Eerste echo, 5.5 ipv 7/8

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by em3, Oct 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. em3

em3 Actief lid

Feb 25, 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik kan er niet van slapen... Gisteren een echo gehad (ivm eerdere ma) en zou 7/8 weken moeten zijn. Dat baseer ik op de cb die 2-3 aangaf op 3 oktober. Op 2 oktober had ik een hele duidelijke test van kv. Het hartje klopt maar de grootte van het vruchtje is gelijk aan 5.5 weken. (39.8). Wat nu? Dat kan helemaal niet. Ze feliciteerde me toch voorzichtig maar ben niet gerust. Over twee weken mag ik weer.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Em3,

dat zijn lastige 2 weken inderdaad, maar het is het beste beleid in dit soort situaties. Nu is het wel zo dat hele kleine embryo's bij jonge zwangerschappen soms niet heel makkelijk zijn te meten. Een millimeter meer naar rechts kan 1 of 2 dagen schelen. Dus als je een hartje ziet kloppen, ondanks dat het kindje kleiner is dan je verwacht, moet je er, naast de mogelijkheid van een niet goede zwangerschap, altijd rekening mee houden dat je er óf niet helemaal goed bij kon om te meten óf de zwangere inderdaad minder ver zwanger is. De ontwikkeling van een bevruchte eicel kan heel soms namelijk wel eens tijdelijk stilvallen en na een paar dagen verder ontwikkelen.
    We zien alle mogelijkheden voorbij komen in de praktijk hoor.
    Wij gaan verder nooit uit van wat er op testen vermeld wordt, want dat klopt heel vaak niet.
    Ik duim voor je, maar niet gelijk de hoop opgeven hoor.

Groetjes Brigitte

Share This Page