Mijn dochtertje is bijna 7 weken oud en heeft overdag behoefte aan een speentje. Nou vind ik dit geen enkel probleem maar het is als ze overdag gaat slapen wel een probleem. Overdag slaapt ze op haar rug met haar speentje. Ze slaapt opzich zo maar wordt elke keer wakker en gaat brullen als die speen eruit is. 's Nachts slaapt ze op haar buik en wil ze geen speen ( houden zo!). Heeft iemand ervaring met dit probleem en wie weet een goeie oplossing zodat ik niet 100.000x naar boven hoef om die speen er in te doen. Zodra ze die speen weer heeft slaapt ze weer verder.
Nee ik heb geen tip voor, alleen het zelfde probleem hihi bij sem valt de speen ook constant uit zijn mond en wij maar die speen er weer in doen Soms denk ik "ik plak hem vast met leukopor" maar dat doe je natuurlijk niet Het gekke is, het is alleen maar overdag en snachts dan gaat het wel goed. De speen valt snachts ook uit zijn mond, maar dan geeft hij geen kik, overdag in zijn bed of box wel! Ben ook benieuwd of iemand tips heeft!
slaapt je babietje op z'n buik? Dat wordt afgeraden i.v.m. wiegendood.... Met die speen kan ik helaas niet helpen, ik zit met hetzelfde probleem... ik wacht met je mee op goede tips, ok?
ik had het zelfde probleem, ik heb toen van difrax zo´n doekje gekocht die maak je aan de speen vast en als de speen uit de mond valt kan de baby hem gemakkelijk terug happen
Hoi Renate28, Ja Lynn slaapt op haar buik en ik weet ook dat het wordt afgeraden. Ik ben absoluut niet bang dat er wat gebeurt, Lynn doet al vanaf 5 dagen haar hoofd goed draaien. Ik ben zelf ook groot geworden door op mijn buik te slapen vroeger en is ook goed gegaan. Er slapen tegenwoordig steeds meer baby's op hun buik. Lynn werd op de kinderafdeling in het ziekenhuis zelfs op haar buik gelegd. Geen probleem dus!
Wat voor doekje is dat precies van Difrax? Want ik heb al gekeken naar zo'n klemmetje, maar dat mag weer niet in bed Evi is haar speen ook af en toe kwijt en pas als ze goed slaapt, slaapt ze daar doorheen. En anders wachten tot ze OF haar duim kan vinden, OF zelf haar speen gericht kan pakken en terug in haar mond kan doen...
ik had een speen met een ring , daar deed de kraamhulp een spugdoekje door rijgen en aan beide kanten van het gezichtje vouwen in het nekkie dan maak je een soort bruggetje en als ze hem dan kwijt zijn ligt hij meestal voor hun mondje dan ist hap en tukken ze verder maar ik was blij dat me zoon hem zelf kon pakken bedje lag ook vol met foppies toen hahaha stel hij greep mis of ze vielen op de grond wat ben ik toch blij dat Caitlin duimt
Als Jamie zn speen verliest in bed/box/wipstoel (overdag), huilt hij eerst 10 tellen en dan gaat hij op zn knuistje of zn vingers/duim zuigen. Maar ook bij hem 's nachts geen speen. Op de 1 of andere manier heeft hij daar dan geen behoefte aan. Doet nix, is alleen maar beter!
Iman wil wel eens een speentje overdag, maar 'snachts gelukkig niet... Ben allang blij dat ze geen speen nodig heeft om in slaap te vallen!
Kleine Lucas vind het speentje wel lekker om vooral na de voeding nog even wat aan z'n zuigbehoefte te voldoen. Meestal valt hij daarna met z'n speen in slaap. Als hij eenmaal slaapt spuugt hij ook de speen uit... Dit is zowel overdag als snachts. Greetz!
Valentino heeft altijd zijn speentje om in slaap te tukkelen, maar als hij m halverwege de nacht kwijtraakt is t ook ok...dan slaapt hij lekker verder. Overdag heeft hij m alleen maar in bij grote indrukken als we ergens heen gaan vindt hij t denk ik wel lekker veilig die tut!