eerste echo 4weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mandy0904, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy0904

mandy0904 Nieuw lid

7 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb vorige week mijn eerste echo gehad. Ik dacht ongeveer 6 weken te zijn. Het was een echo om het termijn te bepalen,maar er was helemaal niks te zien op de echo(uitwendig en inwendig), ook nog geen vruchtzakje.
    Volgens de vk. was het misschien nog veel te vroeg om uberhaubt een vruchtzakje te zien?? nu heb ik een tweede echo begin december, dan ben ik 8 weken. Na 6 weken moetje het hartje toch kunnen horen kloppen?
    Ik vind het ontzettend spannend of er dan wel iets te zien is? had namelijk gelezen op internet dat je bij 2weken wel al een vruchtzakje moet kunnen zien.
    Ik heb na de echo voor de zekerheid nog een keer een test gedaan en die was positief,deze gaf ook aan dat ik 4-5 weken zwanger zou zijn.
    Hoe kan het dat er niks te zien was op de echo. ik heb geen bloedingen of krampen gehad, helemaal niks raars.
    Degene die de echo maakte wist mij verder ook niks te vertellen. Was ze misschien toch niet zo deskundig? Volgens mij zag ik zelf namelijk wel iets op de echo(maar in wanhoop zie je vaak dingen die er niet zijn).

Gr. Mandy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je net 4 weken zwanger bent kun je inderdaad soms nog helemaal niks zien, soms net een puntje. Bij 5 weken zie je een zwangerschapsring en vanaf 6 weken een kloppend hartje. Waarschijnlijk ben je dan toch wat minder ver zwanger. Op de volgende echo moet je inderdaad wel een kindje en een kloppend hartje kunnen zien.

Mirjam

Deel Deze Pagina