Welke datum

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door -, 14 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

houden jullie aan? Als ik tel vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie ben ik nu 11w en 4d, maar op de echo ben ik nu 12w en 1d. Mijn VK zegt dat ik gewoon de eerste telling aan moet houden, dus 11w en 4d, maar is dit bij iedereen zo?? Of is het gewoon zo dat het beebje in de eerste weken wat harder groeit en daarna juist weer wat langzamer zodat het verschil weer 'rechtgetrokken' wordt? Ik vind het wel jammer, ik was liever nu gewoon 12w en 1d geweest 8)

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik zou je echo aanhouden... ;)

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hey Nann, wilde eigenlijk bij Februari reageren, maar toen zag ik dit staan.

Bij mijn gyn is de datum dus wel aangepast, het ging om 4 dagen naar voren schuiven. Volgens mij is dat juist gebruikelijk omdat in het 1e trimester juist goed bekeken kan worden hoe ver je ben, en juist later komt het verschil tussen de zwangeren...want de ene baby is juist zwaarder/groter als de andere en dat is als ik het goed heb begrepen in het begin nog niet aan de orde.

De datum op mijn status is dus aangepast (dit soort dingen maakt ook uit met je verlof etc etc)

Gr. Cellie.

4. Niet meer actief

Bedankt meiden!! Jaa dat is natuurlijk ook zo, als de datum blijft staan zoals 'ie nu is moet ik dus in verhouding ook langer doorwerken... en ik wil pas vier weken van te voren stoppen mocht dat mogelijk blijken te zijn! Volgende keer toch maar even naar vragen dan...

5. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    hey,

als het verschil tussen de zwangerschapsduur uitgaande van de eerste dag van je laatste menstruatie en de zwangerschapsduur volgens de termijnecho, minder dan 6 dagen is, dan wordt de zwangerschapsduur nooit bijgesteld. Want een termijnecho tot 14 weken is tot op 5/6 dagen na nauwkeurig.
    Op een echo na 14/16 weken kan je eigenlijk niks meer over de nauwkeurige zwangerschapsduur zeggen omdat vanaf dan de groei heel onregelmatig is ( de ene week groeien ze heel veel de andere week weer bijna niet).

Gr.

Manouk

6. Niet meer actief

Thnx Manouk, dat verklaart een hoop :) Dan laat ik mijn banner toch maar zo staan ;)

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bij mij was het minder als 6 dagen en is het dus wel aangepast!! (Ik loop bij een gyn en niet bij de VK, misschien maakt dat verschil?)

Gr. Cellie.

8. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    ja volgens mij maakt het inderdaad verschil uit of je naar een vk of gyn gaat. volgens mij heeft een gyn snel het idee dat hij zoooo nauwkeurig is en dat die het daarom dus zal aanpassen.... maar de richtlijnen zijn dus 5 a 6 dagen verschil en dan pas de datum bijstellen

Bij mijn termijnecho was ik ook 4 dagen verder dan van tevoren gedacht werd en ook dit werd niet bijgesteld.... maar ondertussen ( een paar echo's verder) heeft mn meisje een groeiachterstand van 9 dagen :(

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het maakt inderdaad verschil. Ik liep eerst bij de VK en nu bij de gyn, en de gyn is veel nauwkeuriger in die dingen :)

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Mij is gezegd door mn Gyn. dat als er geen week verschil in de datums zit je gewoon je eigen datum kan vasthouden.
    Bij mij ben ik bij de ene echo weer korter en bij de andere echo weer langer zwanger haha!
    Precies kunnen ze het toch niet zeggen

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ben zelf ook erg benieuwd.
    Ik ga de 19e naar de vk.
    Volgens mijn laatste ongi zou ik nu dus 8 weken moeten zijn. Maard er is best een kans dat het korter is omdat ik later pas posi kon testen.

12. Niet meer actief

Bij mij scheelde het 3 dagen, ik was 3 dagen korter zwanger op de echo.
    Omdat mijn cyclus ietwat onregelmatig is, is het veranderd naar de echo datum. mijn cyclus was tussen de 31 en de 35 dagen ongeveer...

Zelf heb ik op mijn banner beneden gewoon nog de oude datum staan...
    die 3 dagen haha, is niet zo veel hehe

13. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Bij de echo bleek dat ik 6 dagen verder was.
    Omdat ik een onregelmatige cyclus had is dit wel aangepast.

Silly

14. muts

muts Lid

25 jun 2006
    10
    0
    0
    leidster kdv
    Rosmalen
    Omdat ik een late ovulatie had ging er bij ons 1,5 tot 2 weken af. Het kindje groeit goed en wij houden de dag aan dat die de gyn aangeeft. Dat is mijn verjaardag dus wel een leuk cadeautje....
    ;)

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Bij ons zei de VK dat ik 2 aug uitgerekend was, bij de termijnecho werd 31 juli genoemd, en bij de pretecho 1 aug. :confused: Naja, ik denk maar zo, het scheelt elkaar allemaal net nix en het is toch bijna zover dus als de kleine er klaar voor is komt hij/zij toch wel wanneer ie er klaar voor is! :D

Groetjes!

16. ukkie2007

ukkie2007 Lid

26 jul 2006
    55
    0
    0
    als ik moet uitgaan van mijn berekening ben ik vandaag 14 weken.
    maar op de echo was ik toen een week korter..
    en ik moet van mijn VK een weekje terug nu.
    dus ben ik geen 14 weken maar 13 weken...

dus je kan het best de echo aan houden

17. leeuw

leeuw Lid

30 jan 2006
    71
    0
    0
    ik heb met 19 weken een pretecho laten maken en die gaf aan dat ik 10 november ben uitgeteld en de gyn gaat uit van de laatste menstruatie en dan is het 16 november dus we zien wel hoe het gaat lopen

18. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    als er bij de eerste termijnecho geen vershil van een week zit tussen de datum die de echo aangeeft en de datum die je menstruatie aangeeft laten ze het staan. De echo heeft een foutmarge van een week (als de termijn echo tot 14 weken is).

Even een voorbeeldje....Ik was vanuit mij menstruatie gerekend 9 weken en 3 dagen. Op de echo bleek ik 2 weken minder verder te zijn dan ik dacht. Ik was na meeting in de echo slechts 7 weken en 3 dagen zwanger. Op deze gegevens werd mijn uitgerekende datum met 2 weken opgevoerd.........we zullen zien wat het word.

Echo's na de 14 weken zijn niet meer nauwkeurig genoeg om te zeggen dat er zoveel verschil in zit....

19. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Een echo zegt echt niet alles. Mijn meid zou een kleintje zijn en niet zo zwaar zijn bij dr geboorte. Uhum gewoon 50 cm en maar liefst 3700 gram schoon aan de haak!

Buiten dat komen maar zeer weinig beebjes helaas op de uitgerekende datum :( :(

20. hallo , ik was eerst uitegrekend voor de 17de februari maar na men eerste echo zei de gyn dat het voor de 20ste zou zijn dus op 3 dagen zal het niet aankomen zeker :)

Deel Deze Pagina