Opzien tegen de bevalling....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Fem, Oct 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi allemaal,

Ik ben bijna uitgerekend van ons tweede kindje. Aangezien ik heel hard gegroeid ben heb ik extra echo's gehad waaruit is gebleken dat onze knul met 36 weken al op een gewicht van 3800 gram werd geschat.

Bij 'mijn' praktijk zitten verschillende verloskundigen en op de dag van de echo kreeg ik van vk 1 te horen dat ze me liever niet overtijd willen laten lopen om te voorkomen dat ik dadelijk een 10-ponder moet gaan baren.

Een week later heb ik aan vk 2 gevraagd wat ik aanstaande controle een beetje kan verwachten (ivm het verhaal van vk 1) en toen werd ineens alles teruggedraaid, dat de kans dat ik overtijd ga lopen wel gewoon aanwezig is en dat het lichaam het zelf moet aangeven etc etc.

Prima, dat begrijp ik ook wel, maar ik voel me er behoorlijk rot onder. Wat nou als hij echt rond de 10 pond is en er niet uit wilt komen tijdens de bevalling, nog afgezien van een spoedks of totaal ruptuur ben ik gewoon zo bang dat het dadelijk ten koste gaat van ons ventje :(. Om deze reden ga ik steeds meer opzien tegen de bevalling want dat is natuurlijk het laatste dat ik wil.

Dit heb ik de laatste keer ook verteld tegen de vk maar het werd eigenlijk een beetje weggewuifd met de opmerking; 'Ach, het is de eerste keer ook gelukt, de weg is immers al vrijgebaand', maarja, onze dochter woog 6,5 pond!

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik nou moet doen, wat ik moet zeggen tegen de vk etc. Helaas is dit zeker geen reden om eerder in te leiden (of proberen?).

Bedankt voor het lezen en de reactie.

Liefs van een angstige (en huilerige) Fem

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je er helemaal doorheen zit mag je dat zeker aangeven, misschien kunnen ze je vast strippen. Of een consult bij de arts regelen om een datum af te spreken tot wanneer je maximaal doorloopt. Op zich hebben ze wel gelijk, je hebt al een kind gebaard en zelfs als deze groter is, de weg is wel gebaand en dat scheelt echt. Ik zou het gewoon zo snel mogelijk bespreken met je verloskundige. Sterkte en een goede bevalling gewenst!

Mirjam

3. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord. Ondertussen ben ik op 04 nov bevallen van onze zoon (4620 gram en 58 cm). De bevalling was erg zwaar omdat onze zoon het laatste stukje niet zelf wilde meewerken en ik dus megahard heb moeten persen, fijn zo'n grote knul ;). Uiteindelijk ben ik idd doorverwezen door de vk naar de gyn die GELIJK besloot om mij in te leiden.

Al met al was het erg zwaar, maargoed, hij is er ;).

Share This Page