Oudste moeder ter wereld stervende - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland] IVF op je 70ste?
Ik gun ieder mens een kindje, maar als je de 70 dan heb bereikt, dan neem ik toch aan dat je dan je je er wel een keer bij neergelegd moet hebben om kinderloos te blijven. Wat heeft het kind er aan dat ze nu geen moeder meer heeft? Was ze niet 72 geworden, dan misschien 80. Was ze nog steeds maar 10 jaar oud geweest. Dit soort mensen denken alleen maar aan hunzelf. Ik kan inmiddels uit eigen ervaring zeggen dat het allemaal niet makkelijk is als het zwanger worden niet wil lukken. Maar dit slaat echt alles. 70 jaar en dan nog een kind krijgen. Vind het te gek voor woorden.... Veel te oud.
Oké ik ben dan heel maar dan ook heel blij voor haar dat ze moeder is geworden. Want ik kan begrijpen dat als dat een van je grootste droom is dat het erg is dat het niet gebeurd, maar ik vind het zielig voor dat kind. Als die moeder al 72 is, zal die vader ook wel rond die leeftijd zijn. Dan is dat kind straks nog geen 5 of 10 en heeft het al geen ouders meer.. Beetje vreemd dit.
De grootste schuldige is toch wel de arts die het stel heeft geholpen. Deze heeft niet verder gedacht dan het spekken van zijn eigen portemonnee.
Oké 70 is oud! Maar iedereen word op een andere manier oud! Wie weet zijn deze mensen lichamelijk en geestelijk nog wel harstikke gezond! Ik heb een tante van 70, en als je haar ziet zou je dat niet zeggen. Haar vader (mijn opa) word 96 en dat zie je ook niet aan hem. Zowel beiden zijn kerngezond.
Idd Trees ik ben het volledig met je eens. Ik mag er vanuit gaan dat juist een arts deze vrouw op de gevaren had moeten wijzen en zelf had moeten weigeren ivf bij deze vrouw uit te voeren. Maar na de 3000 euro is natuurlijk veel belangrijker dan het leven van deze vrouw en die van haar kindje.
ik vind het heel zielig voor het kindje. Ik begrijp heel goed dat iemand een kind wil, maar je hebt ook te maken met complicaties die er kunnen optreden als je ouder zwanger word. Wat me ook verbaasde dat ze 50 jaar over ivf had gedaan??? en dat kostte maar 3000 euro?
hallo eh, al wordt ze hardlopend 100, dan nog weet je zekerrrr dat je als kind je moeder niet langer dan 30 jaar zal kennen. daar gaat het om: kind kent ouder veel te kort! en nu niet gaan zeggen ' er gaan ook jonge ouders dood ' want verhoudingsgewijs gaan oude mensen nou eenmaal veel eerder dood. daarbij vind ik dat die vrouw tegen zichzelf had moeten worden beschermd. die arts verdient een dikke (ei)celstraf en het kind is gewoon eh, het kind van zijn hoge rekening. BAH :x
Maar 3000 euro is voor hun blijkbaar een hele hoop geld !! En idd ik vind ook niet dat het nog mag kunnen op die leeftijd, voor die vrouw zelf niet ! Want je ziet wat er van komt, en al helemaal voor dat kindje niet. Maar je leest ook dat hun de rare en vreemde mensen waren in het dorp, omdat ze nog geen kinderen hadden. Dus misschien dat het ook 1 van de redenen is.
Wat ik raar vind, als ik zie in wat voor 'huis' ze daar ligt, is dat ze daar uberhaubt IVF kennen! Ik vind dit heel erg sneu.
50 jaar over ivf kan nooit. ivf bestaat zo lang nog lang niet. en denk niet dat dit land en deze arts voorop liepen in de ontwikkeling... mijn god ik ben er helemaal raar van. en in de war ook, want ja, er zijn wel 3 levens bij en die zijn waarschijnlijk blijer met ' wel geboren zijn ' dan niet . maar ja jemig. waanzin..
Goh, het verbaast me niets. Ik vind het wel zielig voor die vrouw dat ze vroeger nooit zwanger is geworden, blijkbaar was de wens voor een kindje heeeel groot. Maar goed, met een beetje gezond verstand weet je toch wel dat er grote risico's gaan kleven de zwangerschap en kinderen krijgen en tja, de kans dat je nog maar 5 of 10 jaar te leven hebt, is toch ook aardig groot. Tja wie weet wordt je wel 100, maar goed, daar zou ik niet zo vanuit gaan.
Ja dat ze nooit eerder zwanger is geraakt is diep triest natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat dit een heel dom en ondoordacht besluit was... Het lichaam van zo'n oude vrouw is gewoon niet meer gemaakt op een zwangerschap.