Hoi Dames, Graag zou ik jullie mening vragen over mijn volgende zorgen. Op 20 januari testte ik (heel licht) positief. Eindelijk weer zwanger met een positieve ovu test op cyclusdag 16 en 17! Op 10 januari had ik in de ochtend, middag en avond een positieve ovulatietest (clearblue digitaal roze) en op 11 januari waren deze positief in de ochtend en middag. In de avond was hij weer negatief. Op 20 januari testte ik dus positief. Op 21 januari gaf de clearblue een 1-2 Op 25 januari gaf de clearblue een 2-3 De testjes bleven vanaf 26 januari bijna gelijk en liepen erg langzaam op. Op dinsdag 30 januari kreeg ik (zoals bijna altijd) bloedverlies. Iom met de gyno besloten om HGC en progesteron te prikken met als volgende resultaat: Woensdag 31 januari (19 of 20 dpo) HCG 507 Progesteron 54 Vrijdag 01 februari HCG 794 Progesteron 62 Dit betekent dus dat mijn HCG in 49 uur tijd maar met 55% is gestegen in 2 dagen ipv de gewenste 66% Clearblue staat uiteraard nog steeds op 2-3 Wat denken jullie? Weer game over?
Uitgaande van een eisprong op 13 januari ben je nu 5+1 en kan de 2-3 nog kloppen (rot testen) Hcg verdubbeld gemiddeld elke 48-72 uur, dus een toename van 55% in 49 uur vind ik nog niet schrikbarend hoor .
Bedankt voor je reactie. Is de eisprong niet uiterlijk de 12e geweest dan? De 10e was hij in de ochtend positief dus 48 uur later is dan toch de 12e in de ochtend? Over de clearblue maak ik me het minst zorgen, ik snap dat hij niet doorschiet met deze waarde maar de waarde van het HCG geeft me wel weer veel zorgen! Is deze niet veel te laag?
48 na de hoogste piek, dus de kans is even groot dat dat op de 11e was en dus de 13e je eisprong. Ik vind je hcg zeker niet al te laag hoor
Oke ik ga het maar weer afwachten zonder alle hoop meteen te verliezen, al vrees ik toch weer voor het ergste. Ik heb helaas geen streepjes test gedaan dus het hoogste moment van pieken weet ik idd niet. Als ik naar de streepjes van de clearblue roze kijk was die van woensdag 10 januari om 14 uur het donkerste, maar goed ik begreep dat die streepjes niet gelezen mogen worden. De gyno stelde voor om morgenochtend een echo te doen om mijn eierstokken en baarmoeder te bekijken, ik vrees alleen dat hij niet veel gaat zien met deze HCG waarde
Nee ik vind het ook niet echt bemoedigend idd, daarbij heb ik natuurlijk ook nog het bloedverlies wat me ook niet echt een geruststelling geeft. Nou heb ik bloedverlies echt bij elke zwangerschap gehad, maar goed die zijn vaker fout gegaan dan goed want al heel wat keren zwanger maar toch echt nog steeds maar één kindje
Hmm vandaag toch de echo gedaan op aanraden van de gyno. Niks te zien in baarmoeder, wat ik al verwachtte met die waardes natuurlijk. Eierstokken lieten ik (nog) niks geks zien dus opnieuw bloedafname voor HCG Zojuist online de uitslag in kunnen zien. Hcg staat nu op 1408, het stijgt dus nog wel maar wel erg traag en geeft nu een stijging van 47% gebaseerd op 48 uur (tussen de afname zit 71 uur) Ik ben er toch niet gerust op Morgen belt hij met een advies, zal wel woensdag weer prikken worden denk ik.
hmmm wat een vervelende dituatie dit zeg. Het voorspelt inderdaad weinig goeds. Dan is het eigenlijk fijner als het HCG gaat stoppen met stijgen he. Wat een nare situatie.
Ik snap je helemaal, maar uitgaande van een verdubbeling op 72 uur ziet het er nog goed uit. Ik vermoed idd dat hij nogmaals wil prikken woensdag incl echo wellicht. Hopelijk staat je hcg dan bijna tegen de 3000 aan en is er op een echo iets zichtbaar
Ja hij zei dat als hij zou blijven stijgen hij het op zou volgen met prikken en kijken wat de echo's daarbij gaan laten zien. Ik ben alleen bang voor herhaling van aug 2020, eindeloos prikken, kijken en hopen tegen beter weten in. Hij belt me vandaag met deze uitslag (ik kan gelukkig altijd wel eerder online kijken) Maar die verdubbeling had ik in 72 uur ook niet gered toch? Er zat nu 71 uur tussen dus dan kom ik op één uur tijd toch nog 180 tekort. Ik hoop ook dat er woensdag meer zichtbaar zal zijn maar aan de andere kant hoop ik dan eigenlijk ook weer dat het gewoon daalt als het niet goed is ipv van weer zo'n lange tijd in onzekerheid
Hoi, ik lees dit nu pas, maar wat vervelend dat de hcg stijging niet hoog is, en dat na alles wat je al hebt meegemaakt. Wel wil ik zeggen uit eigen ervaring, ik heb 3 kids via icsi, werden allemaal op gevolgd met hcg waardes, de allerlaagste hcg die ik had, waarvan zkh zei, 80% dat t niet goed gaat… is mijn dochter van 11 jaar! Daarna een miskraam met ontzettend hoge hcg waarde gehad, een miskraam met “ precies de goede hcg waarde, en nog een miskraam, de laatste waarvan het hartje prima klopte, de juiste termijn was bij metingen, en waarvan werd gezegd: de kans dat dit misgaat is nihil, maar met 10 weken echo, was t helaas gestopt na de 9 weken, die had ook een hoge hcg. Dus hcg verteld niet altijd alles. Ik hoop voor jou dat dit een hele mooie zwangerschap mag zijn, met een prachtige baby als resultaat. Sterkte met t afwachten!
Bedankt voor je reactie! Jij hebt ook een behoorlijke weg afgelegd zo te lezen Ik weet dat het HCG niet alles bepalend is idd, ik heb vele miskramen gehad en ook met goede waardes en kloppende hartjes en dan toch ging het mis. Vandaag weer een echo gehad en HCG meting. HCG zat nu op 2147, er zat 46 uur tussen de vorige meting van 1408 Nog steeds niks te zien op de echo, ze dacht heel misschien een kleine opflikkering te zien in de baarmoeder maar kon dit niet met zekerheid bevestigen, het had net zo goed wat bloed of vocht kunnen zijn zei ze. In de rechter eierstok wel een cyste van 5 cm te zien en ze denkt dat dat het gele lichaam is. Ik kon kiezen uit een injectie MTX (dit omdat ik zelf aangaf dat ik er niet meer in geloof en vanwege verleden, ik ben zo bang voor weer die vreselijke mentale uitputting van hoop tegen beter weten in) of nog 48 uur afwachten voor opnieuw een HCG meting en en echo. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor weer 48 uur afwachten, vrijdag dus weer prikken en kijken.
Oh wat naar dat je al meerdere keren ook nog kloppende hartjes hebt gezien, wat dus niet goed mocht gaan. Wel een goede keuze om nog paar daagjes af te wachten, hoop op een wondertje! Sterkte weer met afwachten!
Ja ik heb eigenlijk alles op mijn lijstje staan behalve een bbz. Ik denk ook dat het de beste keus was om te wachten nog, al heb ik er wel echt een hard hoofd in dat dit nog goed komt. Met de waarde van gisteren hadden ze toch ook wel iets moeten zien lijkt me? Bedankt voor je berichtje!
Wat akelig en frustrerend dit. Ik vrees er ook voor dat dit niet meer in iets goeds zal aflopen. Ik snap goed dat je nog niet voor die MTX injectie hebt gekozen. Hopelijk gaat het nu langzaam afnemen het HCG. De stijging begint wel af te nemen qua snelheid volgend mij?
Ik ben er ook bang voor dat het niet goed gaat eindigen helaas. Ik vraag me dan alleen af waar het zit want mijn inziens zou er toch wel iets gezien moeten worden? Qua snelheid lijkt hij nog niet af te nemen, bij de vorige meting steeg hij met 47% gebaseerd op 48 uur. Nu was er een stijging van 55% gebaseerd op 48 uur.
Ja ik weet inmiddels weer iets meer maar ik weet nog niet zo goed wat ik erbij moet voelen De waarde zat nu op 3577 dus een stijging van 66% tov de waarde 46 uur daarvoor. De echo liet godzijdank heel veel zien ineens, in eerste instantie was het moeilijk te vinden maar op een gegeven moment ging ze echt wat meer duwen en toen zagen we dat die opflikkering van woensdag groter was. Er was een vruchtzak te zien met vrucht en een hele mooie dooier (echt zo'n mooi ringetje naast het vruchtje zeg maar) Er was geen kloppend hartje maar wel hele lichte feutale puls?? Ik heb daar nog nooit eerder iets over of van gehoord. Maar goed het hele plaatje opzich klopt natuurlijk niet met het termijn want ik zou dus ruim een week achter lopen op de metingen. Aan de ene kant ben ik dus erg opgelucht dat het te vinden was op de goede plek en ben ik blij dat ik die injectie niet genomen heb. Maar aan de andere kant komt waar ik bang voor was ook weer uit en word ik zo lang in onzekerheid gezet terwijl je zelf eigenlijk al weet dat het niet goed komt. Ik moet nu dus een hele week wachten voor een nieuwe echo
Wat lastig, eigenlijk is de kans heel klein dat t goed is, maar krijg je nu toch weer soort hoop als t ineens wel zichtbaar is, sowieso fijn dat je die prik niet genomen hebt, want dan mag je dacht ik half jaar niet opnieuw zwanger worden dacht ik. En nu als t dan toch niet goed is, kun je misschien wel gelijk verder. Een week wachten is wel lang, maar misschien heb je dan wel gelijk duidelijkheid. Heel veel sterkte met deze week afwachten!