Ik ben 8/9 weken zwanger en heb nu al 3 weken bloed verlies. Het begint elke keer met een beetje helderrood en dan gaat het over in bruin bloed. Ik heb tot nu toe bijna wekelijks een echo en elke keer gaat het gelukkig goed met de baby. Hartje klopt en groeit gewoon. Maar ik schrik me elke keer dood als ik helder rood bloed zie. Op de echo konden ze ook nergens bloed zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja heb tot ongv week 16 bloedverlies gehad. Ook inderdaad steeds rood en dan de dagen erna weer oudbloed. In mijn geval lag mijn placenta voor tot week 16 en ik had een infectie asn mijn baarmoeder. Deze is uiteindelijk omdekt door de gynaecoloog. Weet hoe vreselijk onzeker je dit maakt, maar hou je vast aan de goeie echo's. Vraag anders of ze je placenta al kunnen zien en of je eventueel verder onderzocht kan worden op eventuele infectie's of een hematoom. Sterkte meis hopelijk is het snel over.
Dankje wel meiden voor jullie reacties. Geeft me toch wel weer hoop. Catmommy konden ze bij jou een reden vinden? Ik heb donderdag weer een echo en vraag er dan wel serieus na.
Eerste 1 a 2 echo's niet, toen was er geen bloed op de echo te zien. Later wel, om vervolgens met 9 weken weer weg te zijn! Laat ze even goed zoeken op de echo! Het is heel frustrerend, zeker als ze eerst niet zien waar het vandaan komt. En het ziekenhuis bleef maar zeggen: 50% van de gevallen gaat het goed, de andere 50% gaat het mis. En de persoon aan de telefoon zei telkens wat anders, ik denk om mij telkens moed in te praten. Eerst had ik bruinverlies en toen zei ze: zolang het niet rood wordt, geen zorgen maken. Daarna kreeg ik ook roodverlies en toen ik weer belde zei ze zolang het een beetje is en geen stolsels probeer positief te blijven, maar ook die stolsels kwamen, en toen kwam ze met het verhaal dat het allemaal niets uitmaakt en dat ze het vaak horen. Ik ben wel direct gestopt met tillen en sporten, voelde gewoon beter. Op een ochtend was het hier zo erg dat ik 100% zeker wist dat het een miskraam was, het was nog meer dan bij een menstruatie. Vind het nog steeds bizar dat er nu een prachtig en zover we weten gezond mensje in mijn buik zit!
Ik heb wel het gevoel alsof mijn symptomen minder zijn. Het bloed verlies is weer bruin. Elke ochtend moet ik overgeven alleen vandaag niks. Of maak ik me te veel zorgen? Heb donderdag gelukkig een echo.
Je kwaaltjes hoeven niks te zeggen over het verloop van je zwangerschap. Ben bang dat er niks anders op zit dan wachten tot donderdag. Die dagen gaan lang duren Succes!