad....

Maar daarvoor nog van die momenten gecreëerd waardoor je toch samen tijd met elkaar moest doorbrengen... Zo was m'n band lek en die kon ik uiteraard niet zelf plakken... ;) ;) en hebben we na een feestje bij een gezamenlijke vriend nog ergens de hele nacht door zitten kletsen allebei te nerveus en bang om door de ander afgewezen te worden om een 2e stap te zetten! XD

uiteindelijk zijn we nu 9 jaar samen :)

16. LetiziaDaniela

Sep 19, 2019
    10
    16
    3
    Female
    Onze eerste date was dat we samen een ritje gingen maken op zijn motor.
    Hij komt uit Zeeland en ik Rotterdam. Omdat ik nog nooit daar was geweest besloten dat ik daarheen zou gaan.
    Ik ben er met de trein heen gegaan, hij stond me al op te wachten op het perron. Eerst koffie gedronken samen ergens en daarna zijn we gaan touren. We zijn naar Zoutelande gegaan en daar hebben we heerlijk gegeten savonds en gewandeld over het prachtige Zeeuwse strand.
    Nadien bracht hij me uiteraard netjes terug naar het station en hebben we hoor het eerst een kus uitgewisseld. Was aan het einde van de date verliefd en hij ook..
    Dit was 8 maanden geleden en we zien elkaar tot nu toe elk weekend, het hele weekend ❤️ Geen haast nog wat betreft samenwonen, wat komt dat komt.

MyMiracle likes this.
  17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Ik heb niet echt een date gehad. Mijn vriend was mijn buurman (ik was er net komen wonen) en hij kwam langs met drankjes. Zo hebben we elkaar leren kennen:roflmao: We hebben elkaar ontmoet op zijn toenmalige werk, heel toevallig dus dat ik naast hem was komen wonen.

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Wij leerden elkaar kennen op een verjaardag, die avond samen door de sneeuw richting huis gewandeld en bij het afscheid gekust. Daarna nog wat facebook contact gehad maar dat verwaterde.
    Tot we elkaar in een kroeg tegenkwamen, we waren allebei op date met iemand anders en kwamen elkaar tegen toen we aan de bar drankjes gingen halen. Meteen afgesproken een volgende keer samen wat te drinken.
    Zo geschiedde.
    Het klikte meteen super goed, vonden elkaar aantrekkelijk en dezelfde harde "net op het randje" humor die maar weinig mensen zo hebben.

19. trillian

trillian Actief lid

Jun 21, 2011
    230
    307
    63
    Female
    Omgeving Den Haag
    We leerden elkaar ergens rond 1999 kennen op het IRC (wie kent het nog?!) kanaal waar destijds alle NLse hardcore-punk kids rondhingen. Hij beheerde een website en had wat hulp nodig met reguliere expressies, zo kwamen we aan de praat. Overigens hadden we toen beiden nog een andere relatie.

Ongeveer 2 jaar later (we waren toen beiden vrijgezel) raakte ik weer met hem aan de praat bij een show. Ergens daarna heb ik een netje met kiwi's langs gebracht toen ik hoorde dat hij ziek was en toen vroeg hij of ik een keertje mee uit eten wilde.

Uiteindelijk hebben we ergens in amsterdam een vegetarische rijsttafel gegeten en daarna op het museumplein een ijsje gehaald bij de Haagen-Dazs die daar toen nog zat.

En week later (afgelopen zaterdag exact 18 jaar geleden) ben ik bij hem een film gaan kijken (ik weet niet eens meer welke) en toen hebben we gezoend. Een maand later woonden we samen.

20. Freijalove

Freijalove Niet meer actief

Hij kwam met de bus naar mijn woonplaats,we zijn wat gaan drinken en wandelen. 15 jaar samen geweest,6 getrouwd,toen kreeg ik lyme en dat snapte hij niet en is in oktober vertrokken. Ik mis hem nog steeds:cry:

Share This Page