Ik heb vandaag een liggingsecho gehad (vk kon me niet vertellen of baby in stuit lag of hoofdligging) en ook maar meteen een groei echo. De echo schat de baby vandaag op een gewicht van 2760 gram wat overeenkomt met 36 wkn en paar dagen. Maar ben net 35 wkn. Is dat niet wat zwaar? Heb al eens gelezen dat de baby de laatste 6 weken iedere week zo'n 200 a 250 gram aankomt. Dat belooft nog eens wat. Wie had ook groei echo met 35 wkn en op hoeveel werd het gewicht toen geschat? Ohja, gelukkig is het een hoofdligging.
Volgens mij valt dat wel mee, met 36 weken is baby hier gemeten op ongeveer 3100 gram. Geschatte geboortegewicht 8 pond, niet extreem groot dus
Hier bevallen na 34 weken & 5 dgn van een zoon van 3115 gr ! & 49.5 cm dus ik denk dat het nog wel meevalt Geschat gewicht op 40 wk was tussen 4,5 & 5 kg
hier is de tweeling geboren na 34,6 weken en ze wogen ruim 2600 en 2700 gram! Dus lijkt mij een mooi gewicht hoor!
Hier ook 2700 bij 35 weken. Maar dat zou hoger moeten zijn, waarschijnlijk rond de 3000. Omdat de beenlengte het gemiddelde naar beneden haalde. Met koppie en buikomtrek zit ik waarschijnlijk weer op de 8 pond van mijn zoontje.. Ik geloof dat de groei met 38-39 weken al sterk afneemt. Dus nog een kilotje erbij..
hier met 35wk 2200gr en met bijna 37wk werd hij 2700gr geschat. bij zijn geboorte woog hij 2740 bij 37wk
Hier konden ze het niet goed meer schatten omdat het hoofdje te diep lag. Wel konden ze zien dat het kindje helemaal gemiddeld was, de echoscopiste zei dat ze met de 40 weken dus tussen de 6,5 en 7 pond zou zitten. De verloskundige voelde ook dat alles gemiddeld was, maar schatte het toch op 8 pond, De gyn maakte 2 dagen voor de bevalling nog een echo en die schatte het op minimaal het gewicht van de eerste (8,5 pond). Uiteindelijk bevallen van een bijna 10 ponder.., auw
Bij 35w7d is het gewicht van ons kleintje op 2500 gram geschat dus wel iets aan de kleine kant. Ik vind jouw kindje eigenlijk niet zo heel erg groot.
Vandaag groeiecho gehad, 35 weken 2300 gram.. Als ik naar andere gewichten kijk lijkt onze baby wel klein......?
Timme is ook geboren met 34.5 en woog toen 2612 dus volgens mij is het goed hoor. En het is maar een schatting he...
hier groeiecho gehad met 35,5 week,mijn meisje was volgens groeiecho 3700 gram bij 50 cm. Tja ze is wel heel groot maar dat waren mijn andere 2 kids ook,alleen heb ik nu suikerziekte type 2. En spuit insuline 100 eenheden om haar niet te snel te laten groeien. Ik word met 38 weken ingeleid dan zal ze rond de 8,5 pond wegen.
haha hier maandag groeiecho gehad en twee weken ervoor.. dus met 32 weken was het 1580 gram.. met 34 weken 2085 gram.. ons kindje is wel weer heel erg klein en wordt nws net niet dysmatuur geboren...MAAAAAR ze zeiden bij mij n jongste ook dat hij 5 pond zou wegen bij de geboort hooguit 5,5 en hij woog er 7,5..dus ze kunne ook flink fout zitten..moet wel zeggen dat hij erg klein aandeed als je hem zag hoor..
Mijn zoontje is geboren met 34+6 en hij woog 2430 gram en 45cm lang. Mooi gewichtje, was zelfs een pond groter dan zijn buurman op de couveuse afdeling. Die even vroeg ter wereld kwam. Mijn zoontje werd bij de 30 weken echo als groot bestempeld. Zou een 8 ponder worden. Maar als ik hier de andere berichtjes zie, viel het wel mee.